• Stanisław_Miłosz
    24.10.2011 12:48

    "... jak strefa euro padnie, to stracimy jeszcze więcej".

     

    Stracimy jeszcze więcej niż co? Niż już tracimy? Niż będziemy tracić? Niż już tracimy nie będąc w strefie euro? Niż stracimy będąc w strefie euro?

     

    W ogóle będąc w Unii w rachunku globalnym tylko tracimy. Problem w tym, że do zrobienia takiego pełnego rachunku uwzględniającego nie tylko transfery finansowe, ale również te nie przeliczalne na złote, euro czy dolary nie ma chętnych.

    Rachunku uwzględniającego straty już poniesione, straty ponoszone i nieuniknione straty w przyszłości (bo z próżnego to i Salomon nie naleje). Nagłaśnia się tylko iluzoryczne "darowizny" Unii. A są to w istocie ułamkowe rekompensaty tych strat. Wycięta w pień polska konkurencja dla eropejskiego przemysłu i rolnictwa, bezrobocie, emigracja (w znacznej części już na zawsze) za chlebem tych którzy mogliby i powinni pracować i tworzyć dobrobyt tu w Polsce i dla Polski. Rosnące zadłużanie się u międzynarodowych lichwiarzy, by uszczknąć unijnej kasy. I tak dalej, i tym podobnie.

     

    I my, Polacy, mamy uczestniczyć w tego politycznego (a nie ja się nam wmawia, gospodarczego) jakim jest "euro" projektu?!

    Projektu superpaństwa, w którym Polska ma być rynkiem zbytu dla koralików i perkalików? A tylko lokalnym kacykom będzie się żyło lepiej?

    A na drzewo z takimi pomysłami!
     



    PS. Wszystkie z tzw. korzyści z przynależności do Unii Europejskiej możliwe są bez tej przynależności. Swoboda przemieszczania się, turystycznego i zarobkowego, potrzebna do tego "unia"? Nie, to można osiągnąć traktatami. I tak po kolei można wyliczać. Dało się Polactwo ogłupić dokumentnie.

     

    doceń 17
  • Kris
    24.10.2011 13:42
    Ruscy nas skutecznie izolują od wschodu a tu czytam że kolega jeszcze chce od zachodu. To może od razu zjednoczmy się z Białorusią gdzie rubla białoruskiego nikt nie chce.
    Pozdrawiam domorosłych ekonomistów.
    • Stanisław_Miłosz
      24.10.2011 14:20

      Insynuować każdy może, jeden lepiej, drugi trochę gorzej. Nic nie mówiłem o "separowaniu się". Niech "Kolega" raczy czytać ze zrozumieniem. Polecam też dane statystyczne (szczególnie te pomijane w publicystyce (czytaj: mediach głównego ścieku)). No i myślenie. Myślenie jest najważniejsze. Samodzielne, nie telewizorem i Gazetą.


       

      doceń 14
  • Stanisław_Miłosz
    24.10.2011 15:20

    Uzupełnienie (nie tylko dla kolegi Krisa):


    Rozmowy niedokończone z prof. dr hab. Arturem Śliwińskim - wydawcą i redaktorem naczelnym Europejskiego Monitora Ekonomicznego:

    "O palącej potrzebie odbudowy polskiej ekonomii" (2011-07-31):

    http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=26810

    http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=26811

    http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=26812

    oraz:


    "Zagrożenia egzystencjalne młodego pokolenia" (2011-10-23):
     

    http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=27920

    http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=27923
     

    • Stanisław_Miłosz
      24.10.2011 15:25

      Uzupełnienie do uzupełnienia:

       

      "O dwóch takich, co ukradli Tuskowi euro..."

      http://niepoprawni.pl/blog/705/o-dwoch-takich-co-ukradli-tuskowi-euro

      czyli trochę niedawnej historii z naszych bojów o euro.

      :)

      doceń 7
  • DzikiNeon
    24.10.2011 16:19
    Ja podobnie jak kolega Stanisław myślę że strefa euro i tak sobie bez nas poradzi.
    My Polacy już i tak mamy dosyć zadłużone portfele aby wydawać pieniążki na zbrojenie Greków.
    Tak tak ludki poczytajcie komu zależy na dotowaniu biednej Grecji-sami Niemcy sprzedają im czołgi a Francuzi łodzie podwodne za dotacje które rzekomo pożyczone są Greką na odbudowę Greckiej gospodarki.
    Więc pożyczki nadal będą dawane Greką bo Zachodnie gospodarki (czytaj Niemiec i Franci zyskają miliardy za zbrojenia i to z naszych wszystkich europodatków).

    (http://lubczasopismo.salon24.pl/grecja/)

    Teraz Sarkozy krytykuje Camerona(wiadomości TVN24 godz 16:07) za debate na ten temat.
    Za niedługo okaże się że banki umorzą 50%długu Grecji i myliłby się ten kto myśli że to ok,ponieważ za chwilę każdy z podatników eurowspólnoty będzie dotował te "biedne banki" pomocą rządów eurostrefy która jest już zapowiedziana.
    Jestem przeciwny Uni politycznej a w szczególności obłudy jaką nam się w mediach podaje na śniadanie ,obiad i kolację strasząc Nas na dobranoc nieistnejącymi potworami kryzysu(który nomen omen Banki wywołały, a teraz naszym kosztem chcą się finansować).
    Byliśmy w UNI MOSKIEWSKIEJ(układ warszwski) teraz jesteśmy w UNI Europejskiej (zachodni układ) w którym płacimy za rzekome ocieplenie klimatu, brak żarówek ,brak wolnego rynku bo rynek w Uni jest sterowany przez dyrektywy,płacimy za armię urzędników -a prypomnę że po okrągłym stole mieliśmy 150000 urzędników na utrzymaniu teraz mamy 5 razy tyle,będzie podatek katastralny(poczytajcie),i masa durnych ustaw które zwykłemu szaraczkowi utrudniają życie wpadliśmy z deszczu pod rynnę jeśli chodzi o sterowanie polityczne naszym krajem.
    jest tez wiele dotacji europejskich funduszy i programów -nie powiem są dobre choć na chwilę , ale to taki zastaw dzięki któremu na razie mamy fundusze na innowacje bo wkrótce będziemy dokładać więcej niż teraz dostajemy a oprócz tego płacimy już kary właśnie za dyrektywy których nie możemy wprowadzić.
    Miała byc Unia gospodarcza a jest coraz bardziej administracyjno-polityczna, pooglądajcie sobie parlament europejski(zresztą uważam ze powinno się transmitować w tv obrady parlamentu który ma wpływ na życie nas obywateli UE ).
    Pozdrawiam.
    P.S są to moje prywatne przemyślenia nie miałem na celu nikogo obrazić ani pomówić.
    doceń 15
  • Haniaonline84
    25.10.2011 16:30
    Nie jestem specjalistką od finansów, ale uważam, że ratowanie strefy euro przez Polskę jest nieuzasadnione. Sami musimy zadbać o swoją gospodarkę, a do najbogatszych nie należymy.
    doceń 12
  • Sławny
    25.10.2011 17:56
    Stanik mosz 100% racji!
    doceń 3
  • janek344
    29.10.2011 10:44
    Stanisław Miłosz mylisz się bardzo! Uzyskać traktatami ? Z każdym krajem targować się o czas i ograniczenia, hm .A jeżeli się nie dogadamy Polska bez Unii stałaby się dziwolągiem w środku Europy a Polacy nie mogliby podróżować bez wiz.Potężnemu ograniczeniu (być może całkowitej likwidacji) uległaby swoboda podróżowania. poprostu Polska przestałaby istnieć jako suwerenny kraj. Nawet Szwajcaria - tak dumna ze swojej niezależności i bardzo bogata - nawiązała obecnie kontakty z Unią i ustąpiła w wielu sprawach . Polska w swoim interesie musi być członkiem UE .W przeciwnym razie zginie.
    doceń 0
  • janek344
    29.10.2011 10:44
    Stanisław Miłosz mylisz się bardzo! Uzyskać traktatami ? Z każdym krajem targować się o czas i ograniczenia, hm .A jeżeli się nie dogadamy Polska bez Unii stałaby się dziwolągiem w środku Europy a Polacy nie mogliby podróżować bez wiz.Potężnemu ograniczeniu (być może całkowitej likwidacji) uległaby swoboda podróżowania. poprostu Polska przestałaby istnieć jako suwerenny kraj. Nawet Szwajcaria - tak dumna ze swojej niezależności i bardzo bogata - nawiązała obecnie kontakty z Unią i ustąpiła w wielu sprawach . Polska w swoim interesie musi być członkiem UE .W przeciwnym razie zginie.
    • matti855
      31.10.2011 01:13
      Bez przesady, zginąć to nie zginie ale mimo, że sporo na wejściu do UE straciliśmy szczególnie pod względem prawnym i finansowym to też dużo zyskujemy pod względem inwestycji bo nasi politycy to muszą mieć gotową do wydania kasę żeby coś budować bo sami jej w budżecie nie potrafią znaleźć. Czemu dopiero po wejściu do Ue powstały dobrej jakości darmowe szkolenia, dofinansowania, projekty inwestycji zaczynając od dróg i autostrad a kończąc na np. modernizacji obiektów publicznych. Jak Polacy bata z zewnątrz nie mają to sami nic zdziałać nie potrafią. Przykre to.
      doceń 0
  • moja opinia
    31.10.2011 19:11
    Łagodnie pisząc, jest to arcynieroztropna ankieta. Tak bezsensownych opcji odpowiedzi jeszcze nie widziałem.
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

DODANE 24.10.2011 AKTUALIZACJA 04.11.2011

Czy Polska powinna płacić na ratowanie strefy euro?