Andrzej Duda na celowniku

Piotr Legutko

|

GN 41/2015

publikacja 08.10.2015 00:15

Prezydent od początku stawiał sobie za cel wzmacnianie polskiej wspólnoty. Na razie nie ma do tego sprzyjającego klimatu. Zwłaszcza w mediach.

Z ostatniego badania opinii publicznej wynika, że 39 proc. Polaków dobrze ocenia  prezydenta Andrzeja Dudę Z ostatniego badania opinii publicznej wynika, że 39 proc. Polaków dobrze ocenia prezydenta Andrzeja Dudę
jakub szymczuk /foto gość

Andrzej Duda od momentu zaprzysiężenia przyjmowany jest entuzjastycznie, bez względu na to, czy odwiedza polską prowincję, czy emigracyjne skupiska Polonii. Tygodnik „Polityka” poświęcił nawet okładkę narodzinom swoistego „kultu Dudy”.

O owocach jego podróży zagranicznych także polityczni rywale wyrażają się ciepło. Fenomenu popularności prezydenta RP zdają się nie dostrzegać jedynie najważniejsze media. Wyczulone są za to na każdą plotkę i złośliwą publikację, która go dotyczy. Choć czas jest gorący, znajdują miejsce w serwisach, by owe publikacje nagłaśniać, brakuje natomiast w studiach telewizyjnych miejsca dla prezydenckich ministrów.

Zaczęło się 6 sierpnia. Sposób relacjonowania na kanale informacyjnym TVP całego dnia związanego z obejmowaniem urzędu przez Andrzeja Dudę zawierał już w pigułce wszystko to, z czym w kolejnych tygodniach mieliśmy do czynienia. Do recenzowania na gorąco prezydenckiego orędzia wybrano Janusza Palikota, do minimum udało się sprowadzić w obrazie i dźwięku spontaniczność, z jaką ludzie witali Andrzeja Dudę. Nie pokazano uroczystej Mszy św. inauguracyjnej, nie transmitowano na żywo przesłania abp. Stanisława Gądeckiego i abp. Wojciecha Polaka, za to wydarzeniem popołudnia uczyniono Mszę w intencji Bronisława Komorowskiego z kontrowersyjnymi przeprosinami.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.