Katolickie czytanie. Jaki obraz rynku wyłania się po Targach Wydawców Katolickich?

Czy rynek książki katolickiej ma szansę na stabilny rozwój?

Zakończyły się XXIX Targi Wydawców Katolickich w Warszawie. W Arkadach Kubickiego można było odwiedzić około stu stoisk wydawniczych. Prezentowały się wydawnictwa znane i duże, ale także mniejsze, a wręcz niszowe, nie tylko katolickie. Królowała tradycyjna książka. Ale prezentowane były również przeróżne gadżety, np. gry, biżuteria, wykonywane ręcznie talerze i bibeloty oraz różańce. Wydawcy katoliccy zarabiają na treściach niereligijnych, by móc wydawać pozycje związane z życiem Kościoła. Z samej książki religijnej dziś trudno się utrzymać. I wiele – szczególnie mniejszych wydawnictw – sprzedaje również publikacje o innej tematyce czy wręcz różne produkty, by łatać dziury budżetowe i swobodniej planować przyszłość.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Agata Puścikowska Agata Puścikowska Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2006 redaktor warszawskiej edycji GN, od 2011 dziennikarz działu „Polska” w GN. Autorka kilku książek, m.in. „Wojennych sióstr” oraz „Święci 1944. Będziesz miłował”.