Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Eugeniusz_Pomorze_
    24.04.2017 21:11
    Pseudoekolodzy jak zwykle walczą jedynie o prawa wszelkiej przyrody, ale z pominięciem... CZŁOWIEKA! - I tak - w obronie jakiegoś drzewa zrobią protest na cały świat, ale przed klinikę aborcyjną nie zaciągnie się ich nawet buldożerem! Tak przy okazji - jak to możliwe, że w XXI wieku nawet przy drogach KRAJOWYCH drzewa rosną w odległości... 0 (zero!) centymetrów od jezdni...??? - Ile przez taką "ekologię" ludzi rocznie ginie nie trzeba chyba przypominać...
    • Gość
      25.04.2017 08:35
      Oni nie chodzą przed kliniki aborcyjne protestować, oni chodzą do tych klinik korzystać z "usług"
      • Gość
        27.04.2017 08:34
        Oni czy one korzystają z usług klinik aborcyjnych ?
        doceń 0
        0
    • Gość
      26.04.2017 12:31
      moze ktos chcial odslonic stodole Szyszki,ktorej wartosc wycenil on na na 20 tysiecy zlotych.Nowak za zegarek wylecial ze wszystkich urzedow i PO
      doceń 4
  • Eugeniusz_Pomorze_
    24.04.2017 21:22
    Ekolodzy to sekta niebezpiecznych ludzi wyznających bóstwo przyrody. Z miłości do swego "bóstwa" są zdolni zabijać ludzi, nawoływać do "kontroli urodzeń" i w ogóle do... likwidacji cywilizacji człowieka...!
    doceń 11
  • Ania
    24.04.2017 23:06
    Pana felieton jest oburzający. Z całego serca potępiam to co się wydarzyło na posesji ministra. Ale pana pogarda dla sensownych pomysłów ekologów kompletnie nie brzmi jak w katolickim czasopiśmie ale jak w pozbawionym Boga prawackim światopoglądzie. Coś okropnego, zdjęłabym ten artykuł!!!
    doceń 25
    • Gość
      25.04.2017 08:35
      Ja bym zdjął Twój komentarz bo to próba ocenzurowania czyichś poglądów :-P
      doceń 6
    • Gość
      25.04.2017 08:38
      A mnie oburza Pani komentarz i to właśnie on powinien być zdjęty!
      doceń 8
  • Gość
    25.04.2017 00:24
    Dawno takich głupot nie czytałem. Ekolodzy każą biednemu redaktorowi kupować droższe żarówki. No skandal. Po co komu oszczędzanie energii, no po co? I ta "wariacka kampania wokół pana Szyszki"! Tego nadzwyczaj rozumnego, zatroskanego o przyrodę i bezinteresownego polityka! Pan Redaktor to studia u "grzybka" w Toruniu pewnie odbył. Wiedza żadna, ale zaciekłość w obronie swoich bezgraniczna.
    doceń 23
    • Gość
      25.04.2017 08:37
      No to zamiast atakować ad personam wykaż w czym lepsze są droższe żarówki :-P
      doceń 10
      • Polka
        25.04.2017 23:06
        do Goscia , ktory do szkole chyba na 6 klasie podstawowki skonczyl : Skoro żarówka led potrzebuje tylko kilku watów, od razu widać, że jej eksploatacja to małe obciążenie dla sieci. Zakładając, że jedna żarówka świeci się przez 4 godziny w ciągu dnia (0,004kW * 4h = 0,016 kWh), wychodzi, że zużywa ona w ciągu dnia prąd wart 0,008 groszy. Mnożąc to przez osiem żarówek – niecałe siedem groszy dziennie. Nawet przy ledach o większej mocy koszt zużycia prądu sięga raptem ok. 20 groszy. Osiem świetlówek zużyje prąd za ok. 32 gr, halogeny – ok. 48 gr, natomiast żarówki tradycyjne kosztować będą dziennie grubo ponad 1 zł. W skali roku daje to imponujące oszczędności. Ledy wygenerują rachunek w wysokości ok. 24 zł, halogeny – 175 zł, świetlówki – 116 zł, tradycyjne żarówki – ponad 600 zł.
        doceń 6
        0
      • AWIK
        26.04.2017 11:26
        Do Polka 25.04.2017 23:06
        doceń 1
        0
      • AWIK
        26.04.2017 11:29
        Do Polka 25.04.2017 23:06 Dolicz do tego super rachunku ekonomicznego koszt wyprodukowania takiego LEDowego, skomplikowanego w porównaniu do żarówki źródła światła, koszt przystosowania i strat w sieci elektrycznej przez masowe stosowanie takich źródeł światła, które powodują ogromne zakłócenia. A po za tym - tak nie którzy krzyczą o wolności - to dlaczego ja nie mogę kupić sobie żarówki, tylko jakiś urzędnik wie lepiej co dla mnie jest lepsze? UE to ostatnio same zakazy i promowanie niemieckich firm.
        doceń 3
        0
    • Gość
      25.04.2017 08:41
      To idź poczytać mądrości GW i przestań tu obrażać ludzi.
      • JAWA25
        25.04.2017 15:00
        a ty czytasz takie "mądrości" że je tu zalecasz?
        doceń 9
        0
    • Polka
      27.04.2017 08:16
      do AWIK : Jakie koszty ? Sam sobie zaprzeczasz takim argumentem . Zarowki LED sa drozsze , ale bardzo szybko sie amortyzuja . Matematyki w szkole cie uczyli ? Niech LED bedzie drozsza nawet 10 razy od zarowki normalnej , porownaj sobie rachunek roczny oswietlenia za 10 zarowek LED - . 24 zł , rachunek za zarowki klasyczne - ponad 600 zł , wiec kto tu ponosi koszty ? I znowu ta sama historia o promowaniu niemieckich firm , smiechu warte . Czyzby poza Niemcami zaden inny kraj swiata w tym Polska nie umial wyprodukowac zarowki LED ? Polska to ciemnogrod i tylko zwykle zarowki umie wyprodukowac ? I tak wiekszosc zarowek na rynku jest produkowana w Chinach .
      doceń 2
  • Gość
    25.04.2017 04:26
    Jakm prawem oskarza Pan "ekolologow" o zbrodnie na lesie Szyszki ,czy to jakas zjednoczona partia lub organiizcja typu kosciol katokicki.Ja uwazam sie za ekologa,jakkolwiek w Pana kontekscie brzmi to pejoratywnie Zgadzam sie,to swiatowy spisek wiadomych sil protestuje przeciwko porannym strzelawkom do ledwo wypuszczonych z klatek barzantow,z przerwa na obiad.Ps nie ma Pan obowiazu wymiany zarowki.
    doceń 19
    • Gość
      25.04.2017 08:39
      Oczywiście, że nie ma obowiązku, ale musiałby mieć dostęp do tych tradycyjnych, by wymienić po spaleniu się starej, a to jest niemal niemożliwe jeśli pominąć nielegalny import ze wschodu :-P
      doceń 4
    • Gość
      25.04.2017 08:44
      Pozmieniałem dawno żarówki bez pajacowania ekologów i głupkowatych unijnych dyrektyw o zmianie tychże żarówek.
      doceń 6
  • Gość
    25.04.2017 08:20
    Brawo dla Pana Redaktora! Kocham lasy dużo bardziej niż miasta , ale nie chcę być "zakladnikiem" ekologów I ich dziwacznych pomysłów. Gdzie sà ekolodzy kiedy powstaje kolejny pomysł budowlana galerii handlowej na osiedlu mieszkaniowym??? Słyszeliście kiedyś żeby ekolodzy skutecznie zablokowali gdzies budowę galerii molochu???
    doceń 12
    • Gość
      26.04.2017 18:39
      Do Gość 08:20 - prawna ochrona drzew, jednak utrudnia budowę galerii molochu na terenach gdzie te drzewa rosną. Niestety od nowego roku mamy wiele "wyczyszczonych" terenów przeznaczonych pod marketowe klocki. Najbardziej boli, że to nie właściciele ogródków przydomowych wycięli w pień wszystkie drzewa na swojej posesji tylko właściciele gruntów przeznaczonych pod usługi. Nowe
      metalowe klocki będą otoczone betonowymi parkingami bez sladu cienia po drzewie.
      doceń 5
  • Ziel
    25.04.2017 08:35
    Ci "ekolodzy" to często po prostu terroryści. A co gorsza na usługi mają zastępy pożytecznych pięknoduchów, którzy pochylą się nad każdą wiewiórką, ale człowieka potrafią sponiewierać i zniszczyć mu mienie. W imię tolerancji i miłości do przyrody, rzecz jasna.
    doceń 8
  • Kawon
    25.04.2017 11:49
    Panie redaktorze. Mniej samochodów w centrum to czystsze powietrze i więcej przestrzeni dla ludzi. Ma być trudno dojechać, żeby nie jeździć kiedy nie jest to naprawdę konieczne. Rezygnacja z samochodu to działanie na rzecz dobra wspólnego, natomiast pomstując że trudno dojechać pielęgnuje Pan swój egoizm. No chyba, że Pan uważa że miasta są dla samochodów, nie dla mieszkańców.
    Pomysł z żarówkami nie pochodził od szalonych ekologów, tylko od koncernów które chciały więcej zarobić. Argumentacja ekologiczna była przykrywką.

    Panie redaktorze.
    Szacunek jest wyrazem miłości bliźniego, a pański nierzetelny tekst jest pozbawiony szacunku zarówno do ekologów, jak i do czytelników, bo dziennikarska rzetelność wynika z szacunku do czytelnika. Jeżeli jest Pan katolikiem przestrzegającym przykazania miłości, powinien Pan poprosić o zdjęcie tego tekstu. Owszem, zgadzam się z wydźwiękiem felietonu - wandalizm u ministra na działce to wyraz nienawiści, a ponieważ ofiarą padły drzewa - ekolodzy pierwsi powinni go potępić. Natomiast wszystkim katolikom, którzy ciągle myślą że ekologia to lewackie fanaberie polecam "Laudato Si". Panu redaktorowi i niektórym komentującym zwłaszcza.
    doceń 24
  • Gość
    25.04.2017 11:55
    Przykład idzie z góry. Władza łamiąca konstytucję, przysięgę, stawiająca sie ponad sądem zachęca poddanych do działań bezprawnych, uczy pogardy dla wszelkiego prawa. Uczy, że w "dobrym celu" wolno wszystko (dobry cel na ogól jest wtedy, gdy Kali kraść krowy). Każdy z nas jest zagrożony, od niepraworządnej władzy i od zdemoralizowanych rządzonych
    doceń 23
  • Leo
    25.04.2017 14:33
    Kawon, błagam, nie nazywaj chrześcijaństwem ciepłych kluch. Chcesz, żeby publicysta chrześcijański dawał tylko pełne "szacunku", bezpłciowe kawałki? A jak już tego nikt nie zechce czytać, to już będzie prawdziwie po chrześcijańsku, prawda?
    • Gość
      25.04.2017 15:14
      a jaki jest "prawdziwie chrześcijański" tekst by zyskał twe światłe uznanie?
      doceń 4
    • Kawon
      25.04.2017 17:18
      Leo, jasne, chrześcijanin nie ma prawa być bezpłciowy. Ale musi być kompetentny. Musi znać i stosować się do nauczania papieskiego. I, jak każdy katolik, musi stosować się do przykazania miłości - może (powinien) krytykować idee, i przy tym szanować ludzi.
      To, że duża część ekologów jest związana z lewactwem, jest za aborcją, leci na kasę itd itp nie znaczy, że można sobie bezkarnie pisać, że działania takie jak ograniczanie ilości samochodów w centrum utrudniają życie - bo jest przeciwnie, jakość życia się poprawia, o ile jakiś egoista nie musi wozić tyłka samochodem od drzwi do drzwi, albo że wycofanie żarówek było "zasługą" ekologów, bo to też prawda trzeciego rodzaju. Czy trzeba kłamać czytelnikom w żywe oczy, żeby nie być bezpłciowym? Przypuszczam co prawda, że pan redaktor nie skłamał świadomie, ale po prostu wrzucił bez przemyślenia to co mu się z ekologami źle kojarzyło. Niestety, w przypadku zawodowego dziennikarza bezmyślność w słowie pisanym jest błędem zawinionym.
      doceń 8
  • gut
    25.04.2017 20:28
    Trzeba mieć nadzieję, że Pana Rozważny Tekst, Ktoś weźmie sobie do Serca. 🌳💞 ◸Stanisław Jerzy Lec◹ ▷▷▷ ◺Gdybyż jeszcze kozła ofiarnego można było doić!◿
  • Gość
    25.04.2017 21:02
    ja mysle,ze to byly...wiewiorki
    doceń 4
  • Gość
    26.04.2017 09:23
    Policja potwierdziła, że rzeczywiście rok temu doszło do włamania, ale reszta faktów podawanych przez Radio Maryja się nie zgadza. – Wybito jedną małą szybkę, o którą zranił się sprawca. Stąd ślady krwi. Sprawcę, miejscowego bezdomnego, zatrzymano, a mienie w postaci poroża jelenia odzyskano – mówiła w Polsat News Budzyń.

    Policja dementuje także plotki, by w poniedziałek na miejscu również znaleziono zakrwawioną siekierę.
    doceń 12
    • Gość
      26.04.2017 14:43
      Jakub Jałowiczor? Kiedy sprostowanie do tego głupiego tekstu o zakrwawionych siekierach? Gdzie rzetelność dziennikarska?
      • JAWA25
        05.07.2017 17:52
        za wiele żądasz od niektórych
        doceń 2
        0
  • Eugeniusz_Pomorze_
    26.04.2017 17:47
    Panowie/Panie Gość 9:23 i Gość 14:43 Dokładniej czytajcie internetowe portale. Polsat skąpo przedstawia fakty, a Newsweek to tak naprawdę Newsfejk..., on sam tworzy wiadomości...
    • Gość
      30.04.2017 07:40
      Newsweek rzeczywiscie jest antypisowski a czasem przebarwiaja i nie przepuszcza zadnej wpadki.Jednak przy obecnych wiadomosciach rzadowych i radiomaryjnych Newsweek to krynica prawdy....jesli szukam prawdy najpierw siegam po Newsweek a pozniej koryguje czy nie przesadzili.TVP i TTrwam to wierutne klamstwa jak za komuny albo Izwiestia z Moskwy
      doceń 3
  • oj.Mateusz
    28.04.2017 09:19
    Szyszko? Mozna pisac o nim,albo zle albo wcale. Jedyny atut ktory posiada to znajpmosc z oj.Rydzykiem.
  • Gość
    04.05.2017 13:17
    Każdy ma prawo komentować działania ministrów, w tym wypadku działania dotyczące Puszczy Białowieskiej, drzew wycinanych masowo pod markety i inne inwestycje oraz bażantów.
    Panu Redaktorowi działania ministra środowiska się podobają, a argumenty oponentów ocenia jako "kompletną histerię" i "wariacką kampanię", ALE sugerowanie jakiejś zbiorowej odpowiedzialności za krytyczne słowa (tylko milczeć można, tak?) i porównywanie chuligańskiego wybryku ze strzelaniem w biurze poselskim jest co najmniej ze strony Pana niesmaczne.
    doceń 3
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Jakub Jałowiczor

Dziennikarz działu „Polska”

Absolwent nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Zaczynał w radiu „Kampus”. Współpracował m.in. z dziennikiem „Polska”, „Tygodnikiem Solidarność”, „Gazetą Polską”, „Gazetą Polską Codziennie”, „Niedzielą”, portalem Fronda.pl. Publikował też w „Rzeczpospolitej” i „Magazynie Fantastycznym” oraz przeprowadzał wywiady dla portalu wideo „Gazety Polskiej”. Autor książki „Rzecznicy”. Jego obszar specjalizacji to sprawy społeczno-polityczne, bezpieczeństwo, nie stroni od tematyki zagranicznej.
Kontakt:
jakub.jalowiczor@gosc.pl
Więcej artykułów Jakuba Jałowiczora

Zobacz także