Wprowadzenie historyczne do dzisiejszego czytania. Jest Sukkot, Święto Namiotów, Szałasów (hebr.: סוכה – Suka), gdzie czyta się w synagodze o śmierci Mojżesza. Żydzi budują szałasy w których zamieszkują kilka dni Świętując czas wędrówki po pustyni i prowadzenia do Ziemii Obiecanej. Sukkot trwa siedem dni, a święto zamyka dzień ósmy tzw. Simchat Tora („Radość Tory”), w którym obnoszone są w radosnej procesji zwoje Tory siedmiokrotnie wokół świątyni. Ten dzień jest tak radosnym dniem, że jako jedyny czas w roku nawet dzieci otrzymują możliwość dotknięcia świętych zwojów pisanych świętymi literami (które dozwolone są jedynie kapłanom). Mojżesz widzi z góry Nebo Ziemię Obiecaną, ale do niej wprowadzi lud Izraela dopiero Jozue. Imię Jozue i Jezus jest to samo (hebr. יהושׁע – „Jahwe jest wybawieniem”). Eliasz w tradycji Izraela poprzedza bezpośrednio Mesjasza. W tym czasie Jezus prowadzi uczniów na górę. I tam przemienia się wobec Nich. Pojawia się Mojżesz i Eliasz. Uczniowie są porażeni. Przecież właśnie moment temu słuchali w synagodze o śmierci Mojżesza, a teraz widzą go żywego. Patrzą na Eliasza, a zatem już jest Mesjasz. I ten Jezus (Jozue) taki biały jak gołębica wypuszczona przez Noe, która "znalazła Nową Ziemię". Oto Ten, który wprowadzi Nowy Lud do prawdziwej Ziemii Obiecanej - Życia Wiecznego. Oto On stoi na innej górze, gdzie przemienia się Jego wygląd. Obok żywy Mojżesz i Eliasz. Oto zapowiedź Paschy, Zmartwychwstania, Nowej Ziemii, Zmartwychwstania, Nieba do którego prowadzi Nowy Jozue - Jezus. Uczniowie są tak porażeni tym co widzą, że w swojej prostocie chcą postawić 3 Namioty, ale czas Namiotów się skończył. Zaczyna się czas "zdobywania Ziemii Obiecanej - Nieba". I ten Jezus mówiący o zmartwychwstaniu. Dlatego uczniowie schodząc z góry rozmawiają co to znaczy powstać z martwych. Oto czas przygotowania do Paschy, oto nadchodzi Zmartwychwstanie. Cudowny czas oczekiwania na Mesjasza - Jezusa.
Jasnosc i biel nie do oddzielenia, I nie do podrobki, tak Chrystus dzis wyglada w niebie i...zawsze. Po Zmartwywstaniu, ktore zmienilo swiat, swiat na nowo sie narodzil...dzis do stop Chrystusa prowadzi Duch az do ponownego przyjscia Chrystusa na ziemie. Dlaczego z posrod dwunastu Chrystus wybral trzech i dlaczego i dzis sie tak dzieje...Chrystus na ziemi swiadczyl o Bogu, tak tez po Zmartwywstaniu swiadczymy o Synu, ktory jest w niebie. Swiadczac o Synu, potwierdza sie odwieczna Prawda, ktora jest u Boga, Ktory jest. Dlaczego wiec Ci trzej byli przrazeni, bo dotychczas sadzili, ze Chrystus pozostanie z nimi, ze Chrystusowi smierc nie grozi....mysleli po czlowieczemu, nie przypuszczali, ze Chrystus musi byc ukrzyzowany i w ogromnych meczarniach skonac na krzyzu...by Zmartwywstac. Tak jak biel i jasnosc sa nie podrobki, tak tez do podrobki nie jest Zmartwywstanie przez smierc...dlatego szatan przegral, czlowiek zostal wyrwany ze szponow szatana.
Ostatnia rzecza po dzisiejszej Ewangeli. - jest isc i stawiac namioty i...do tego wokol namiotow tych biegac...obawiac sie tez nalezy, ze w prostocie Ewangeli nie nalezy sie doszukiwac drugiego dna... i przez nie ciagnac na swoja strone...tym bardziej, ze widac, ze ciaglosc tego co powiedzialo Slowo jest zachowana. Czyz Maryja zachowywala sie inaczej niz uczniowie...Czyz tradycja nie wziela gory nad zywym Slowem.
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji,
w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu.
Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11.
Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w
Polityce prywatności.
Jest Sukkot, Święto Namiotów, Szałasów (hebr.: סוכה – Suka), gdzie czyta się w synagodze o śmierci Mojżesza. Żydzi budują szałasy w których zamieszkują kilka dni Świętując czas wędrówki po pustyni i prowadzenia do Ziemii Obiecanej. Sukkot trwa siedem dni, a święto zamyka dzień ósmy tzw. Simchat Tora („Radość Tory”), w którym obnoszone są w radosnej procesji zwoje Tory siedmiokrotnie wokół świątyni. Ten dzień jest tak radosnym dniem, że jako jedyny czas w roku nawet dzieci otrzymują możliwość dotknięcia świętych zwojów pisanych świętymi literami (które dozwolone są jedynie kapłanom). Mojżesz widzi z góry Nebo Ziemię Obiecaną, ale do niej wprowadzi lud Izraela dopiero Jozue. Imię Jozue i Jezus jest to samo (hebr. יהושׁע – „Jahwe jest wybawieniem”).
Eliasz w tradycji Izraela poprzedza bezpośrednio Mesjasza.
W tym czasie Jezus prowadzi uczniów na górę. I tam przemienia się wobec Nich. Pojawia się Mojżesz i Eliasz. Uczniowie są porażeni. Przecież właśnie moment temu słuchali w synagodze o śmierci Mojżesza, a teraz widzą go żywego. Patrzą na Eliasza, a zatem już jest Mesjasz.
I ten Jezus (Jozue) taki biały jak gołębica wypuszczona przez Noe, która "znalazła Nową Ziemię".
Oto Ten, który wprowadzi Nowy Lud do prawdziwej Ziemii Obiecanej - Życia Wiecznego. Oto On stoi na innej górze, gdzie przemienia się Jego wygląd. Obok żywy Mojżesz i Eliasz. Oto zapowiedź Paschy, Zmartwychwstania, Nowej Ziemii, Zmartwychwstania, Nieba do którego prowadzi Nowy Jozue - Jezus.
Uczniowie są tak porażeni tym co widzą, że w swojej prostocie chcą postawić 3 Namioty, ale czas Namiotów się skończył. Zaczyna się czas "zdobywania Ziemii Obiecanej - Nieba".
I ten Jezus mówiący o zmartwychwstaniu. Dlatego uczniowie schodząc z góry rozmawiają co to znaczy powstać z martwych.
Oto czas przygotowania do Paschy, oto nadchodzi Zmartwychwstanie. Cudowny czas oczekiwania na Mesjasza - Jezusa.
i przez nie ciagnac na swoja strone...tym bardziej, ze widac, ze ciaglosc tego co powiedzialo Slowo jest zachowana. Czyz Maryja zachowywala sie inaczej niz uczniowie...Czyz tradycja nie wziela gory nad zywym Slowem.
Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.