Na tym niezwykłym malowidle artysta umieścił obok siebie kilka kluczowych biblijnych scen, chronologicznie rozpoczynających się zmartwychwstaniem Jezusa, a kończących się zesłaniem Ducha Świętego.
Oglądanie rozpoczynamy od dołu kompozycji. Chrystus odziany w czerwony płaszcz, dzierżący chorągiew zwycięstwa nad śmiercią, właśnie wychodzi z grobu. Strażnicy śpią przy zgaszonym ognisku, a anioł podtrzymuje odsuniętą płytę nakrywającą sarkofag. Z prawej strony do grobu zbliżają się trzy kobiety niosące flakoniki z wonnościami, by namaścić ciało zmarłego Jezusa. Z lewej strony powyżej, jednej z nich – Marii Magdalenie, ukazuje się Zmartwychwstały w stroju ogrodnika. Górną część malowidła zajmuje wniebowstąpienie Jezusa (z lewej) i zesłanie Ducha Świętego (z prawej).
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.
Zastępca sekretarza redakcji „Gościa Niedzielnego”
Prowadzi stałą rubrykę, w której analizuje malarstwo religijne. Ukończył historię oraz kulturoznawstwo (specjalizacja filmoznawcza) na Uniwersytecie Śląskim. Przez rok uczył historii w liceum. Przez 10 lat pracował w „Gazecie Wyborczej”, najpierw jako dziennikarz sportowy, a potem jako kierownik działu kultury w oddziale katowickim. W „Gościu Niedzielnym” pracuje od 2002 r. Autor książki poświęconej papieżowi Franciszkowi „Franciszek. Papież z końca świata” oraz książki „Jezus. Opowieść na płótnach wielkich mistrzów”, także współautor dwóch innych książek poświęconych malarstwu i kilku tomów „Piłkarskiej Encyklopedii Fuji”. Jego obszar specjalizacji to historia, historia sztuki, dawna broń, film, sport oraz wszystko, co jest związane z Hiszpanią.