Nowy numer 17/2024 Archiwum
  • christero
    24.02.2015 16:32
    Szkoda, że tej odwagi zabrakło Papieżowi Janowi XXIII gdy miał wypełnic rozkaz Matki Bożej Przybytku Ducha Świętego i ujawnic w 1960 roku pełną treśc III Tajemnicy Fatimskiej (bo wg. s. Łucji, która usłyszała od Matki Bożej, że wtedy będzie bardziej zrozumiała). Zamiast tego była dyplomacja, umizgi w kierunku komunistów dążące do tego żeby za wszelką cene na SVII znalazł się reprezentant Cerkwi prawosławnej (w dowód uznania komuniści wystawili w Legnicy Papiezowi Janowi XXIII pomnik, nie wiem czy stoi do dziś). Szkoda, że zabrakło odwagi do kolegialnego poświęcenia Rosji... Szkoda a to i tak wierzchołek góry lodowej...Zainteresowanych zachęcam do zgłębiania tematu Fatimy wypełniającej sięna naszych oczach.
  • Joanna
    10.06.2017 15:28
    Dzięki Ci Boże za śp. ks. Petera Hockena!
    doceń 7
  • Megi
    10.06.2017 18:03
    Mam jedno pytanie......czy ten rabin myjący nogi Petera Hockena się NAWRÓCIŁ, przyjął chrzest ?.......a propo charyzmatyków różnej maści .....Mój profesor z teologii dogmatycznej zwykł mówić,......" boję się tych, którzy mówią że Duch Święty do nich przemawia, a szczególnie tych, którzy sprzymierzają się z multi-kulti....wiem jedno, tam gdzie jest sojusz z duchem świata, tam nie ma Ducha Świętego, bo ludzie i księża KK, nie słuchają SŁOWA BOŻEGO.....ekumenizm doprowadził do tego, że przy OŁTARZU NAJŚWIĘTSZEJ OFIARY, oddają cześć szamani, wszelkiej maści okultyści, islamiści i buddyści .Hańbią sacrum świątyni Pańskiej, znieważają Boga w Trójcy Jedynego, a my co?...Nic..... w euforii i uwielbieniu chwalimy Pana ... Asyż jest tego najgorszym dowodem.....
    doceń 2
  • Gość
    10.06.2017 20:39
    PAPIESKIE PRAGNIENIE JEDNOŚCI Doktrynalne wypowiedzi Jana Pawła II podczas pielgrzymek do Ojczyzny (1979-2001) w: Warszawskie Studia Teologiczne- autor: ks. Zbigniew ZEMBRZUSKI: Tym, co łączy podzielone Kościoły jest wiara w tego samego Boga. Jan Paweł II
    przywołuje znane słowa Karla Bartha: „wciąż jeszcze wierzymy inaczej, ale przecież
    nie w Innego". (...) W podobnym duchu Jan Paweł II wypowiadał się już cztery lata wcześniej, podczas pierwszej pielgrzymki do Ojczyzny, gdy zwrócił się do przedstawicieli Kościoła
    prawosławnego, cytując słowa listu do Efezjan: „pragniemy prosić gorąco naszych
    braci, którzy są wyrazicielami tradycji wschodniego chrześcijaństwa, ażeby pamiętali
    na słowa Apostoła: «Jedna wiara, jeden... chrzest. Jeden Bóg i Ojciec wszystkich. Ojciec
    Pana naszego Jezusa Chrystusa.» (por. Ef 4,5-6)” W tej homilii na Wzgórzu
    Lecha w Gnieźnie papież wyraźnie wskazał na „tego samego, jednego Chrystusa”6
    jako fundament jedności chrześcijaństwa. To chrystocentryczne wyznanie wiary Jan
    Paweł II rozwija w innym miejscu w formułę, która przypomina przyjętą przez Światową
    Radę Kościołów wspólną podstawę doktrynalną: „za łaską Bożą jesteśmy zgodni
    co do samych fundamentów naszej wiary: wszyscy wierzymy w Jezusa Chrystusa,
    Syna Bożego, który jest naszym ukrzyżowanym i zmartwychwstałym Zbawicielem;
    wszyscy jesteśmy ochrzczeni w imię tego samego Ojca i Syna i Ducha Świętego”. (...) Pierwsza kategoria to „niewzruszona zasada jedności”. Pojęcie to papież formułuje
    komentując Izajaszową wizję królestwa sprawiedliwości i pokoju, w którym wokół
    Boga mają się zgromadzić liczne ludy i narody. Na pierwszy plan wysuwa się zatem
    idea teocentryzmu: ową zasadą jedności jest sam Bóg, nie zaś jakiekolwiek rozwiązania
    instytucjonalne, a warunkiem pojednania w wymiarze horyzontalnym jest pojednanie
    z Bogiem. Tak określona zasada zawiera w sobie ideę trwałej, istniejącej pomimo
    podziałów, jedności wszystkich wyznawców Chrystusa. Zdaniem papieża „jedność
    Kościoła to nie tylko nadzieja na przyszłość: ta jedność w jakiejś mierze już
    istnieje!” Dlatego papież nie waha się nazwać Kościoła „wspólną Matką wszystkich chrześcijan”, udziela błogosławieństwa wspólnie z przełożonymi Kościołów należących do Polskiej Rady Ekumenicznej, a o jej prezesie mówi „nasz brat Adam Kuczma”. Chociaż Kościoły wywodzące się z Reformacji nie przyjmują urzędu biskupiego, trudno oprzeć się wrażeniu, iż papież wobec przełożonego Kościoła protestanckiego stosuje tytuł, którego tradycyjnie używa wobec pozostających w łączności z nim biskupów Kościoła katolickiego. Idea więzi braterskiej – czy to między biskupami, czy też pomiędzy wszystkimi ochrzczonymi – prowadzi do drugiej ze wspomnianych kategorii ekumenicznych – do pojęcia „Kościołów siostrzanych”, które pojawia się w przemówieniu wygłoszonym przez Jan Pawła II w katedrze prawosławnej w Białymstoku. Papież wprost stwierdza: „Powiedzenie: «Kościoły-Siostry» to nie tylko zwrot grzecznościowy, ale
    podstawowa kategoria ekumeniczna eklezjologii” (...) Wspólnota wszystkich wierzących wynika w pierwszym rzędzie ze sprawowanego we wszystkich Kościołach chrześcijańskich sakramentu chrztu. Odniesienie do tej tajemnicy znajduje się już w pierwszej, krótkiej wypowiedzi ekumenicznej papieża w czasie Mszy świętej na Wzgórzu Lecha, gdy zwracając się do przedstawicieli „braci,
    którzy są wyrazicielami tradycji wschodniego chrześcijaństwa”, papież przywołał
    słowa listu do Efezjan, w których apostoł łączy idee jedności Boga, wiary i sakramentu:
    „Jedna wiara, jeden... chrzest. Jeden Bóg i Ojciec wszystkich” (Ef 4,5-6) źródło: http://pwtw.pl/wp-content/uploads/wst/15/Zembrzuski.pdf
    • Gość
      11.06.2017 16:19
      Jest tylko jeden Kościół - Kościół Katolicki. Wspólnoty protestanckie nie są kościołami, lecz odłamami, sektami, lub zborami.
      Mylenie pojęć i podkładanie pod pojęcie "Kościoła" wszystkich odłamów protestanckich prowadzi do dalszych błędów, to jest uznania że w tych innych "kościołach" jest wyznawana ta sama wiara, co jest okłamywaniem ludzi. Tylko Kościół Katolicki ma pełnię Sakramentów i tylko on prowadzi ludzi do zbawienia.
      doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Marcin Jakimowicz

Dziennikarz działu „Kościół”

Absolwent wydziału prawa na Uniwersytecie Śląskim. Po studiach pracował jako korespondent Katolickiej Agencji Informacyjnej i redaktor Wydawnictwa Księgarnia św. Jacka. Od roku 2004 dziennikarz działu „Kościół” w tygodniku „Gość Niedzielny”. W 1998 roku opublikował książkę „Radykalni” – wywiady z Tomaszem Budzyńskim, Darkiem Malejonkiem, Piotrem Żyżelewiczem i Grzegorzem Wacławem. Wywiady z tymi znanymi muzykami rockowymi, którzy przeżyli nawrócenie i publicznie przyznają się do wiary katolickiej, stały się rychło bestsellerem. Wydał też m.in.: „Dziennik pisany mocą”, „Pełne zanurzenie”, „Antywirus”, „Wyjście awaryjne”, „Pan Bóg? Uwielbiam!”, „Jak poruszyć niebo? 44 konkretne wskazówki”. Jego obszar specjalizacji to religia oraz muzyka. Jest ekspertem w dziedzinie muzycznej sceny chrześcijan.

Czytaj artykuły Marcina Jakimowicza


Zobacz także