Zapisane na później

Pobieranie listy

Zapraszam do lektury nowego numeru

Specjaliści od marketingu, mierząc tzw. świadomość marki, próbują określać wartość firmy, produktu, a nawet związek klientów z ulubionymi towarami. Im bardziej znak firmowy jest znany, na tym większe zyski może liczyć jego właściciel.

Sebastian Musioł, sekretarz redakcji

|

GN 08/2005

dodane 22.02.2005 19:03

Bywa niekiedy, że to brand, czyli marka, jest najcenniejszą wartością przedsiębiorstwa. Ponoć aż 60 procent giełdowej wartości Coca-Coli to sama jej nazwa i charakterystyczne logo. Na globalnym rynku jest oczywiste, że skoro coś ma „dobrą markę”, to należy to czym prędzej sprzedać. Produkt znajdzie nabywców, a ci dodatkowo rozreklamują go wśród bliskich. A jak to jest z markami takimi jak Kościół, czy Bóg?

Czy to są w ogóle marki, które mogą być przedmiotem typowej działalności reklamowo-marketingowej? Pytamy o to nieprzypadkowo (tekst „Czy Bóg potrzebuje reklamy” na stronie 30). Wielkim sukcesem zakończyła się ponoć niedawna akcja ewangelizacyjna w Singapurze, prowadzona jak profesjonalna kampania reklamowa. Z drugiej strony możemy zastanawiać się, w jakim stopniu reklamodawcom wypada sięgać po motywy religijne?

Swoją drogą, Kościół ma doświadczenie w „marketingu idei” jak nikt inny. Od dwóch tysiącleci prowadzi najbardziej skuteczną w dziejach świata kampanię promocyjną (rozmowa „Gościa” na stronie 18). I czyja to zasługa?

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
1 / 1
oceń artykuł Pobieranie..