Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • Fidel Castro
    08.11.2017 12:31
    A sądziłem że tylko mi ta reklama wydaje się bez sensu..... Wydać 3 miliony zamiast na lekarstwa dla dzieci z rzadkimi chorobami,to Minister Zdrowia zachęca byśmy robili pewne rzeczy jak króliki.Wiadomo nie swoje to łatwo wydawać.......
    doceń 33
  • Gość
    08.11.2017 12:39
    Nie dziękuję jako kobieta za sprowadzenie mnie do czegoś pomiędzy bezmyślnością obsesyjnie kopulującej królicy vel króliczka Playboya. Co za dno. Radziwiłł nie dość że nie potrafi zrobić reformy w zdrowiu to po prostu się kompromituje na każdym kroku. I nie mam zamiaru mieć 63 dzieci bo nie jestem królikiem.
    doceń 37
    • E.
      08.11.2017 16:15
      To prawda - ten spot totalnie pomija te osoby, którą mają rodzić - czyli kobiety i ich zdrowie.
      doceń 17
  • Gość
    08.11.2017 12:42
    Radziwiłłowi już dziękujemy. Co chwila jakaś kompromitacja i głupota. Żenada.
    doceń 33
  • M
    08.11.2017 13:05
    Porażka za 3 mln
    doceń 38
  • Żeby te plusy...
    08.11.2017 13:32
    Czas chyba jak w tym żarcie o optymiści i pesymiście podejść do tematu dyskusji i kontrowersji wokół spotu:
    - Optymista - w końcu mówi się o dzietności :)
    - Pesymista - ale w negatywnym kontekście :(
    doceń 12
  • Gość
    08.11.2017 13:45
    Właśnie w ten sposób "dobra zmiana" traktuje Polaków. Dla nich jesteśmy zwierzątkami. "Zamiast promować dzietność, raczej do niej zniechęca,", to jedna kwestia. Należy również zauważyć, że władza powołująca się na wartości katolickie ośmiesza także małżeństwo a zarazem rodzinę, bowiem jak wiadomo króliki monogamiczne nie są. Nie chodzi więc o to z kim tylko żeby ... Jeśli już więc rządzący traktują nas przedmiotowo, to może by tak nakręcić spot z bocianami albo bobrami - przynajmniej promowaliby wierność.
    doceń 34
  • Mateo
    08.11.2017 13:54
    A dlaczego autor twierdzi, że 500+ był strzałem w dziesiątkę? Przecież z uzasadnienia do tego projektu nie wynikało, że ma on rozwiązać problem demografii. Liczono na pewien niewielki skok w tej kwestii, ale go i tak nie osiągnięto.
    doceń 18
    • Gość
      09.11.2017 15:21
      Osiągnięto tylko lewica żyjąca w świecie alternatywnym (reżim PIS) go nie widzi...
      doceń 4
  • Mati
    08.11.2017 15:43
    Bardzo mi przykro, że za moje pieniądze ktoś przedstawia króliczy popęd seksualny jak wzór do naśladowania. Twierdzenie, że ludzie zdecydują się na dziecko, ponieważ ktoś emituje prymitywną reklamę lub da im 500 zł jest atakiem na ludzką godność. Moim zdaniem to sprawdzenie rodzicielstwa do aspektów czysto materialnych... Zwyczajna inżynieria społeczna...
    doceń 29
  • E.
    08.11.2017 16:14
    Bardzo dziękuję za ten głos - mam wrażenie, że w Polsce zbyt często przymykamy oko na chamstwo, kicz albo głupotę, jeśli pojawiają się "po tej samej stronie barykady". A spot jest naprawdę prymitywny i żenujący...
    doceń 39
  • pawell
    08.11.2017 19:28
    Gdy pierwszy raz usłyszałem ten klip w radiu (na szczęście nie widziałem go nigdzie) to jedyne co przyszło mi do głowy to "prowokacja". Tylko w takich kategoriach - albo prowokacji albo głupiej nadgorliwości- można to potraktować. Jeśli rzeczywiście za tym stoi MZ to Radziwiłł powinien publicznie przeprosić.
    doceń 28
  • Gościówa
    08.11.2017 20:12
    Przykre, ale okazuje się, że odpowiedzialni za ten spot mają naród za kompletnych idiotów i traktują ich instrumentalnie. Nie wiem, jak można wyrzucić w błoto NASZE pieniądze w kwocie prawie 3 mln zł na tak żenujące i uwłaczające godności ludzkiej kampanie. Wstydu Radziwiłł nie ma. Obraża to kobiecość i męskość, a także intelekt człowieka. Myślę, że uderza także w katolickie wartości i ośmiesza wielodzietne rodziny... teraz będą jeszcze bardziej wyszydzane. I niestety ministerstwo zdrowia będzie za to w dużej mierze odpowiedzialne. Papież Franciszek także wyraźnie mówił, że ludzie to nie króliki... więc takie analogie są po prostu szkodliwe. Mam nadzieję, że rekonstrukcja rządu obejmie wylot Radziwiłła z ministerialnego stołka. A autorom spotu życzę rozwoju mózgu, empatii i kultury na przyszłość.
    doceń 26
  • Władysław
    08.11.2017 20:37
    ,,dwa razy pomyśl ,potem zrób a wyda czyn owoce "Panie Ministrze.
    doceń 15
  • Gość
    08.11.2017 22:11
    Jest taki dowcip: Dwoje znajomych idzie ulicą. Jeden z nich na widok każdej kobiety w ciąży cały czas powtarza: "moja robota, moja robota". Drugi pyta go czy z każdą z tych kobiet uprawiał seks. A on odpowiada, że nie. No to ten dalej pyta jak to się stało, że to "jego robota"? On odpowiada: "a kto przedziurawił wszystkie prezerwatywy?". Tak więc zamiast produkować głupawe spoty reklamowe i trwonić pieniądze, to w ramach zwiększenia dzietności wystarczy zacząć sprzedawać dziurawe prezerwatywy i "niedziałające" pigułki antykoncepcyjne.
    doceń 4
  • gut
    08.11.2017 23:44
    Wpadka...i to - nie mała...⤳Kineskopy telewizorów to prezerwatywy rzeczywistości.🎈
    ⤳Dieter Hildebrandt 🍒
    doceń 1
  • rozsądek
    09.11.2017 07:41
    Ależ ten spot doskonale opisuje pisowską mentalność: traktują ludzi jak króliki - nakarmić, rozpłodnić, trzymając w klatkach, a potem zedrzeć futerko i...
    doceń 15
  • Aaa
    09.11.2017 07:43
    Ja proponuję jednak ten bilbord a na nim hasło rozmnazajmy sie jak kruliki 500 plus czeka.
    doceń 4
  • am
    09.11.2017 08:51
    A ja odebrałam ten spot jako zachętę do zdrowego stylu życia, zwłaszcza gdy planuje się potomstwo - co jest według mnie logiczne i zasadne, ale niestety nie dla wszystkich ludzi oczywiste.
    • sp
      09.11.2017 11:11
      Również odniosłem podobne wrażenie po oglądnięciu. W tym spocie króliki nie są wcale pokazane jako bezmyślne stworzenia - wręcz przeciwnie. Naturalne jest zaś i dla człowieka posiadanie potomstwa (jak dla wszelkiego żyjącego stworzenia, w tym rzecz jasna i królików). Nienaturalne jest szkodzenie mu (w tym zwłaszcza aborcja), czy też wzbudzanie w sobie oraz w innych niechęci do niego (skutek: antykoncepcja).
      doceń 3
    • orany
      09.11.2017 15:19
      Taka na siłę ta obrona. Czasami trudno przyznać, że nie da się obronić czegoś, co jest po prostu durne.
      doceń 16
  • Gość
    09.11.2017 08:58
    To już lepszy był ten spot, w którym kobieta urodziła odkurzacz z komentarzem "co jeszcze musisz kupić zanim zdecydujesz się na dziecko?"
    doceń 12
  • gość
    09.11.2017 12:29
    pomijając stosunek do adresatów, ogólnie przekaz jest nie za mądry, sugeruje, że brak dzietności bierze się z niezdrowego trybu życia, to są zmiany socjologiczne, dużo się ruszamy bez podtekstu dobre, o ludziach zasiedziałych przy ekranach, ogólnie ministerstwo robi sobie jaja
    doceń 10
  • Fidel Castro
    09.11.2017 13:34
    Z niecierpliwością czekam na spot reklamowy promujący karmienie niemowlaków piersią.Ciekawe jakie zwierzę zagrodowe będzie wtedy w reklamie.....
    doceń 18
  • abs
    09.11.2017 16:28
    spot z przymrużeniem oka - rewelacyjny! Dla krytyków - odrobina humoru i dystansu do siebie zalecana..
    doceń 7
  • gość
    12.11.2017 20:58
    Z igły widły! Miły spot, który zwraca uwagę na to, abyśmy starali się zdrowo żyć. Dla mnie jest zabawny i bardzo prawdziwy. W świecie przyrody tak już jest, że najlepszym dowodem na dobrą kondycję jest płodność i akurat króliki mogą to najlepiej zwizualizować! Trochę więcej dystansu oraz lektura podręcznika biologii.....
    doceń 3
  • saerlas
    12.11.2017 21:04
    Osoba od promocji w MZ powinna zostać zwolniona, po prostu. Sam spot należy zaorać.
    doceń 8
  • Odbiorca
    13.11.2017 13:27
    Jestem mama, marze o duzej rodzinie. Spot odbieram zdecydowanie jako promocje zdrowego stylu zycia. Nijak nie doszukuje sie tam nachalnego promowania dzietnosci. Pytalam meza, ma to samo odczucie. Moze troche dystansu do samych siebie i troche wiecej luzu:) A nie doszukiwania sie wszedzie manipulacji i pogardy. Szkoda na to czasu..
    doceń 2
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Wojciech Teister

Redaktor serwisu internetowego gosc.pl

Dziennikarz, teolog. Uwielbia góry w każdej postaci, szczególnie zaś Tatry w zimowej szacie. Interesuje się historią, teologią, literaturą fantastyczną i średniowieczną oraz muzyką filmową. W wolnych chwilach tropi ślady Bilba Bagginsa w Beskidach i Tatrach. Jego obszar specjalizacji to teologia, historia, tematyka górska.

Kontakt:
wojciech.teister@gosc.pl
Więcej artykułów Wojciecha Teistera

Zobacz także