Nowy Numer 07/2018 Archiwum
  • co na to Sw. Paweł
    07.01.2018 11:31
    Nie wprzęgajcie się z niewierzącymi w jedno jarzmo5. Cóż bowiem na wspólnego sprawiedliwość z niesprawiedliwością? Albo cóż ma wspólnego światło z ciemnością? 15 Albo jakaż jest wspólnota Chrystusa z Beliarem lub wierzącego z niewiernym? 16 Co wreszcie łączy świątynię Boga z bożkami? Bo my jesteśmy świątynią Boga żywego
    doceń 28
    • Gość
      07.01.2018 12:03
      Po co pisać o bożkach? Żydzi są monoteistami, muzułmanie także.
      doceń 21
      • ab
        07.01.2018 20:41
        Ale wierzą w fałszywego boga
        doceń 11
        0
      • kskiba19
        07.01.2018 20:53
        Tak żydzi jak muzułmanie nie wierzą w Pana Boga naszego. Wierzą w coś zupełnie innego. Z punktu widzenia katolicyzmu są to bałwany, bożki, jak kto chce niech nazywa.
        doceń 9
        0
      • Gość
        09.01.2018 16:36
        przeciwstawianie Boga Starego i Nowego Przymierza jest herezją zwaną marcjonizmem
        doceń 7
        0
      • kskiba19
        09.01.2018 21:33
        żydzi współcześni nie wyznają Boga Starego Testamentu, więc zarzut chybiony
        doceń 3
        0
  • robak
    07.01.2018 13:00
    Jezus Chrystus jest dla katolika Bogiem - jeżeli w islamie jest tak sdamo to można dialogować jeżeli inaczej to tylko nauczać i ewangelizować , innej drogi nie ma . kalendarz świąt muzułmańskich ani żydowskich nie jest kalendarzem dla katolika . pozdrawiam .
    doceń 26
    • Gość
      07.01.2018 13:16
      a czy kto zmusza Cię do obchodzenia ich świąt?
      doceń 16
      • kskiba19
        07.01.2018 21:28
        Na razie nikt, na razie podkreślam
        doceń 9
        0
    • (wujek) Olek
      07.01.2018 15:13
      Mam nadzieję, że Bogiem jeszcze w Trójcy Świętej, czy już bez Boga Ojca i bez Ducha Świętego?
      doceń 3
    • (wujek) Olek
      07.01.2018 15:20
      A to wielka szkoda, bo to żaden przypadek i nie bez znaczenia, że Wielkanoc przypada na Pesach a Zielone Światki na Szawuot ... Jak i Chrzest oparty na Mikwie Judaizmu. Nie ma Ewangelii czy Chrześcijaństwa bez Tanachu czy Judaizmu. Jedynie Islam jest czymś innym i obcym, pierwsza pseudo-religią przydrożnych pustynnych rozbójników, Arabów. Jak nasz tęczowy neoliberalizm pseudo-religią przydrożnych morskich rozbójników, Anglosasów i Wikingów. Jedni i drudzy żyją z łupu, głoszą dowolność prawną i wymagają ślepego poddaństwa ...
      • kskiba19
        07.01.2018 20:45
        No jest z tym spory problem. Kontynuacją judaizmu biblijnego, mojżeszowego jest Kościół Katolicki. To co znamy dzisiaj jako judaizm, ukształtowało się w swych zrębach (rabini itp.) w paru pierwszych wiekach po Chrystusie i w opozycji do chrześcijaństwa, jako jego zaprzeczenie. Islam jest wariacją na temat podobny do judaizmu rabinicznego, z judaizmem ma sporo wspólnego, bo z niego przede wszystkim czerpał, z chrześcijaństwem nie ma wspólnego nic.
        doceń 6
        0
      • kskiba19
        07.01.2018 20:49
        Judaizm jak i islam są ideologiami całkowitej dominacji, siłowej (żydzi po obrośnięciu we władzę i wpływy zachowują się tak samo jak muzułmanie: biada plemionom innym niż my), a przez to przede wszystkim są zaprzeczeniem chrześcijaństwa. Inna sprawa, że czego by nie ruszyć wychodzi to samo. Katolicyzm to prawda od Boga, reszta to kłamstwo od pana tego świata.
        doceń 6
        0
      • (wujek) Olek
        07.01.2018 21:15
        @kskiba19: Zaprzeczam. Prawdą jest, że Talmud został zapisany mniej więcej w tym samym czasie co Ewangelie. Prawdą jest, że wspólnota z gojami była dla Faryzeuszy niewyobrażalna i tak już pozostało, Judaizm to do dzisiaj spełnianie micwot, jak zostały spisane w Talmudzie. Sens tych na- i zakazów, pomijając to co dzieli, jest wspólny Chrześcijaństwu, np. co do ratowania życia, co do człowieczeństwa od poczęcia. Jaki jest najważniejszy nakaz? " Na pytanie, jakie jest pierwsze przykazanie, Jezus odpowiada: "Pierwsze jest: Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden. Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą (początek modlitwy Słuchaj Izraelu). Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Nie ma innego przykazania większego od tych" (Mk 12, 29-31)." Podobnie wypowiada sie Rabbi Hillel, Talmud ,Szabat 31a do goja który na szybko chce poznać istotę Judaizmu "Słuchaj, Izraelu, Pan jest święty, Pan jest jeden. Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą, a bliźniego swego jak siebie samego. To już cala istota Tanachu, reszta to komentarz. Idź i ucz sie!". Co do traktowania obcych zobacz Księga Wyjścia 23 "Nie będziesz uciskał cudzoziemców, gdyż znacie życie cudzoziemców, bo sami byliście cudzoziemcami w Egipcie.". Sprawiedliwym jest dla Judaizmu ten goj, który przestrzega 7 praw Noego, zobacz https://pl.wikipedia.org/wiki/Siedem_Praw_Noego . Spójności Judaizmu z logiką (Arystotelesa) dowiódł Maimonides w Przewodnik błądzących, dla Chrześcijaństwa dokonał tego Akwinata w Przeciwko poganom. Bog Judaizmu i Chrześcijaństwa jest źródłem dobra, gwarancją bytu i ponad wszystko rozsądny. Allah Mahometa jest dowolny, daje błądzić i za to karze, karykatura boskości. W szczegółach pisze o tym Mikolaj z Kuzy w Przegląd Koranu (Cribratio Alkorani). Mahomet jako jedyny "prorok" nakazał ludobójstwa i był przy tym obecny.
        doceń 2
        0
      • kskiba19
        08.01.2018 21:57
        Nie chodzi o to na czym bazuje Judaizm rabiniczny. Chodzi o to co tam jest najważniejsze. Nie Tora, a Talmud, Miszna, Gemara. Produkt krętactwa i kruczkarstwa, które niestety i teraz po świecie się panoszy. Co się zmieniło po Chrystusie, to interpretacja. Żydzi odrzucający Jezusa Chrystusa, odrzucili też Septaugintę, powstałą od Żydów, przez Żydów i dla Żydów. Powód: chrześcijaństwo jako kontynuacja judaizmu biblijnego naturalnie przyjęło ją za swoją. I tak by można długo. Ze zdrowego pnia wyrósł chory konar.
        doceń 0
        0
      • kskiba19
        08.01.2018 21:59
        Przepraszam. Dla czytelności dyskusji zdublowałem komentarz, który przez pomyłkę wstawiłem na samym końcu.
        doceń 0
        0
  • gut
    07.01.2018 13:25
    Super,Super, Super!!!! ;-)))
    doceń 5
  • gośc
    07.01.2018 13:29
    Wspólny kalendarz katolików i wyznawców antychrysta-muzułmanów? To może następnie będą wspólne lekcje religii, wspólne nabożeństwa? do czego to zmierza?
    doceń 24
    • Gość
      07.01.2018 13:53
      po co te teksty?
      doceń 13
    • Ja3
      12.01.2018 16:16
      Muzułmanie również wierzą w Chrystusa i w jego powrót jak i chrześcijanie. Proszę się dokształcić nim zacznie się powielać te bzdury wyssane z palca. A tak poza tym, to dobry pomysł na wspólne lekcje religii i nabożeństwa. Jestem za
      doceń 0
  • (wujek) Olek
    07.01.2018 13:36
    Projekt na tyle dobry, aby zacząć sie zajmować tym, co jest istotą tych tradycji, szukania tego co łączy i tego co dzieli. Inaczej jak Chrześcijaństwo, które pisma i jego interpretacje w dużej mierze dzieli z Judaizmem, Islam zarzuca Żydom i Chrześcijanom fałszowanie Słowa Bożego, nie uznaje ani Tanachu an Ewangelii, poza wybiorczymi cytatami. Islam jest jeszcze przed "reformacją" i (nied-)oświeceniem wielkim zakłamanym instrumentem władzy nad ludźmi szukającymi prawdy znaczy Boga. Szanujmy dlatego ludzi i potępiajmy fałsz.
    • Gość
      07.01.2018 13:52
      i tradycyjnie "(nied-)oświecenie"
      doceń 12
      • (wujek) Olek
        07.01.2018 15:11
        Oczywiście, tego głębokiego upadku cywilizacyjnego nie da sie pominąć ... W (dla mnie) ciężko czytelnej książce "Gwiazda zbawienia" Franz Rosenzweig pisze, że to ostatnie było "krytyką i odrzuceniem przeszłości i doświadczenia", szczególnie dla woli, która uwzględnia od wtedy tylko dzisiaj i dowolne obietnice jutra - oderwanie sie od korzeni kończy sie koniecznie śmiercią, też dla cywilizacji. Następny krok w tym kierunku zawdzięczamy generacji 68.
        doceń 0
        0
      • Gość
        09.01.2018 16:37
        tradycyjnie pisze Wuj o wszystkim i o niczym
        doceń 8
        0
  • GOSIA
    07.01.2018 15:19
    A co my mamy wspólnego z islamem?.Dlaczego kościół na siłę szuka dialogu z muzułmanami , nic nas nie łączy z nimi.
    doceń 21
  • gosć
    07.01.2018 15:47
    Kalendarz wydany po to by przyzwyczaić katolików do muzułmańskich świąt? być może niedługo wszyscy będziemy obchodzić ramadan.
    doceń 18
  • gosc
    07.01.2018 16:13
    Islam wlewa sie w nasze życie wszystkimi szparami za przyzwoleniem ludzi kościoła katolickiego. Nie dziwi was to, nie oburza?
    doceń 24
    • Gość
      07.01.2018 20:05
      Dziwi i oburza. Ale jestem chyba już jednym z ostatnich katolików w tym kraju...
      • kskiba19
        07.01.2018 21:32
        Nie jest tak źle, większość, nawet tych bożonarodzeniowo-wielkanocnych katolików myśli tak samo. Tylko nie przywykło swojego zdania wygłaszać gdziekolwiek poza gronem rodziny, znajomych.
        doceń 10
        0
  • arka
    07.01.2018 16:49
    Koran nie tylko odrzuca chrześcijaństwo i judaizm, ale uważa je za zło podstawowe, które należy tępić mordując ich jako bluźnierców. Nie można prowadzić dialogu w kłamstwie!
    doceń 27
  • (wujek) Olek
    07.01.2018 16:58
    Niezależnie od tego projektu próba podjęcia dialogu jest starsza, zobacz http://www.acommonword.com/
    Żadna sie nie udała, analizą Islamu najbardziej zajął sie Mikolaj z Kuzy, zobacz https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikołaj_z_Kuzy , szczególnie w jego Cribratio Alkorani (Przegląd Koranu).
    • kskiba19
      07.01.2018 21:35
      Dzięki za przypomnienie Mikołaja z Kuzy. Zaraz sobie zerknę do Przesiewania Koranu.
      • (wujek) Olek
        08.01.2018 00:37
        Trochę to potrwa, moje dwujęzyczne wydanie to ks. I. 138 stron, ks. II. 111 stron, ks. III. 119 stron, ale polecam!
        doceń 0
        0
      • kskiba19
        08.01.2018 21:55
        Pokrótce uznałem że nie warto. Do tych samych wniosków sam doszedłem po przeczytaniu Koranu. Jest niespójny. Koran. To zamyka temat.
        doceń 0
        0
  • MarcinB-om
    07.01.2018 17:06
    Przecież to prosty, ale owocny gest. Tutaj nie chodzi o szukanie porozumienia pod kątem religijnym. W żadnym przypadku błahy kalendarz nie zmienia naszej religii. To tylko gest, który ma pokazać że możemy w pokoju obok siebie żyć. Wszystkich ten gest nie przekona, co nie znaczy że nie mamy starać się o pokój na świecie.
    doceń 10
    • do Marcina
      07.01.2018 18:39
      Trele- morele. Naprawdę wierzysz, że chodzi tylko o wspólne dążenia w sprawie pokoju na świecie? Jesteś okropnie naiwny, Marcinie Bom. To krok po kroku wprowadzanie islamu do Polski.
      doceń 18
    • do Marcina
      07.01.2018 18:43
      jeszcze dodam: tam, gdzie jest islam, tam nie ma pokoju, tylko jest wojna. Islam to religia wojny. Nie na darmo mają w obiecany w Koranie raj z dziewicami za zabójstwa 'niewiernych" , czyli chrześcijan.
      doceń 21
      • Gość
        09.01.2018 19:16
        to w Kruszynianach pod Białymstokiem też jest wojna?
        doceń 1
        0
    • KJ
      07.01.2018 20:09
      Nie, nie możemy żyć w pokoju obok siebie! Jezus przyniósł nie pokój, ale miecz (Mt 10,34). To jest walka na śmierć i życie - życie wieczne! Naszym zadaniem jest doprowadzić wszystkich ludzi, także muzułmanów i żydów, do przyjęcia wiary w Jezusa jako Pana i Zbawcę. Zaś głównym celem muzułmanów jest zaprowadzenie na całym świecie islamu i szariatu.

      Gdzie tu widzisz miejsce na pokój?
      doceń 18
  • mack
    07.01.2018 21:30
    Dialog ma sens jedynie między katolicyzmem a prawosławiem (oraz anglikanami), resztę należy nawracać, albo zostawić w spokoju w imię tolerancji i wolności religijnej.
    doceń 10
  • trydentina
    07.01.2018 21:33
    kalendarz Synkretyczny czyli do pieca. Nie ma żadnej innej prawdziwej religii jak Kościół Rzymskokatolicki i jego Pan czyli Chrystus. Wszystko inne to bożki i chore ideologie. NIE temu dziwnemu brataniu się z islamistami.
    doceń 21
    • (wujek) Olek
      08.01.2018 01:22
      Jest jeden Bóg, którego ludzie dobrej woli szukają, wychodząc z różnych tradycji. Ten Bóg powinien dla nich być zawsze i wszędzie miarą wszechrzeczy.
      • Michał M.
        08.01.2018 18:52
        Ten sam Bóg nam nakazuje siebie czcić, a muzułmanom Nas zabijać.

        TEN SAM?!
        doceń 7
        0
      • kskiba19
        08.01.2018 21:53
        Przed Chrystusem można było tak powiedzieć, po Chrystusie już się nie da.
        doceń 3
        0
      • m
        12.01.2018 19:21
        Przed Chrystusem nie było muzułmanów.
        doceń 0
        0
  • z dystansu
    07.01.2018 21:43
    jest mi za Was zwyczajnie wstyd 'komentatorzy'
  • Anna Panna
    08.01.2018 02:16
    Dialog międzyreligijny sprowadzi chrześcijaństwo do KATAKUMB.
    doceń 16
  • szok
    08.01.2018 08:06
    W Poznaniu kalendarz trzech religii a w Warszawie w Orszaku trzech króli pod patronatem kard. Nycza - maszeruje smok chiński - ważny w wierzeniach Chin. SZOK
    doceń 15
  • kskiba19
    08.01.2018 21:50

    (wujek) Olek
    07.01.2018 21:15
    Nie chodzi o to na czym bazuje Judaizm rabiniczny. Chodzi o to co tam jest najważniejsze. Nie Tora, a Talmud, Miszna, Gemara. Produkt krętactwa i kruczkarstwa, które niestety i teraz po świecie się panoszy. Co się zmieniło po Chrystusie, to interpretacja. Żydzi odrzucający Jezusa Chrystusa, odrzucili też Septaugintę, powstałą od Żydów, przez Żydów i dla Żydów. Powód: chrześcijaństwo jako kontynuacja judaizmu biblijnego naturalnie przyjęło ją za swoją. I tak by można długo. Ze zdrowego pnia wyrósł chory konar.
    • Gość
      09.01.2018 16:30
      bardzo Ci przeszkadzają judaiści?
      • kskiba19
        09.01.2018 21:36
        Nie, tylko trzeba ich widzieć takimi jakimi są, przede wszystkim kandydatami do nawrócenia.
        doceń 1
        0
  • Gregorius
    09.01.2018 14:38
    A to nie podpada pod indyferentyzm? To grzech ciężki.
    • Gość
      09.01.2018 16:40
      co podpada ? to mszał czy kalendarz ? czy ktoś kogoś zmusza do obchodzenia jakiegoś święta Purim?
      • mak
        10.01.2018 22:32
        Nie jest to mszał, ale taki kalendarz to rzecz szkodliwa, Stawia bowiem znak równości między trzema religiami, a to jest nieprawda. "Nikt nie może przyjść do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie" oraz "nie dano pod niebem innego imienia, w którym moglibyśmy być zbawieni". Więc jaki jest cel tego kalendarza, skoro promuje nieprawdę? Zaiste kręte są te Misyjne Drogi, skoro prowadzą katolików na manowce, a błądzących utwierdzają w błędzie. Jest to brak wyobraźni miłosierdzia w imię dpczesnych aliansów. To tak jakby w imię dialogu i pluralizmu onkolog reklamował papierosy (bo można nie palić, ale można i palić), albo astronom głosił teorię płaskiej Ziemi (bo są tacy co wierzą).
        doceń 5
        0
  • Megi
    12.01.2018 18:22
    Ależ ten kalendarz,to owoc nowej ewangelizacji...w imię wolności,równości i braterstwa wszystko we współczesnym świecie się dzieje...PO TO...Co by antychryst był czczony i wielbiony według jego SUBIEKTYWNEGO ROZEZNANIA....zgodnie 500 letnią zasadą sola fides przez Ludera vel Lutra OPRACOWANĄ nie Twoja wola, ale moja WOLA niech SIĘ STANIE....i mamy to co mamy "WOLNĄ amerykankę".....doktrynalną,pastoralną, seksualną i RELIGIJNĄ....multikulti tęczowo-półksiężycowe....proszę bardzo na straganach,które czynią z ŚWIĄTYNI KK jaskinię zbójców wszystko do kupienia.....Jezu Ratuj.....,Twoich biczy nam potrzeba, co by to, WYZWOLONE bojaźni bożej pozbawione bezwstydne tęczowo-księżycowe towarzystwo z KK poprzepędzać
    doceń 6

Zobacz także

Reklama

Reklama

Reklama

Zapisane na później

Pobieranie listy