Dziennikarz działu „Kościół”
Absolwent wydziału prawa na Uniwersytecie Śląskim. Po studiach pracował jako korespondent Katolickiej Agencji Informacyjnej i redaktor Wydawnictwa Księgarnia św. Jacka. Od roku 2004 dziennikarz działu „Kościół” w tygodniku „Gość Niedzielny”. W 1998 roku opublikował książkę „Radykalni” – wywiady z Tomaszem Budzyńskim, Darkiem Malejonkiem, Piotrem Żyżelewiczem i Grzegorzem Wacławem. Wywiady z tymi znanymi muzykami rockowymi, którzy przeżyli nawrócenie i publicznie przyznają się do wiary katolickiej, stały się rychło bestsellerem. Wydał też m.in.: „Dziennik pisany mocą”, „Pełne zanurzenie”, „Antywirus”, „Wyjście awaryjne”, „Pan Bóg? Uwielbiam!”, „Jak poruszyć niebo? 44 konkretne wskazówki”. Jego obszar specjalizacji to religia oraz muzyka. Jest ekspertem w dziedzinie muzycznej sceny chrześcijan.
Czytaj artykuły Marcina Jakimowicza
przywołuje znane słowa Karla Bartha: „wciąż jeszcze wierzymy inaczej, ale przecież
nie w Innego". (...) W podobnym duchu Jan Paweł II wypowiadał się już cztery lata wcześniej, podczas pierwszej pielgrzymki do Ojczyzny, gdy zwrócił się do przedstawicieli Kościoła
prawosławnego, cytując słowa listu do Efezjan: „pragniemy prosić gorąco naszych
braci, którzy są wyrazicielami tradycji wschodniego chrześcijaństwa, ażeby pamiętali
na słowa Apostoła: «Jedna wiara, jeden... chrzest. Jeden Bóg i Ojciec wszystkich. Ojciec
Pana naszego Jezusa Chrystusa.» (por. Ef 4,5-6)” W tej homilii na Wzgórzu
Lecha w Gnieźnie papież wyraźnie wskazał na „tego samego, jednego Chrystusa”6
jako fundament jedności chrześcijaństwa. To chrystocentryczne wyznanie wiary Jan
Paweł II rozwija w innym miejscu w formułę, która przypomina przyjętą przez Światową
Radę Kościołów wspólną podstawę doktrynalną: „za łaską Bożą jesteśmy zgodni
co do samych fundamentów naszej wiary: wszyscy wierzymy w Jezusa Chrystusa,
Syna Bożego, który jest naszym ukrzyżowanym i zmartwychwstałym Zbawicielem;
wszyscy jesteśmy ochrzczeni w imię tego samego Ojca i Syna i Ducha Świętego”. (...) Pierwsza kategoria to „niewzruszona zasada jedności”. Pojęcie to papież formułuje
komentując Izajaszową wizję królestwa sprawiedliwości i pokoju, w którym wokół
Boga mają się zgromadzić liczne ludy i narody. Na pierwszy plan wysuwa się zatem
idea teocentryzmu: ową zasadą jedności jest sam Bóg, nie zaś jakiekolwiek rozwiązania
instytucjonalne, a warunkiem pojednania w wymiarze horyzontalnym jest pojednanie
z Bogiem. Tak określona zasada zawiera w sobie ideę trwałej, istniejącej pomimo
podziałów, jedności wszystkich wyznawców Chrystusa. Zdaniem papieża „jedność
Kościoła to nie tylko nadzieja na przyszłość: ta jedność w jakiejś mierze już
istnieje!” Dlatego papież nie waha się nazwać Kościoła „wspólną Matką wszystkich chrześcijan”, udziela błogosławieństwa wspólnie z przełożonymi Kościołów należących do Polskiej Rady Ekumenicznej, a o jej prezesie mówi „nasz brat Adam Kuczma”. Chociaż Kościoły wywodzące się z Reformacji nie przyjmują urzędu biskupiego, trudno oprzeć się wrażeniu, iż papież wobec przełożonego Kościoła protestanckiego stosuje tytuł, którego tradycyjnie używa wobec pozostających w łączności z nim biskupów Kościoła katolickiego. Idea więzi braterskiej – czy to między biskupami, czy też pomiędzy wszystkimi ochrzczonymi – prowadzi do drugiej ze wspomnianych kategorii ekumenicznych – do pojęcia „Kościołów siostrzanych”, które pojawia się w przemówieniu wygłoszonym przez Jan Pawła II w katedrze prawosławnej w Białymstoku. Papież wprost stwierdza: „Powiedzenie: «Kościoły-Siostry» to nie tylko zwrot grzecznościowy, ale
podstawowa kategoria ekumeniczna eklezjologii” (...) Wspólnota wszystkich wierzących wynika w pierwszym rzędzie ze sprawowanego we wszystkich Kościołach chrześcijańskich sakramentu chrztu. Odniesienie do tej tajemnicy znajduje się już w pierwszej, krótkiej wypowiedzi ekumenicznej papieża w czasie Mszy świętej na Wzgórzu Lecha, gdy zwracając się do przedstawicieli „braci,
którzy są wyrazicielami tradycji wschodniego chrześcijaństwa”, papież przywołał
słowa listu do Efezjan, w których apostoł łączy idee jedności Boga, wiary i sakramentu:
„Jedna wiara, jeden... chrzest. Jeden Bóg i Ojciec wszystkich” (Ef 4,5-6) źródło: http://pwtw.pl/wp-content/uploads/wst/15/Zembrzuski.pdf
Mylenie pojęć i podkładanie pod pojęcie "Kościoła" wszystkich odłamów protestanckich prowadzi do dalszych błędów, to jest uznania że w tych innych "kościołach" jest wyznawana ta sama wiara, co jest okłamywaniem ludzi. Tylko Kościół Katolicki ma pełnię Sakramentów i tylko on prowadzi ludzi do zbawienia.
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.