Gdy tłumy się gromadziły, Jezus zaczął mówić: «To plemię jest plemieniem przewrotnym. Żąda znaku, ale żaden znak nie będzie mu dany, prócz znaku Jonasza. Jak bowiem Jonasz stał się znakiem dla mieszkańców Niniwy, tak będzie Syn Człowieczy dla tego plemienia.
Królowa z południa powstanie na sądzie przeciw ludziom tego plemienia i potępi ich; ponieważ ona z krańców ziemi przybyła słuchać mądrości Salomona, a oto tu jest coś więcej niż Salomon.
Ludzie z Niniwy powstaną na sądzie przeciw temu plemieniu i potępią je; ponieważ oni dzięki nawoływaniu Jonasza się nawrócili, a oto tu jest coś więcej niż Jonasz».
Czytaj Pismo Święte w serwisie gosc.pl: biblia.gosc.pl
Ewangelia z komentarzem. Jeśli uważamy to zdanie za banalne, nie zrozumiemy, o co toczy się graLudzie z Niniwy powstaną na sądzie przeciw temu plemieniu i potępią je; ponieważ oni dzięki nawoływaniu Jonasza się nawrócili.
Łk 11,32
Osoba, życie i nauczanie Jezusa Chrystusa są jednym wielkim wezwaniem do nawrócenia. Jeśli uważamy to zdanie za banalne, nigdy nie zrozumiemy, o co toczy się tu gra, ba, wojna na śmierć i życie. Otóż prawdziwy, zasklepiony w złu grzesznik broni się dokładnie przed tym: przed nawróceniem. Całe plemiona przed tym się bronią. A grzesznik, który nie chce się nawrócić, zrobi wszystko, by uciszyć proroka, który mu o konieczności nawrócenia przypomina.
Ostatecznie go zabije. I tym jest ukrzyżowanie Jezusa Chrystusa.
Wojna toczy się tu bowiem o wszystko, a korzeń sprawy sięga buntu przeciw Bogu i prób wyrwania świata z Jego stwórczej i zbawczej ręki.