Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • Gość
    08.03.2017 10:05
    Jak zawsze rzeczy zostaly nazwane po imieniu. Dziekuje za komentarz!
    doceń 18
  • trzinaalli
    08.03.2017 10:33
    "Jeżeli aborcja jest "prawem" kobiety, to gdzie były moje prawa?" - Gianna Jessen, kobieta, która przeżyła własną aborcję. Chciano ją zabić w imię "praw kobiet", ale została "jedynie" okaleczona. Niech ten cytat będzie rodzajem dedykacji dla feministek, które na plakatach mają rysunki macic.
    doceń 22
  • Maluczki
    08.03.2017 10:50
    "Feminizm w obecnym kształcie to nie walka o kobiecość, lecz walka z kobiecością."----------- A jest tak dlatego, że zapomnieliśmy co znaczy Szóste Przykazanie Boże. ---------- Kobieta po ludzku wychowana potrzebuje miłości tej niebiańskiej od mężczyzny, bo wtedy się spełnia jako matka w rodzinie i jedynie wtedy może być szczęśliwa. Jeżeli z różnych przyczyn nie może to nastąpić, wtedy ta niezaspokojona potrzeba rodzi w kobiecie krzyk rozpaczy, który nieraz przejawia się agresją wobec otoczenia, a w szczególności wobec mężczyzn.------------------- Feminizm i wszystkie inne zboczenia są skutkiem odrzucenia Boga, a Szóstego Przykazania Bożego w szczególności.---------- Wszyscy zboczeńcy seksualni są ludźmi skrzywdzonymi w dzieciństwie przez dorosłych, którzy zaniedbali dobre wychowanie dzieci i nie zadbali o warunki, w których dzieci mogłyby przygotować się do samodzielnego życia i je samodzielnie prowadzić.
    • Gość
      08.03.2017 13:33
      Czyzbyś znał jakieś "nowe" szóste przykazanie?
      doceń 12
      • Maluczki
        08.03.2017 13:58
        Zapewne nie znasz ani jednego, a poza tym wszystkie je masz gdzieś. Materialiści mają tylko jedno przykazanie: JA, JA i tylko JA.
        doceń 4
        0
      • Gość
        08.03.2017 17:41
        nie dysputuj z Maluczkim Prz 26, 4
        doceń 10
        0
  • Joanna
    08.03.2017 10:57
    Aborcja to po prostu - ZABÓJSTWO. Postulując prawo do powszechnej aborcji to to samo co postulowanie powszechnego prawa do zabijania. Z ludzkiego zarodka nie powstanie słoń, pies, żaba czy jakiekolwiek inne stworzenie - urodzi się człowiek, który w łonie matki rozwija się od zygoty. Zatem jeśli zabójstwo jest karalne i jest grzechem to aborcja na pewno też. Pytam więc gdzie logika tych "strajkujących kobiet", które nie popierają zabójstwa a żądają wolnej aborcji. Czy ich determinacja wynika z braku wiedzy czy też z braku wiary? Wiem jedno - to pokrętne dzieło szatana, w którego oczywiście nie wierzą, co jest celem i zwycięstwem szatana - sprawić aby ludzie w niego nie wierzyli tylko włożyli go między bajki. A to nie bajka, to smutna rzeczywistość.
    doceń 22
    • Gość
      08.03.2017 14:28
      Tu nie ma innej logiki jak tylko wołanie o duuużo miłości i modlitwy...
      doceń 6
  • Gość
    08.03.2017 13:44
    Doka Pan redaktor i inni jego koledzy (np. Terlikowski) będą obrazać kobiety, które nie akceptują pewnych aspektów otaczajacej ich rzeczywistości zapewne trudno będzie o jakikolwiek rzeczowy dialog. Protestuja nie tylko "aborcjonistki", także kobiety, które urodziły i wychowały/wychowują ("po katolicku") swoje dzieci. Protesty są dlatego, że rządzącym oraz inspirujących ich Hierarchów wydaje się, że mogą decydować o wszystkich aspektach zycia ludzi i ze to oni wiedzą wszystko najlepiej. O tym, ze każdy człowiek ma swoja godność, swój rozum, a przede wszystkim sumienie jakoś właśnie ci ludzie z "lepszego sortu" (także okreslającyhc siebie "Panami") zdaja się zapominać. Jak można spokojnie słuchac kłamst wi manipulacji biskupów twierdzących, że tabletka dzień po jest wczesnoporonna? Jeśli jest srodkiem poronnym to ten, który ja sprzedaje powinien być ścigany za złamanie ustawy antyaborcyjnej, a Minister Radziwił, pozwalając wypisywać recepty na ten środek także jest winny przestępstwa bo nie zapobiega popełnianiu przestępstw.
    doceń 21
    • Maluczki
      08.03.2017 14:01
      Oto typowa mentalność materialisty. Prawda, sprawiedliwość, to abstrakcja, a drugi człowiek to rzecz.
      doceń 11
      • Gość
        08.03.2017 17:05
        oto odpowiedź Maluczkiego, nic nie o swym oponencie, ale "wie" że "materialista" itp
        doceń 13
        0
      • pixpixble
        09.03.2017 10:51
        Ot i ciekawa "dyskusja" ateistów. PS. te wpis poniżej po moja pomyłka.
        doceń 0
        0
      • Maluczki
        09.03.2017 11:23
        Gościu z 17,06! Uważasz że @Gość z 13,44 nie pisze tego co myśli, tylko kłamie? Jeżeli pisze to co myśli, a zakładam że tak właśnie jest, to to co napisał jednoznacznie świadczy o nim, że jest wyznania materialistycznego, "bowiem z obfitości serca usta mówią". Nie trzeba dużo danych, aby ustalić czyjeś przekonania. Czasami wystarczy tylko jedna sprawa, bo pewne przekonania wykluczają się wzajemnie.
        doceń 0
        0
      • Gość
        03.04.2017 23:42
        Maluczki zawsze lepiej wie, kto jest "materialistą" ewentualnie "jehowym"
        doceń 4
        0
    • Joanna
      08.03.2017 14:12
      Slogany, slogany, slogany... proszę o choć jeden konkretny przykład, w którym miejscu nastąpiła obraza "kobiet, które nie akceptują pewnych aspektów...".
      doceń 9
    • sp
      08.03.2017 14:27
      Bronicie ludzkiej godności? Otóż nie. Jedyne, czym się zajmujecie, to bez ustanku "zapominacie", że człowiek ma swoja godność od początku swego istnienia.
      doceń 10
    • Gość
      08.03.2017 18:45
      Jak możliwy jest dialog z kimś, kto na transparentach wypisuje chęć zabijania dzieci? Dyskusja musi opierać się na faktach, na prawdzie, a jeśli ktoś neguje biologię i zastępuje ją ideologią? A poza tym o aspekcie wczesnoporonnym pigułki mówią też lekarze, wystarczy poszukać w necie.
      doceń 8
    • Medyk
      08.03.2017 19:03
      Nie zauważyłem żeby Biskupi określali siebie Panami. Nie zauważyłem również aby oni albo Pan Kucharczak kogoś obrażali albo poniżali. Natomiast zamierzone działanie levonogestrelu i octanu uliprystalu polega na uniemożliwieniu rozwoju ciąży po "koncepcji". Według niektórych osób ciąża zaczyna się nie od koncepcji ale później. Te same osoby twierdzą więc, że ponieważ nie ma tego "później" - nie ma poronienia. Jestem przeciwnego zdania. Oba środki mają ogromną dawkę hormonów które nie są obojętne zarówno zaraz po przyjęciu ale i mogą negatywnie oddziaływać na delikatny i skomplikowany układ hormonalny np. utrudniając zajście w ciąże w przyszłości.
      • Gość
        09.03.2017 12:23
        Biskup nie jest panem , jest EKSCELENCJĄ.
        doceń 1
        0
    • pixpixble
      09.03.2017 10:49
      Ot i ciekawa "dyskusja" ateistów
      doceń 0
  • Gość
    08.03.2017 14:24
    Wulgaryzmów używać nie przystoi bez względu na płeć. Co ciekawe - twierdzenie autora, że akurat mężczyzna może użyć przekleństwa, a kobieta nie, pokazuje, jak głęboko w naszym sposobie myślenia zakorzeniony jest seksizm wg. którego kobieta ma być tym delikatnym kwiatuszkiem który nie ma prawa do okazania gwałtowniejszej emocji.
    doceń 21
    • Gość
      11.03.2017 15:55
      ludzie nie dzielą się na kobiety i mężczyzn sobie przeciwstawionych tylko na mądrych i głupich, źle i dobrze wychowanych, ustawionych życiowo i wyautowanych, zadowolonych z życia i sfrustrowanych, na tej linii dochodzi do konfliktów, wiadomo że organizatorzy manif skorzystaja raczej ze sfrustrowanych oraz przyzwyczajonych do radykalizacji zachowań w obejściu codziennym
      doceń 1
  • Met
    08.03.2017 15:34
    Gościu, autor nie twierdzi, że mężczyźni mogą używać wulgaryzmów, lecz że feministki pozują na "męskich twardzieli", którzy używają wulgaryzmów. Gdzie tu stwierdzenie, że to dobrze, ze ci "twardziele" są wulgarni?
    doceń 12
  • Sławek
    08.03.2017 18:37
    Zgadzam się z autorem. Krótki i celny komentarz.
    doceń 13
  • Gość
    08.03.2017 18:41
    "Feminizm w obecnym kształcie" - a co Pan ma na mysłi? Jesli wezmie Pan na świecznik najbardziej zdziwaczałe "feministki" i powie, że tak własnie wygląda "obecny kształt feminizmu" to czy problemy kobiet same znikną? Równie dobrze możemy powiedzieć, że KK "gwałci dzieci i kradnie" - czy to prawda? tak, są księża, którzy robią takie wstrętne rzeczy. Czy na tej podstawie można oceniać KK? Widząc Pana podejście to chyba tak...
    doceń 13
  • Kobieta
    08.03.2017 22:11
    Używa Pan słów takich jak histeria, ubezpłodnić w celu poniżenia swojego przeciwnika. Nie potrafię pojąć mężczyzn, którzy z taką zaciętością walczą z feministkami, robiąc z nich karykatury kobiet. Gdyby tacy jak Pan mieli głos, do dziś kobiety nie miałby żadnych praw. Sugeruje Pan, że feminizm pochodzi od diabła, co jest po prostu żenujące dla ludzi żyjących w XXI wieku.
    doceń 13
  • Gość
    08.03.2017 23:42
    Mam nadzieje,ze autor i zwolennicy aktualnego prawa beda masowo adoptowac niepelnosprawne dzieci. Panie Franku daj pan przyklad i na poczatek niech pan przygarnie ze 2 ulomnych dzieci.W ten sposob udowodni pan swoich racji,a i Kosciol swoja droga tez moglby robic wiecej,duzo wiecej.
    doceń 7
  • tygodnik poranny
    09.03.2017 06:08
    Typowa logika feministek: domagają się zabijania dzieci, a nie byłyby w stanie zabić kurczaka na obiad.
    doceń 5
  • Leo
    09.03.2017 09:00
    Gościu (z 23.42), ty zawsze polemizujesz w ten sposób? To twoim zdaniem wolno zabijać wszystkie dzieci, których nie adoptuje Kucharczak? Wolno napadać wszystkie staruszki, których Kucharczak nie osłoni swoją piersią? Wolno okradać wszystkie mieszkania, których nie pilnuje Kucharczak? Weź się człowieku ogarnij. Każdy odpowiada za własne działania. Jak się współżyje, to trzeba się liczyć z poczęciem dziecka, a tym samym z jego urodzeniem i wychowaniem, bo to człowiek - i to nawet, wyobraź sobie, jeśli jest niepełnosprawny. A czy go kto adoptuje, czy nie, on ma prawo żyć i nie wolno go zabijać dokładnie tak samo, jak nie wolno zabić ciebie.
    doceń 12
    • Gość
      09.03.2017 14:10
      cyt:"jak się współżyje, to trzeba się liczyć z poczęciem dziecka" a jeśli ktoś mnie gwałci?
      • Met
        09.03.2017 16:02
        Wtedy nie ma moralnego obowiązku wychowania dziecka - ale jest obowiązek urodzenia człowieka, bo to człowiek. Jeden gwałt na kobiecie wystarczy, kolejnego ani jej, ani jej dziecku zadawać nie należy.
        doceń 2
        0
  • Gość
    09.03.2017 13:38
    Radzę gościu niedzielny poczytać czym jest feminizm. Można być feministką jak i feministą bo feminizm to walka o równość płci. Walczy nie z całowaniem w rękę i z mężczyznami tylko o równouprawnienie płci zarówno żeńskiej jak i męskiej. Walczy np o prawa mężczyzn w sadzie o opiekę nad swoimi dziećmi, walczy ze stereotypem męskiego twardziela który nie doświadcza przemocy ze strony kobiety (nikt mu nie wierzy), walczy o to żeby mężczyzna nie był stawiany w roli tego co musi utrzymywać dom, nie może wykonywać obowiązków domowych i zajmować się swoim potomstwem. Facet ma prawo płakać, wyrażać uczucia....to są właśnie społeczne stereotypy które nasz patriarchat przedstawia jako normy społeczne. Z nimi walczymy. Walczymy o równe prawa!!!
    doceń 13
    • Gość
      12.03.2017 11:27
      Można walczyć,ale kobieta nigdy nie będzie taka sama jak facet.
      doceń 0
  • Gość
    09.03.2017 13:56
    Przedstawianie feminizmu jako ruchu babochłopów ktore nienawidzą mężczyzn i walą w twarz gdy tylko na nie spojrzą, jest tak samo idiotyczne co porównanie kiboli z kibicami którzy ze swoimi dziećmi przychodzą na mecz, jak prawica ze skrajną prawicą która nienawidzi wszystkich o wszystko, jak włożenie do tego samego worka księdza z pedofiliami i homosekualistami. Takie generalizowanie nie wychodzi dobrze i świadczy o niedouczeniu.
    PS księża tez dążą do ubezpłodnienia slubu jąć celibat. Utrwalają" grę pozorów" bo tracą możliwość bycia ojcem. Przecież nie kazdy człowiek pragnie być rodzicem. To jest jakiś
    doceń 10
  • Piotr
    09.03.2017 15:29
    Czarny, obłąkany i wulgarny feminizm to atak na człowieka, szczególnie bezwzględny atak na życie szczególnie najbardziej bezbronnego człowieka. Postulowałbym, by wreszcie wprowadzić prawo zrównujące aborcję z zabójstwem, a nawoływanie do legalizacji aborcji zrównujące z podżeganiem do zbrodni ludobójstwa. Kłamstwo usprawiedliwiające zaś aborcję powinno być traktowane jak np. kłamstwo oświęcimskie.
    doceń 5
  • pixpixble
    09.03.2017 18:31
    „Kobiety wszystkich płci łączcie się” - tak to było na manifie?
    doceń 2
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także