Czy „czarny lipiec” w turystyce odbije się na ubezpieczycielach? Aż 26 milionów

Jednym z warunków uzyskania pozwolenia na prowadzenie biura podróży jest zdobycie gwarancji ubezpieczeniowych. Czterem z siedmiu organizatorów turystyki, którzy w ostatnim czasie ogłosili upadłość, gwarancje zapewniała firma z Wrocławia.

16.08.2012 00:00 Gość Wrocławski 33/2012

dodane 16.08.2012 00:00
0

W momencie zgłoszenia niewypłacalności do marszałka województwa, na terenie którego dane biuro podróży jest zarejestrowane, ten ma obowiązek zabezpieczyć uczestników imprez, a po podsumowaniu kosztów i ilości roszczeń poszkodowanych wzywa towarzystwo ubezpieczeniowe do wypłaty środków z gwarancji. To marszałek dysponuje całą kwotą, dzieląc ją pomiędzy klientów upadłego biura. „Czarny lipiec” w polskiej branży turystycznej odbije się na pewno rykoszetem na firmach ubezpieczeniowych. Te zapewniają, że są na taką ewentualność odpowiednio przygotowane. Mające swoją siedzibę we Wrocławiu Towarzystwo Ubezpieczeniowe „Europa” SA udzielało gwarancji biurom: Aqua- maris, Sky Club, Alba Tour i Blue Rays, łącznie na sumę ponad 26 mln zł. Przedstawicielka „Europy” Alicja Hamkało uspokaja.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
1 / 1
oceń artykuł Pobieranie..