Polska marka?

Szwajcaria kojarzy się ze sprawdzonymi zegarkami i bankowością, Niemcy z niezawodnymi samochodami, Finlandia z wyrobami firmy Nokia. A Polska?

Andrzej Grajewski

|

28.06.2016 05:00 GN 22/2016

dodane 28.06.2016 05:00

Praktycznie żadne z polskich przedsiębiorstw nie ma marki powszechnie rozpoznawalnej w Europie. Nie udało nam się utrwalić w świadomości międzynarodowych konsumentów skojarzeń pomiędzy określonym produktem, firmą wytwarzającą go a krajem pochodzenia. Jakie to ma znaczenie? Badania wskazują, że produkt oznakowany marką kraju, który jest rozpoznawany i niesie za sobą pozytywne skojarzenia, jest chętniej kupowany. Taki kraj jest także częściej wybierany jako miejsce na spędzenie urlopu czy wyprawę turystyczną. W zabiegach o własną markę nie chodzi więc tylko o prestiż i narodową satysfakcję, ale także o duże pieniądze.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
1 / 1
oceń artykuł Pobieranie..

Andrzej Grajewski