Niewinność Martinellego

Aż dziw, że po premierze „Bitwy pod Wiedniem” na ulicach zamieszkałych przez muzułmanów miast nie wybuchły zamieszki. Prawdopodobnie nie czytali recenzji polskich krytyków.

Edward Kabiesz

|

25.10.2012 00:15 GN 43/2012

dodane 25.10.2012 00:15
0

Filmowej „Bitwy pod Wiedniem” Renza Martinellego obronić się nie da. Od strony artystycznej jest porażką, a marketingowe zabiegi rozbudziły niespełnione oczekiwania. Nie dziwią więc ostre sformułowania, które znaleźć można w recenzjach ukazujących się w prasie i portalach internetowych. Czasem jednak recenzje przekraczają miarę, operują nie argumentami merytorycznymi, ale raczej obnażają niewiedzę i kompleksy ich autorów. Co szczególnie zdenerwowało grono krytyków filmu? Piszę grono, bo nie są to pojedyncze przypadki. Stawiają oni „Bitwie pod Wiedniem” dwa zarzuty wielkiego kalibru: to antymuzułmańska propaganda, a do tego podszyta katolicką ideologią.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
1 / 1
oceń artykuł Pobieranie..

Edward Kabiesz