• Stanisław_Miłosz
    13.12.2011 15:21

    Odpowiedziałem "nie", ponieważ nie wiem jak będzie wyglądała sytuacja w chwili tych hipotetycznych "wyborów". Czy program tej "połączonej" partii będzie prawicowy, tak jak ja prawicowość rozumiem, co oferować będą i na ile wiarygodne w tej ofercie będą inne przedstawiające się za prawicowe partie. A takich, oprócz PO i PiS jest sporo. Rzecz jasna partii poparcia Palikota do prawicy nie zaliczam.
    Jak więc mogę deklarować gotowość przy tak wielu niewiadomych.

    • Tomek
      13.12.2011 18:10
      Bardzo łatwo. Poprzez ekstrapolację. Póki co ta deklaracja nie wpływa na mandaty wyborcze.
      doceń 13
    • MM
      16.12.2011 15:14
      partie będące obecnie w sejmie to lewica (PiS,SP) lub pseudo-lewica (SLD,palikoty),
      do tego bezideowe 'nie wiadomo co' - PO... w tej chwili po analizie kampanii wyborczych i 4 lat rządzenia nie potrafię określić jaką partią jest PO... (chyba wybiera sobie ideologie w zależności od potrzeb, "wszystko i nic" ) ...

      ja czekam aż w końcu pojawi się w sejmie partia prawicowa
      doceń 8
    • Maciek
      16.12.2011 15:58
      Nie dawajcie się nabierać na obietnice i głupie slogany...

      Stanisław_Miłosz:"...co będą oferować..."
      ???!!!
      nie rozumiem Was!

      Państwo ma spełniać swoje funkcje, a nie spełniać życzenia za nasze podatki czy pożyczone pieniądze...
      Nie zgadzam się z socjalizmem! Socjalizm jest lewicowy, a nie prawicowy!

      PRAWICA WG MNIE:

      - konserwatywna światopoglądowo

      - liberalna gospodarczo
      doceń 10
      • michzol
        18.12.2011 20:53
        Maćku, zgadzam się z Tobą. Prawica to w kwestiach gospodarczych liberalizm i wolny rynek ze szczyptą społecznej solidarności, w kwestiach światopoglądowych- konserwatyzm. Ale póki co chyba jesteśmy skazani zadowalać się albo jednym albo drugim.
        doceń 3
        0
    • Maciek
      18.12.2011 21:50
      http://www.konserwatyzm.pl/artykul/3066/solidarna-polska-socjalistyczna-polska

      Solidarna Polska = Socjalistyczna Polska
      doceń 2
  • Haniaonline84
    13.12.2011 16:39
    Cóż jest jeszcze wiele niewiadomych, ale zaznaczyłam odpowiedź "tak" bo wierzę, że to będzie naprawdę dobra prawicowa partia.
    doceń 2
  • waqldi
    13.12.2011 17:04
    "Nie", bo ci panowie już od dawna są w polityce i jak dotąd prawie nic nie pokazali. Ich interesują prezesowskie stołki i pewne wyselekcjonowane problemy. Nikt z nich nie ma przekonującej wizji całości spraw polskich. Czas na innych ludzi, a nie ciągle tych samych. Oni już prochu nie wymyślą.
    • gacu
      13.12.2011 17:12
      Kto jak kto, ale Marek Jurek jak nikt pokazał, że jego stołki nie interesują - był marszałkiem, a kiedy okazało się, że PiS jest tak samo prawicowe jak PO, po prostu powiedział: nie, dziękuję. I właśnie dlatego ja daję "tak" Jego projektowi politycznemu. Mam tylko nadzieję, że ziobrystom nie chodzi o stołki.
      doceń 30
      • Beszad
        14.12.2011 16:11
        Myślę dokładnie tak samo i równiez mam dziś duże zaufanie do Marka Jurka. Gdyby nie przedwyborcza gra sondażowa z pewnością miałby dużo większe poparcie.
        doceń 9
        0
      • złośliwiec007
        07.01.2012 10:28
        W pełni zgadzam się
        doceń 1
        0
      • malaga13
        03.02.2012 22:05
        Też się zgadzam, sama się wystraszyłam, że mój głos się zmarnuje jak poprę Jurka, teraz żałuję...
        doceń 2
        0
      • malaga13
        03.02.2012 22:05
        Też się zgadzam, sama się wystraszyłam, że mój głos się zmarnuje jak poprę Jurka, teraz żałuję...
        doceń 0
        0
    • Uważny
      13.12.2011 18:41
      Gacu, nie zakłamuj rzeczywistości. Owszem Jurek jest uczciwy, zrezygnował z marszałkowania tylko dlatego, że sprzeciwił się kwestiom aborcyjnym w PiS-ie, oto cała jego wizja Polski. W wyborach prezydenckich uzyskał wynik w granicach błędu statystycznego, czyli zupełnie nie jest brany pod uwagę jako polityk o szerokich horyzontach myślowych.
      Ziobrystom jak najbardziej chodzi o stołki, chcieli je mieć, ale gensek pisowski powiedział basta i wylecieli z hukiem. Gdyby PiS był zdolny do różnej współpracy, do koalicji, z pewnością ich działaczy czekałyby różne synekury w wyniku tej współpracy.
      A poza tym przypominam Tobie, że gdy Ziobro był ministrem, to w wyniku nagonki na Blidę, poniosła ona śmierć. Uważasz więc, że to jest człowiek wiarygodny? Również Kurski jako wielki cynik i kłamca potrafił powiedzieć o Wyborcach z pogardą: "ciemny lud to kupi". To też niewiarygodny człowiek. Ziobro i Kusrki powinni być w Brukseli i tam ciężko tyrać, bo za nasze podatki mają uposażenia, o których Ci się nawet nie śni, a tak rozjeżdżają się po całym kraju i "działają". Ta nowa, niepisowska prawica przypomina mi tę sprzed lat, jak się konsolidowała całymi miesiącami po klasztorach, w wyniku czego powstał w wielkich bólach rząd misiaczka Olszewskiego, którego Sejm wyrzucił z roboty, bo nie potrafił sprawnie rządzić.
      Ci co się obecnie chcą zorganizować, to zbieranina różnych odprysków prawicowych, o braku wspólnej wizji o Polsce, ale za to o rozdętych ambicjach politycznych.
      doceń 0
    • Haniaonline84
      13.12.2011 19:43
      A nowi będą robić to samo czyli walczyć o stołki przede wszystkim itd.
      Ja wierzę, że wśród obecnych polityków też jest grupa takich którzy mogliby więcej zdziałać dla Polski gdyby im dano szansę. Wierzę, że dobrym politykiem jest pan Marek Jurek i jestem w stanie zaryzykować. Nawet jeśli się zbiorą z Solidarną Polską dam im głos bo lepszej opcji dla mnie osobiście nie ma. PO odpadło dla mnie w ogóle gdy zaczęło przesuwać się na lewo, PIS też już coraz mniej dla mnie znaczy, a jeśli chodzi o PJN to mam mieszane uczucia co do nich. Reszta się dla mnie w ogóle nie liczy. Pozostaje partia Marka Jurka, której najbardziej obecnie ufam i myślę, że warto im dać szansę nawet jeśli będą działać razem z "Solidarną Polską".
      Po za tym w obecnym rządzie są nowe twarze i wątpię żeby te nowe twarze coś dobrego dla Polski zdziałali przez najbliższe 4 lata.
      doceń 4
    • beatta
      13.12.2011 22:51
      Przeciez P. Kaczynski wszystkich konkurentow usowal
      doceń 1
  • Katarzyna
    13.12.2011 17:22
    Oczywiście że nie! Nie mam zaufania do żadnego z tych polityków. Jak na razie to jedyny ich program; rozwalenie PiS.
    doceń 0
  • Gość
    13.12.2011 17:46
    Wierzę w Marka Jurka, więc gdyby on się pod tym podpisał, to ja również dałabym temu tworowi kredyta zaufania.
    doceń 17
  • Hydrus
    13.12.2011 17:58
    Mam zaufanie do Marka Jurka - dlatego dałem "tak". Co do reszty to nie wiem czy im można ufać>
    doceń 8
  • HAnna
    13.12.2011 18:02
    Oddałam głos na nie, bo najpierw muszę zobaczyć, jak będzie działać nowe stowarzyszenie. Mimo, że panowie Cymański, J.Kurski, M.Jurek należą do moich ulubionych polityków, mam wielki żal do nich, że rozbijają prawicę. Taki stan już przerabialiśmy i co z tego wyszło, wiemy. Boli mnie również, że p. Kowal, dawny przyjaciel J.Kaczyńskiego, zdradził go.Został ukarany - jest poza sejmem. Wszyscy opuszczają p. J. Kaczyńskiego. Jak to się ma do wierności politycznej? Komu mam wierzyć?
    Wierzę w zwycięstwo sprawiedliwości.
    • koko
      13.12.2011 18:37
      A nie rozumiesz, że Kaczyński, "którego wszyscy opuszczają" jak piszesz - powinien - DLA DOBRA PRAWICY - już dawno odejśc na emeryturę?! Ustąpić komuś, kto ma szansę wygrać wybory! Ci, którzy odchodzą - być może "zdradzają" Kaczyńskiego, ale walcząc o nową partię - po prostu walczą o Polskę. A że przy okazji będą mieli "stołki" - no a jak niby mają rządzić własną partią? "wierność polityczna" - a jaką wierność polityczną wobec Polski i wyborców ma Kaczyński, który już kiedyś deklarował, że po przegranych wyborach ustąpi - przegrał, ale nie ustąpił, bo się zmieniły okoliczności? - gdzie TU wierność, o której piszesz?
      doceń 0
    • Haniaonline84
      13.12.2011 19:31
      Przykro mi, ale zgadzam się z koko. To pan Kaczyński przesadził ze swoją polityką. Mam wrażenie, że się pogubił i dlatego popełnia błędy przy których uparcie stoi i dlatego wszyscy po kolei go opuszczają.
      doceń 2
  • refleksja
    13.12.2011 18:45
    "NIE"!, bo to nie jest żadna prawica. Głosuję wyłącznie na JKM i jego prawicowe przedsięwzięcia.
    doceń 0
  • Libertarian
    13.12.2011 20:03
    Tylko Kongres Nowej Prawicy; to jedyna prawdziwa prawica w Polsce
    doceń 0
  • mikołaj
    13.12.2011 22:20
    Ja głosuję na PIS i nic tego nie zmieni!!!
    doceń 2
  • beatta
    13.12.2011 22:48
    Katolicy ktorzy nie zgadzaja sie z P Kaczynskim to najlepsze rozwiazanie dla wierzacych mozliwy sukces wyborczy ufajmy Panu,Jezus Zyje
    doceń 3
  • ikx
    14.12.2011 08:40
    A ja odpowiedziałem NIE. O ile jeszcze na partię M. Jurka skłonny byłbym oddać głos (gdybym miał taką możliwość) o tyle w sytuacji w której zaczyna brać w tym udział J.Kurski czy choćy Z.Ziobro twór taki przestaje mieć dla mnie sens.
    • Gargangruel
      15.01.2012 17:31

      Drogi ixe przemyśl co napisałeś.W rozmowach zgadzamy się o jedności prawicy z Ziobrą na czele. Dla Polski nie ma innej alternatywy jak silna prawica którą wspieramy. Kurski z całą odpowiedzialnością stwierdzam to oszołom który kopal pod prezesem dołki nie wiadomo jak długo.
      Jednak zjednoczona prawica to dobro naszej ojczyzny.
      doceń 1
  • Alex
    15.12.2011 12:41
    Ja powiedziałem "nie wiem", gdyż nie jestem pewien czy i co powstanie z połączenia dość jednak różnych nurtów. Jestem zwolennikiem poszukiwania nowych rozwiązań, ale musi być to coś chyba faktycznie bardziej nowatorskiego. Osobiście bardziej bym stawiał na wyłonienie się przynajmniej kilku zupełnie nowych liderów: ciągle trochę myślę na przykład o prezydencie Wrocławia Rafale Dutkiewiczu i kulku innych osobach...
    doceń 6
  • AgaCz
    15.12.2011 23:59
    Tak, tak, tak, na taką możliwość czekam, ja n mało co! Jedna tylko uwaga: Partia Marka Juraka nazywa się Prawica Rzeczypospolitej (więc PR, a nie Prawica RP (!) :)).
    doceń 1
  • Beatrycze
    16.12.2011 14:21
    Glosuję na Nową Prawicę JKM, ponieważ Bóg dał nam wolną wolę dlatego mamy prawo nią godnie dysponować. Tylko niskie podatki - nie będą wtedy moje czy Twoje pieniądze wydawane niewłaściwie np. na propagandę homoseksualną, publiczne szkoły, ZUS.
    doceń 1
  • Maciek
    16.12.2011 15:10
    Nie, ponieważ nie popieram lewicy.
    Solidarna Polska to typowa lewicowa partia...
    Poza tym taka ciekawostka - PiS jest bardziej lewicowy niż SLD i Palikoty razem wzięte (oni to karykatura lewicy).
    Dlaczego? Lewica podobno ma wyręczać ludzi i robić wszystko za nich w zamian za wysokie podatki. Zapewniać pracę itp. Chronić wykluczonych, starszych, chorych itp.
    (wg idei prawicowej takim ludziom pomagają fundacje, stowarzyszenia, MY z włąsnej nieprzymuszonej woli, a nie państwo za nasze podatki, które i tak nie idą w całości na wyznaczone cele).
    Wg pseudo-lewicy (SLD,palikoty) chronic trzeba wszelkie mniejszości i nienormalnosci (przy tym zbijając kasę - patrz. Wanda Nowicka), ludzi wykluczonych jak starsi trzeba jeszcze bardziej Zepchnąć na margines propagandą w stylu "mohery", a chorych i niepełnosprawnych zabijać (aborcja, eutanazja). To jest chore! Dzisiejsza lewica w ogóle nie jest lewicowa, a prawdziwą lewicę nazywa się prawicą wprowadzając w błąd ludzi.

    Marzy mi się prawdziwa partia prawicowa z KOMPETENTYMI ludźmi, prawidziwie konserwatywno-liberalna, prawdziwie wolnościowa (szczególnie w sferze ekonomicznej i gospodarczej), bo to co teraz partie podają do opinii publicznej jako wolnościowe zupełnie przeczy idei wolności... np. aborcja czy inne rzeczy i ich propaganda zmieniająca myślenie ludzi...

    Jak już to Prawica RP + PJN + UPR + KNP
    ale tam potrzeba mądrych ludzi...! A teraz jest naprawdę deficyt ludzi, któzy by się nadawali do czegokolwiek.


    Korwin wg mnie się skompromitował, a teraz już zupełnie mu odbiło... Strasznie mi się nie podoba to co on ostatnio wyprawia, a miałem takie nadzieje, że może w końcu poruszy ludzi w dobrym kierunku i pokaże czym jest naprawdę prawica...

    czekam na lepszego lidera/liderów (Nowej) Prawicy
    doceń 4
  • Maciek
    16.12.2011 15:20
    PRAWICA WG MNIE:

    - konserwatywna światopoglądowo

    - liberalna gospodarczo


    Nie dajcie się nabierać na obietnice, czy jak tu ktoś napisał "...co mogą mi zaoferować..."

    Państwo ma spełniać swoje funkcje, a nie spełniać życzenia za nasze podatki czy pożyczone pieniądze...
    Nie zgadzam się z socjalizmem! Socjalizm jest lewicowy, a nie prawicowy!
    doceń 7
  • Bronak Kamarouski
    17.12.2011 01:23
    Głosowałem na "Trudno powiedzieć".
    Skąd możemy wiedzieć, kto będzie miał decydujący głos w tej partii? To zależy wszystko od zdolności porozumiewania się liderów. Od czegoś jednak zacząć należy.
    doceń 2
  • pamiętliwa
    17.12.2011 22:43
    Przestałam prenumerować Gościa Niedzielnego, gdyż nie mam sił dłużej znosić uporczywego lansowania Marka Jurka. Bardzo zdenerwowały mnie także częste wywiady z Pawłem Kowalem i puszczanie oka do PJN. Teraz pewnie to samo czekać będzie ziobrystow. Pytanie sondażowe uważam za "sondowanie nastrojów". W realu taka partia z odprysków nie ma szans! Pan Jurek i pan Kowal to przykład facetów wierzących, elokwentnych, spokojnych, wyważonych, wykształconych, mądrych, itd. itp. LECZ PRZY TYM WSZYSTKIM KOMPLETNIE NIE POTRAFIĄCYCH ODNALEŹĆ SIĘ W POLITYCE. NIESKUTECZNYCH. CIAPCIOWATYCH. PJN z Kowalem i Kluzicą to kpina! Jurek nie potrafił zebrać wystarczającej liczby podpisów w tym roku i nie zarejestrował swojej prawicy w wyborach do sejmu. Na tak dziadowskie funkcjonowanie to i mocny Boże nie pomoże!
    doceń 2
  • mwr
    18.12.2011 00:03
    Zaznaczyłem "Trudno powiedzieć". Zawsze głosowałem na twory JKM. I właśnie jego w tej całej "koalicji" mi brakuje. Ale jest problem taki, że JKM jest zbyt zarozumiały, aby z kimś się dogadać. Popieram p. Jurka, ale z kolei nie mam zaufania do p. Ziobry. Wszystko zależałoby od tego, jaki program gospodarczy przedstawią. Bo jeśli będą to kolejni "socjaliści chodzący do kościoła", to ja zostaje przy JKM.
    doceń 1
  • Janusz
    18.12.2011 11:39
    Zaznaczyłem "trudno powiedzieć", ponieważ mam wielkie wątpliwości co do PJN, która według mnie swoimi poglądami jest bliższa PO niż PiS.
    doceń 4
  • ma
    18.12.2011 16:24
    "nie" bo jest PJN
    doceń 0
  • Paweł
    18.12.2011 20:55
    Ja osobiście oddałbym głos na partię Pana Janusza Korwina-Mikke. Według mnie, tylko ta partia może wyciągnąć nas z kryzysu.
    doceń 0
  • Gabor
    19.12.2011 10:58
    PIS to partia o znanych poglądach, natomiast nowe partie muszą pokazać na co ich stać. Jak słyszę jak PJN krytykuje Jarosława Kaczyńskiego i PIS to myślę,że to niewiele dobrego z tego będzie. Jak się zeszmaciła Kluzik - Rostkowska to żenada i miał rację Jarosław Kaczyński mówiąc,że jest karierowiczką.
    doceń 8
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.