Zapisane na później

Pobieranie listy

Kolory miłości

Nie przypadkiem film Giacoma Campiottiego „Biała jak mleko, czerwona jak krew” zyskał miano młodzieżowej Love story. 


Edward Kabiesz


|

GN 14/2015

dodane 02.04.2015 00:15
0

Wydana również w Polsce powieść Alessandra D’Avenii „Biała jak mleko, czerwona jak krew” stała się we Włoszech jednym z największych bestsellerów 2010 roku. Był to debiut pisarza, któremu tematyka młodzieżowa znana jest z własnego doświadczenia. D’Avenia pracował jako nauczyciel w liceach, początkowo w Rzymie, a później w Mediolanie, współpracował również z dziennikami „Avvenire” i „La Stampa”. Dla pisarza sukces był zaskoczeniem, bo książki debiutantów nie sprzedają się dobrze. Sam D’Avenia nie ma wątpliwości, że książka zawdzięcza powodzenie „młodym ludziom, którzy informacje o niej przesyłali sobie pocztą pantoflową”. 
Leo jest aroganckim i bezczelnym szesnastolatkiem, który niezbyt przykłada się do nauki. To zbuntowany chłopak, który żyje wyłącznie sportem i muzyką. Jest beznadziejnie zakochany w Beatrice, starszej od siebie o dwa lata uczennicy tego samego liceum. Z tym że dziewczyna nic o tym nie wie, bo nie miał odwagi nawet jej poznać. Kiedy wreszcie pod wpływem przyjaciół, Nica i Silvii, decyduje się jej przedstawić, dziewczyna znika z liceum. Leo dowiaduje się, że Beatrice zachorowała na białaczkę, i zaczyna ją odwiedzać. Stara się wspierać ją na duchu, tym bardziej że choroba czyni coraz większe postępy, a jedyną szansą na uratowanie życia dziewczyny jest przeszczep. Jednak poszukiwania dawcy szpiku przeciągają się. 
Leo jest pierwszoplanowym bohaterem filmu, ale w jego życiu prócz Beatrice ważną rolę odgrywają Nico i Silvia. To osoby, na które zawsze może liczyć i których przyjaźń czasem wykorzystuje. Z pewnością ogromną sympatię widza wzbudzi Silvia, dzięki której Leo wychodzi z wielu opresji. 
Reżyser filmu Giacomo Campiotti jest twórcą doświadczonym. Nakręcił kilka cieszących się ogromną oglądalnością telewizyjnych filmów o tematyce religijnej, ale nie tylko. Niektóre z religijnych dramatów Campiottiego, w tym „Bakhita”, „Św. Filip Neri”, „Maria z Nazaretu” czy „Doktor Moscati”, zostały również w Polsce wydane na DVD. Szczególne uznanie zdobył jego, wyświetlany w telewizjach wielu krajów, telewizyjny miniserial „Doktor Żiwago”. Campiotti to twórca o szerokich zainteresowaniach, czego najlepszym dowodem jest nakręcona w 2013 r. ekranizacja powieści D’Avenii.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
1 / 1
oceń artykuł Pobieranie..

Edward Kabiesz

Dziennikarz działu „Kultura”

W latach 1991 – 2004 prezes Śląskiego Towarzystwa Filmowego, współorganizator wielu przeglądów i imprez filmowych, współautor bestsellerowej Światowej Encyklopedii Filmu Religijnego wydanej przez wydawnictwo Biały Kruk. Jego obszar specjalizacji to film, szeroko pojęta kultura, historia, tematyka społeczno-polityczna.

Kontakt:
edward.kabiesz@gosc.pl
Więcej artykułów Edwarda Kabiesza