Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • mam tego dość!
    16.05.2018 11:08
    Panie Redaktorze - myślę, że nakładanie kolejnych danin przez państwo na wszystkich, bez konsultacji, nawet w tak szczytnym celu, jest nie na miejscu. Proszę pomyśleć, czemu coraz więcej państw uzurpuje sobie prawo do decydowania o życiu i śmierci swoich obywateli (np. Alfie Evans), o sposobie myślenia i funkcjonowania, o tym co jest dobre i złe.... Czy nie dlatego, że skoro daje nam pieniądze lub darmowe usługi, to automatycznie uzurpuje sobie prawo do regulowania coraz szerszych aspektów naszej codzienności? Chociaż za każdym razem, kiedy są wprowadzane jakieś programy społeczne, prawa itp. to są one przecież podobno dla wspólnego dobra? Potem każdy ma poczucie niesprawiedliwości, bo jego pieniądze nie są wydawane tak, jak uważa za sprawiedliwe, a władzy i mediom łatwo dzielić i kontrolować społeczeństwo przez wykazywanie, że przecież te pieniądze nie powinny być wydawane w taki sposób i w takich kwotach - a ludzie się oburzają.... Myślę, że trzeba zresetować sposób w jaki zbieramy pieniądze w podatkach i potem decydujemy na co one są wydawane - np. czemu nie zapytać społeczeństwa w referendum na co chcemy się wspólnie składać w podatkach i w jakiej wysokości. Wtedy państwo nie będzie właścicielem tych pieniędzy, a jedynie zarządcą i to pod naszym nadzorem... Był jeden artykuł redaktora Jakimowicza o ofierze na tacę - ktoś chciał dać 10 zł, ale miał w portfelu banknot 20zł i z musu dał jednak te 20 zł - ofiara jednak wg sumienia wyniosła tylko 10 zł. Tak samo jest w przypadku danin publicznych, niby innym pomagamy, ale co to za pomoc jeśli rząd każe nam płacić wbrew naszej woli? Tak dla jasności - sam bym z chęcią głosował na podatek od wsparcia niepełnosprawnych...
    doceń 26
  • Raphi
    16.05.2018 11:18
    Jednym z krytyków żałosnej propozycji rządzących jest Paweł Kukiz, który słusznie zauważył, że państwo jest "najbogatszym podmiotem" zatem "niech szuka oszczędności u siebie, w spółkach skarbu państwa, w subwencjach partyjnych, w gabinetach politycznych, ...". Zgadzam się z tą opinią.
    doceń 42
  • jurek
    16.05.2018 11:55
    Rząd proponując takie rozwiązanie: a/ próbuje odebrać godność niepełnosprawnym stawiając ich w sytuacji jako tych konkretnych, którzy "zabierają" innym (nie tylko najbogatszym - bo przecież większość tej daniny pochodzić będzie ze składek płaconych przez wszystkich zatrudniuonych), b/ spowodować niechęć tych - ogółu społeczeństwa, którzy staja się przymusowymi "dobrodziejami". Pyta się redaktor co miał Rząd zrobić? Akurat zabrakło na pomoc dla niepełnosprawnych w budżecie? A może jednak niepełnosprawnym dać z pieniędzy w obecnym budżecie, a "danina solidarnościową" obciążyć na wydatki związane np. z zakupem pięciu samolotów dla VIP, ogromym wzrostem wydatków na administrację rządową, wydatkami na rządową/propagandową TVP? A może już we własnym ogródku - wydatki na nauke dzieci religii w szkole byłyby finansowane z "daniny solidarnościowej"? Jakby na to nie patrzyć to jeązeli w budżecie sa pieniądze na bardzo wiele różnych wydatków, a niepełnosprawni są na "ostatnim miejscu" (bo nie łapia się na te srodki) to bardzo żle swiadczy o nas jako społeczeństwie i rządzących.
    doceń 36
  • Brodaty Sokrates
    16.05.2018 12:36
    Kolejny artykuł z serii "Co pisze dziś Wyborcza".Panie Kucharczak,pisze pan ciekawe teksty.Tylko dlaczego zawsze musi pan dołożyć i powalić Wyborczej oraz "totalnej"? Wielu z nas czytelników nie interesują poglądy zawarte w Wyborczej. Rząd mówi protestującym: "Idźcie do domu." Jednak lepiej opisywać starego wroga Wyborczą niż napisać że rząd olewa niepełnosprawnych.....
    doceń 28
    • Gość
      16.05.2018 16:58
      Naprawdę? Wielu z was lewicowych troli na pewno jest przeciwnych poruszania spraw opisywanych przez nietykalną Gazetę Wyborczą. Większość czytelników Gościa nie znosi obłudy i kłamstw poruszanych na łamach Wyborczej. I tyle w temacie.
      • Brodaty Sokrates
        16.05.2018 19:31
        Jak to miło być nazwanym: "lewicowym trolem".Wystarczy mieć swoje zdanie. :) I nie ważne co powie lub napisze.Jest trolem i koniec.
        doceń 32
        0
      • inny gosc
        18.05.2018 14:16
        Dla zwolennikow PiS kazdy kto ma inne zdanie to od razu "lewicowy trol" . Nie mozna samodzielnie myslec , od tego jest jedna sluszna partia , ktora mysli za obywateli ...
        doceń 14
        0
    • @Brodaty Sokrates
      18.05.2018 08:02
      Czy Waszmości nie zauważasz że pan red. Kucharczak gra na dwa fronty? Tutaj krytykuje GW by w zaciszu czytać chwalić a być może pod pseudonimem pisywać w tejże? Po prostu taki nowoczesny katolik, wszystko obrabia do niczego się nie przyznając.
      doceń 18
      • do @
        20.05.2018 20:03
        Chyba trafiłeś w sedno bo cicho siedzą ale dziw że nie skasowali Ciebie
        doceń 2
        0
  • Zet
    16.05.2018 13:22
    Brodaty Sokratesie. Po pierwsze autor nie zawsze "musi dołożyć i powalić Wyborczej oraz totalnej". Ostatnio często dowala PiSowi w związku z jego tchórzliwą postawą ws. aborcji. Po drugie Wyborcza i totalna są nie "starym wrogiem", tylko wciąż aktualnym wrogiem cywilizacji chrześcijańskiej. Należy więc się tym środowiskom sprzeciwiać.
    doceń 16
    • jurek
      16.05.2018 13:48
      "Totalna" jest "aktualnym wrogiem cywilizacji chrześcijańskiej"? To już chyba paranoja.
      doceń 26
      • ZET
        16.05.2018 14:09
        Jurku, awanse pod adresem homolobby, seksualizacja dzieci, przychylność dla zwiększenia dostępności aborcji, popieranie in vitro itp. to właśnie niszczenie cywilizacji chrześcijańskiej. To wszystko totalni popierają. Ty zdaje się też, więc to oczywiste, że sprzeciw wobec tego uważasz za paranoję. Twoje prawo.
        doceń 15
        0
      • Jurek
        16.05.2018 21:07
        @ZET. Kontynuując. Wydaje mi się, że określenie "cywilizacji chescijańskiej" to nie to samo co lista grzechów z katechizmu Kościoła Katolickiego (bo w niektórych tematach nawet kościoły proestanckie maja trochę inne zmiany). Ponadto proponuje jednak trochę zróżnicować - bo przecież wśród tych jak piszesz "totalnych" zaliczysz zarówno Biskupa Pieronka, jak i Pania Środę (a zakładam, że maja oni jednak trochę inne poglądy na szereg kwestii). Proponie jednak, abys w ramach konsekwentnej biało/czarnej wizji swiata uznał, że PIS to też wróg "cywilizacji chrześcijańskiej" bo należą do niego np. rozwodnicy, osoby popierające in vitro (wiceminister obecnego rządu, kandydat na Prezydenta pewnej polskiej metropolii). Ba wrogiem cywilizacji chrześcijańskiej" możesz uznac także św. Tomasza z Akwinu (jakiś "lewak" nadał mu tytuł Doktora Kościoła?) czy św. Augustyna, którzy mieli trochę inne zdanie na temat od kiedy płód staje się istotą ludzką (w konsekwencji zapewne dopuszczalności aborcji)
        doceń 23
        0
    • Gosc
      16.05.2018 16:23
      Uwielbiam sformułowanie "totalna opozycja", choć przeraża mnie, jak łatwo się przyjęło, zwłaszcza wśród osób, od których śmiało mogę wymagać pogłębionej refleksji, jak np. redaktor Kucharczak. Proszę o wyjaśnienie, w jaki sposób PiS nie było totalną opozycją wobec rządów PO-PSL? A jeśli nie było, to może też źle, skoro nie sprzeciwiali się "wrogom cywilizacji chrześcijańskiej"?
      doceń 28
  • Leo
    16.05.2018 14:04
    Gregg, ależ ty masz obsesję na punkcie Kościoła.
    doceń 10
    • Gość
      16.05.2018 17:04
      Gregg to jest przykład ciemnogrodu lewicowego więc cóż się dziwić.
      doceń 2
  • gregg84
    16.05.2018 18:25
    gregg84
    Leo, cóż, nie powiem, żebym spodziewał się po tobie innej wypowiedzi.
    doceń 16
  • BODO
    16.05.2018 20:38
    Myślę, że gdyby WSZYSCY pracujący było obłożeni jakimś naprawdę niewielkim podatkiem solidarnościowym dla niepełnosprawnych, to mielibyśmy naprawdę cywilizację miłości zamiast cywilizacji propagandy. Osobiście chętnie - zamiast wysyłać datki na różne okazjonalne zbiórki, a może oprócz tego - płaciłbym taki podatek jako wyraz wdzięczności za niezasłużone szczęście posiadania dziecka w pełni sprawnego, zdrowego i rozwijającego się prawidłowo. Co piszę jako wierny czytelnik Gazety Wyborczej, Gościa, Tygodnika Powszechnego (da się pogodzić!) i jako nieprzejednany przeciwnik znanego biznesmena z Torunia. Pozdrawiam.
    doceń 13
    • jurek
      18.05.2018 11:59
      Wszyscy płacimy podatki. Nie wiem po co ten kolejny "solidarnościowy". Może wprowadzić jednak wieksza partycypację obywateli - w po dziale tych podatków. Na razie możemy swobodnie dysponować 1% podatku PIT (to znaczy Państwo dysponuje 99% podatku PIT, 100% CIT VAT i innych). Jak widać nie dysponuje w sposób zgodny z oczekiwaniami dużej części ludzi (za dużo daje swoim?). Może powinniśmy dysponować znacznie więcej niż 1% - i przekazywać na wskazany przez nas cel?
      doceń 8
  • zorientowany
    16.05.2018 21:44
    "Skoro nie ma dodatkowych pieniędzy, to trzeba je zdobyć inaczej. Jak? Czy mędrcy z „totalnej” mają jakiś lepszy (a realny) pomysł, jak należy to zrobić?"
    Nie wiem, jak mędrcy z totalnej, ale przecież pomysł jest: "wystarczy nie kraść" ;-)
    doceń 14
    • Leo
      17.05.2018 08:47
      Zorientowany - to nie był pomysł na finansowanie wszystkiego, tylko na to, co się dokonało, gdy Beata Szydło mówiła te słowa. I to się potwierdziło.
      • Widz
        17.05.2018 15:23
        Beata Szydło, z tego co pamiętam pokazała pazurki i teraz nasz rządzący establishment a przynajmniej niektórzy z nich muszą pożyczki zaciągać.
        doceń 11
        0
  • velario
    16.05.2018 22:06
    Na 500+ pieniędzy wystarczyło, na mieszkanie+ wystarczyło, w ogóle na wszystko+ wystarczyło. Nawet na premie dla p. Szydło i jej ministrów, bo przecież im się należało - jak pani premier żarliwie zapewniała z mównicy sejmowej, zanim Prezes, któremu podlega, nie wyprowadził jej z błędu. Zabrakło akurat wtedy, gdy przyszli niepełnosprawni i ich opiekunowie. Dla obecnie rządzących niepełnosprawni są solą w oku, bo sami się o coś upomnieli, a nie poczekali, aż ta władza im to wspaniałomyślnie sama da w świetle kamer.
    doceń 31
    • gość
      17.05.2018 10:31
      Nie porównuj 1,5 miliona na nagrody dla ministrów z miliardami, których trzeba dla niepełnosprawnych.
      • Spox
        17.05.2018 15:32
        No tak! Nie ma co porównywać! Ministrowie (wiceministrowie też) to ludzie baaaaardzo potrzebujący, niepełnosprawni, to zaś uzurpatorzy, jest im tak dobrze i czego jeszcze chcą.
        doceń 16
        0
      • gość
        18.05.2018 09:04
        Spox, widać, ze nie zrozumiałeś. Gdyby dać niepełnosprawnym te 1,5 miliona, to każdy dostał by tylko po 15 zł albo mniej, czyli "nic". Łatwo wydać 1,5 miliona dla niewielu, a wydać miliardy dla wielu to już nie ma tak łatwo. Poza tym niepełnosprawni otrzymali to, czego chcieli (choć w innej formie), a oni nadal protestują. Więc są w pewnym stopniu uzurpatorami.
        doceń 0
        0
    • Do gościa z 9:04
      18.05.2018 21:37
      Niepełnosprawni chcą 500 zł i mają prawo wydawać na co chcą .Państwo nie może im wciskać pampersów i parę godzin rehabilitacji ,to nie Kuba. Godność człowieka polega na tym że to on decyduję co zrobi z ze swoimi pieniędzmi . Dlaczego 500+ rodzice dostają w gotówce a nie w naturze, proponuje za to bon na buty, pieluchy czy , co roku darmową kurtkę zimową.
      doceń 5
  • Janek
    17.05.2018 07:55
    Wystarczy aby politycy PiS nie wyjadali wszystkiego z koryta, do którego się dorwali, a z tych resztek na pewno zostanie i na niepełnosprawnych... nagrody pieniężne, latanie wojskowymi "taksówkami", miliardowe zamówienia z "wolnej ręki", kupowanie poparcia milionowymi dotacjami dla ojca dyrektora... wystarczy nie kraść!
    doceń 23
  • jola1954
    17.05.2018 10:47
    Do ZET. Krytykowanie aktualnych trendów w Kościele Katolickim nie jest niszczeniem cywilizacji chrześcijańskiej.Te trendy zmieniały się na przestrzeni wieków.Przypomnij sobie,jak to było w czasach inkwizycji.Uważam,że więcej wspólnego z cywilizacją chrześcijańską ma Tyg.Pow.i Gw niż Dyrektor z Torunia.
    doceń 21
  • gość
    17.05.2018 10:55
    Dodatkowe i nadmierne obciążanie podatkami czy innymi "daninami" najbogatszych (choć nie tylko ich) skutkuje tym, że ci zaczynają "kombinować", przechodzić do szarej strefy, czy uciekać za granicę (do tzw. rajów podatkowych). Lepiej jest, gdy płacą wszyscy, bo płacą wtedy mniej, a można wtedy więcej nazbierać.
  • Piotr
    17.05.2018 13:50
    Nie jest przypadkiem, że protest niepełnosprawnych rozpiczął się tuż po ogłoszeniu przez rząd programu na rzecz osób niepełnosprawnych. Został zorganizowany przez posłankę Nowoczesnej, która do tego się przyznała w wywiadzie udzielinym dla RMF. Ta grupa społeczna została wciągnięta w rozgrywki polityczne. Do mnie najmocniej przemawiają argumenty ks. Isakowicza-Zaleskiego i Aleksandry Jakubowskiej. Zabrali głos w tej sprawie w udzielonych wywiadach. Zachęcam do zapoznania się z nimi w internecie. Zachęcam także do zachownia rozsądku i dystansu do sprawy. Media rozbudzają społeczną histerię. Pozdrawiam
    doceń 4
  • Gość
    17.05.2018 13:50
    Walka niepełnosprawnych o godne życie jest trochę, jak Powstanie Warszawskie. Warszawa walczyła a inni przyglądali się temu bez większych emocji. Nieliczni tylko próbowali pomóc. Smutne!
    doceń 13
  • BOB
    17.05.2018 16:38
    A od kiedy protest w sejmie jest protestem w celu pomocy niepełnosprawnym? Każdy kto widzi szczegóły tego "protestu" wie że to zwykły protest polityczny, wspierany dzielnie przez "największych obrońców osób niepełnosprawnych" z PO+N. Dokładnie tych samych co przez 8 lat nie zrobili dla niepełnosprawnych NIC. Trzymam więc kciuki za rząd aby się nie ugiął się pod żądaniami "tylko kasa! nic innego nas nie interesuje!".
    doceń 12
    • Mar
      17.05.2018 21:35
      Każdy katolik, który jest przeciwko pomocy niepełnosprawnym jest po prostu obłudnikiem. Nie czas zasłaniać się PO, teraz rządzi PiS i są czasy prosperity, jeżeli teraz nie damy tych pieniędzy tym biednym ludziom to kiedy ? Jest na 500+ dla biednych i bogatych, jest 300+ wyprawki dla wszystkich dzieci, są pieniądze na nagrody dla ministrów, powinny też znaleźć się dla niepełnosprawnych. Tego żądamy od obrońców życia ! Nie tylko słów ale czynów, aby to życie niepełnosprawnych było godne. Jeśli katolicy tego nie rozumieją, to nie chcę być katolikiem !
      doceń 13
      • Mops
        18.05.2018 09:32
        Gdyby tu chodziło o pomoc dla niepełnosprawnych to miał byś rację. Ale właśnie nie chodzi o to, więc racji nie masz.
        doceń 2
        0
      • MAR
        18.05.2018 16:51
        Za rządów PO protest niepełnosprawnych był jak najbardziej słuszny, te płomienne przemówienia pani Rafalskiej, Kempy i innych polityków wtedy opozycyjnego Pisu. Ksiądz Ks. Isakowicz-Zaleski siedział w Sejmie razem ze strajkującymi a teraz ich krytykuje. Obłuda!Obłuda! Obłuda!
        doceń 7
        0
    • jurek
      18.05.2018 12:05
      Tylko, że ci sami ludzie protestowali w sejmie kilka lat temu. I co wtedy jak chodzili do nich posłowie PIS to było ok protest był słuszny?
      doceń 10
  • Gosc
    17.05.2018 17:42
    Jak to nie ma dodatkowych pieniedzy? Pan Redaktor sluchal obietnic premiera i ex premier co tam jeszcze rzad sfinansuje? Nawet na strzelnice pol miliarda jest! A o najslabszych ten rzad zapomnial. Wszystkie poprzednie tez, ale to ta partia naskladala obietnic o pochyleniu, wysluchaniu, to ta partia wyrzekala jako opozycja o zaniedbaniu niepelnosprawnych i to ta partia broni sie teraz przed niepelnosprawnymi i zwyklymi obywatelami. PiS naobiecywal zreszta rozne rzeczy, vcos o obnizeniu podatkow bylo i takie tam rozne. A dzis paliwo jakby zdrozalo. I na co te podwyzki pojda? Na premie i pensje swoich ludzi u wladzy?
    doceń 25
  • Maciej
    18.05.2018 07:52
    A może zamiast kolejnych podatków, to może wręcz przeciwnie? Mniej podatków na różne cele, by to ludzie zadecydowali na co chcą je przeznaczyć? Czy z perspektywy katolickiej taka "wymuszona jałmużna", jest czymś własciwym? Czy nie mamy dzielić się z dobroci serca? Czy musi nad nami stać żandarm w postaci aparatu państwowego, by ludzie wypełniali uczynki miłosierdzia wobec ciała? Jeśli tak, to cośmy za społeczeństwo... Powiem tak: Dać ludziom ich pieniądze i pozwolić, by o nich decydowali. Nie dawać pieniędzy innych, nie zabierać. Wtedy ludzie chętniej będą się dzielić wiedząc, że już nie grubo ponad połowa pensji zabierana jest w różnego typu daninach. Po stracie ponad 50% pensji na różne projekty, wiele osób nie czuje się moralnie zmuszenych do wsparcia kogokolwiek.
    doceń 27
  • thebodzio
    18.05.2018 14:02
    Im mniejszy rząd i jego kompetencje tym lepiej. Szkoda, że dzisiaj o tym się nie pamięta…
    doceń 10
  • Piotr
    19.05.2018 20:15
    Trudno przyjmować argumenty rządu, że nie ma dla niepełnosprawnych, skoro pół miliarda zostało wydane na Polska Fundację Narodową, która za te pieniądze obrzydzała ludziom sądy. A ile miliardów wydano na pseudo managerów w państwowych firmach. Warto przypomnieć, że wcześniej była ustawa kominowa, która nie pozwalał płacić w państwowych formach więcej niż 6 średnich krajowych, a obecna władza zmieniła to na 12 średnich krajowych. A w państwowej formie, w której pracuje dyrektorami zostają ludzie bez wykształcenia, doświadczenia, a nawet bez kultury. Tego nie było nawet za lewicy.
    doceń 8
  • amico
    19.05.2018 20:42
    Pieniądze dla niepełnosprawnych powinny być! Miliardy, które dajemy Ukrainie powinny być dla tych biednych ludzi!
    doceń 2
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także