Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Gość
    04.10.2016 07:57
    Zabić rozum? Zabić medycynę? Zabić kobiety w ciąży? Łatwiej się nie zastanawiać nad konsekwencjami wprowadzanego prawa, tylko rzucić w twarz obelgą jak kamieniem.Amen
    doceń 11
  • Gość
    04.10.2016 09:05
    Pewnie część protestujących chciałaby całkowitego zniesienia aborcji (to chyba te najgłośniejsze przedstawicielki), ale same protesty były przeciwko zaostrzeniu ustawy (o ile się nie mylę).
    doceń 7
  • trzinaalli
    04.10.2016 09:41
    Dziwne, że zwolennicy/czki aborcji potrafią zabić dziecko, a nie potrafiliby zabić kurczaka na obiad...
    doceń 9
  • Bartłomiej
    04.10.2016 10:15
    W czwartym tygodniu ciąży, zarodek ma niewykształcony układ nerwowy, czyli - nie czuje bólu ani faktu swojego istnienia, przeciwnie do czującej osoby z bagażem doświadczeń, nie zawsze pełnoletniej, ale na pewno powiązanej ze swoimi rodziną, przyjaciółmi, znajomymi.
    • Podpisany
      04.10.2016 10:59
      Bartłomiej - znów pod innym nickiem? Wczoraj już pisałeś te brednie o tym, że skoro ktoś nie czuje (załóżmy) to można go zabić. Powtarzam więc "mózgu" - w dobie tabletek przeciwbólowych na wszystko czy narkozy, można na tej zasadzie bezkarnie zabić każdego. Widzisz, w rzeźni też potrafią to zrobić tak, aby nie bolało. Masz płatne zlecenie na obnażanie swojej głupoty/pisanie komentarzy dla zupełnych półgłówków w komentarzach? Przy okazji: katolicy wam się nie podobają? Przyjdą muzułmanie i nie będzie dyskusji i komentarzy...
      doceń 6
    • Dorota
      04.10.2016 11:04
      Dokładnie - nie dokładajmy cierpień zgwałconym kobietom a nawet dzieciom. Dlaczego mamy dokładać cierpień dziewczynkom zgwałconym przez ojców, ojczymów, etc. lub kobietom w ciąży pozamacicznej lub noszącym w sobie zdeformowane zarodki? Chcemy wyboru.
      doceń 6
    • Gość
      04.10.2016 13:50
      Niech odda dziecko do adopcji. Pan nie ma pewności co czuje ten mały człowiek, jego serce bije a w sercu są uczucia, nie w układzie nerwowym. Niech zostawi w oknie życia, albo w szpitalu, jeśli nie ma w matce oparcia. Za głupotę matki nie wolno karać śmiercią jej dziecka, które ma duszę i jest dziełem i własnością Boga. Niestety seksoholiczne albo zdemoralizowane kobiety i dziewczyny mają tępotę uczuciową, przeraża, że tyle jest potencjalnych morderczyń w Polsce, to rzeczywiście woła o pomstę do nieba, to ściągnie Boży gniew.
      • Seksoholiczki?
        05.10.2016 09:36
        Chciałbyś, czujesz się lepszy? Tylko zbluzgałeś drugiego człowieka! Tam były kobiety, które codziennie walczą o wszystko - o pracę, ciążę, leczenie, opiekują się kalekimi dziećmi i starymi rodzicami. A i jeszcze nigdy się nie skrobały.
        doceń 0
        0
    • Gość
      04.10.2016 15:17
      Bartłomieju, a czy noworodek "czuje fakt swojego istnienia" ( jak to określiłeś) ? Jego też można zabić?
      doceń 3
    • Gość
      04.10.2016 18:04
      Coz za logika karac smiercia niewinne dziecko za brak rozwagi osob, ktore podjely dzialania prowadzace do jego poczecia. Jezeli ludzie nie chca dzieci nie piwinni ich powolywac do istnienia.
      doceń 2
  • Gość
    04.10.2016 10:32
    Gwałt to nie "przyjemność, uniesienie".
    • paulus
      04.10.2016 19:11
      wlasnie dlatego nie gwalc zabijajac...to co twoje,a kochaj...nie czyn drugiemu co tobie niemile.Szczesc Boze
      doceń 1
  • Dorota
    04.10.2016 11:01
    Pani Barbaro, czy wie Pani o czym Pani pisze? Nie ma Pani żadnego rzeczowego argumentu. Osoby które prostestują NIE CHCĄ mieć prawa do zabijania. Nikt tu dzieci nie zabija. CHCĄ mieć prawo ratowania życia i zdrowia psychicznego, np. w sytuacji gdy zapłodnione jajo zagnieździ się w jajniku kobiety lub poza jej macicą (zwykle to widać w pierwszych tyg.). Co chce Pani zrobić w takiej sytuacji? Każda kobieta powinna mieć prawo wyboru, mądrego wyboru, który nie szkodzi jej, jej mężowi, dzieciom, jeśli już je posiada. Najlepszym rozwiązaniem jest przerwanie ciąży i ocalenie życia tej kobiety, o to chodzi? Rozumie Pani? Czy woli Pani pozostawić sprawy swojemu biegowi i pozwolić by rozwijający się płód rozerwać wnętrzności kobiety i pozwolić jej umierać powoli w bólu i cierpieniu podczas gdy jej mąż, rodzice i jej dzieci patrzą na to? Tego Pani chce? Jeśli tak, to proszę bardzo. Ale inne kobiety cenią sobie swoje życie oraz dobro swoich bliskich bardziej niż Pani i CHCĄ MIEĆ WYBÓR. Pani nie chce przerywać ciąży proszę bardzo ale zostawmy wybór innym kobietom.
    doceń 14
    • Gość
      04.10.2016 11:59
      Doroto, ratowanie życia matki nie jest aborcją nawet jeśli oznacza utratę dziecka. Nikt nikogo nie zmusza do oddawania życia w takich sytuacjach.
      • Maria
        04.10.2016 12:28
        Ratowanie życia matki jest aborcją, aborcją usprawiedliwioną ratowaniem życia. O to właśnie chodzi, że wprowadzając zaostrzone prawo lekarze będą ratować zagrożone życie ciężarnej w ostatniej chwili, żeby nie zostać oskarżonym o nieumyślne spowodowanie śmierci dziecka, za co też będzie groziła kara. Kobiety zostaną pozostawione same sobie. O to walczą kobiety zwane przez was "morderczyniami" i "aborcjonistkami". Choć niewątpliwie istnieje też grupa domagająca się liberyzacji prawa do aborcji, ale większość w tym ja się do niej nie zaliczam.
        doceń 9
        0
      • Gość
        04.10.2016 12:55
        BZDURA. Ratowanie życia matki NIE JEST aborcją, o czym można przeczytać w projekcie ustawy. Czytała go Pani? Aborcja to zabieg mający NA CELU zabicie dziecka. Przy ratowaniu życia matki CELEM jest ratowanie życia matki. Skutek uboczny w postaci zabicia dziecka NIE JEST aborcją.

        Przepraszam, że tak wielkimi literami, ale małymi nie skutkuje. Im dłużej będziecie powtarzać kłamstwa, tym bardziej w nie uwierzycie. Ten projekt ma dwie strony, czemu nikt go nie przeczytał przed oświecaniem świata swoją mądrością?...
        doceń 5
        0
    • Gość
      04.10.2016 15:23
      Doroto, dlaczego nie przeczyta Pani ustawy ??? To takie trudne?
      • Gość
        05.10.2016 09:43
        Tak, trudne - sama umiejętność czytania w obecnych czasach nie wystarcza, nawet prawnik, jeżeli nie jest specjalistą w tej konkretnie dziedzinie, ma problem z interpretacją zapisów. Stąd problemy naszego społeczeństwa - czyściciele kamienic, pożyczki de facto są sprzedażą notarialną mieszkania.
        doceń 0
        0
    • Antyfemi
      04.10.2016 17:59
      Co ty pleciesz kobieto? Masz ty rozum? Ratowanie kobiety w ciąży pozamacicznej nie ma NIC wspólnego z aborcją!
      doceń 3
    • Gość
      04.10.2016 18:06
      Prosze przeczytac projekt usrawy zanim bedzie sie pani wypowiadala i powiela klamstwa.
      doceń 0
    • Gość
      04.10.2016 19:08
      o rety, Dorota o czym Ty piszesz? Czytałaś projekt? Większej bzdury nie czytałam. Ratowanie ciąż pozamacicznych kosztem życia kobiety...... Nie do uwierzenia, że ktoś da sobie taki kit wcisnąć.
      doceń 5
    • Gość
      04.10.2016 21:27
      Pani Doroto,przecież mamy teraz takie prawo w Polsce (zaplodnienie poza macicą) i będziemy mieć nawet po zmianie ustawy. Czytała pani ustawę?
      doceń 1
    • sorcier
      04.10.2016 22:22
      sorcier
      "Rzeczowy argument" jest pleonazmem, podobnie jak "cofać do tyłu", albo "spadać w dół". To tak na marginesie owej mitycznej "rzeczowości".
      doceń 1
    • Gościówa
      04.10.2016 22:32
      łac. abortio, abortus – poronienie, abortus provocatus - poronienie wywołane, czyli (popularnie) aborcja

      Projekt ustawy dopuszcza aborcję w jednym wypadku - bezpośredniego(!) zagrożenia życia(!) matki.
      Wątpliwości pozostają, jak rozumieć ten zapis.
      doceń 1
  • Magegnac
    04.10.2016 11:12
    Artykuł krótki, mądry, komentarze, moim zdaniem!, przeważnie raczej, przepraszam, głupie
    doceń 10
  • gut
    04.10.2016 18:32
    【Elżbieta Grabosz】<<<o>>> 【Zazwyczaj cichy romans kończy się głośnym skandalem.】
    doceń 0
  • Anonim
    05.10.2016 11:45
    Wymownie ujęta kwestia życia i śmierci. Być albo nie być.

    Bardzo lubię czytać Pani opracowania. Tu jednak zwrócę uwagę , że zakuło mnie serce przy zwrocie "piękna pani". Pieśni Maryjne maja taki zwrot o piękna Pani. Wyszło więc w tym zamieszczonym tekście, przynajmniej dla mnie, jakieś nieporozumienie.

    I jeszcze jedna rzecz Pani Basiu, miałam podobnie jak Pani dziwną refleksję, kiedy w TV pokazywano tłum osób pod parasolami, wyrażających sprzeciw wobec obrony życia ludzkiego.

    Skojarzyły mi się dwa wątki. Jeden obecny , kiedy ludzie niewinni są zaatakowani poprzez grupę osób inaczej myślących , a rzucających bombę w środek tłumu. Efekty są podobne do skrobanek. Tak więc tu nasze myśli się zbiegły i za wypowiedzenie ich w sposób tak obrazowy dziękuje Pani.

    A drugi wątek pochodzi z mojego życia już jakieś więcej 30 lat wstecz. Wtedy pewna kobieta przyniosła mi od siostry zakonnej jakieś przepowiednie, ale doprawdy nie wiem co to było. Zapamiętałam słowa , że losy polski będą się ważyć w sytuacji kiedy będzie ustanawiane prawo w kwestiach aborcji. Było jeszcze coś odnośnie dwóch Lechów co na tamten czas nic nam jeszcze nie pokazywało , dopiero historia potwierdziła oszustwo. W tamtym czasie zadziwiło mnie ujęcie losów Polski uzależnione od prawa dotyczącego aborcji.

    Dziś już mnie to nie dziwi patrząc jak fakty się zbiegły wraz z odnowieniem w Święto Chrystusa Króla przyrzeczeń oddaniu pod władzę Pańską.

    Od siebie jeszcze powiem, że patrząc na ten wspomniany tłum, przyszła taka refleksja sądu nad światem, którego tak realnie już doświadczamy. Ewangelia mówi o czasach ostatecznych, o padlinie, gdzie sępy się zlecą, same się osądzą. Gdzie cię zastanę , tam cię osadzę.
    doceń 0
  • Gość
    06.10.2016 14:36
    Nie przesadzałbym z urodą tych czarownic podczas ich zlotów. Przecież feministki można rozpoznać z daleka...te kilka ładnych buzi z serialów to rodzaj parawanu dla brzydoty etycznej i fizycznej. I tak, chodzi im o zabijanie.Nawoływanie do uśmiercenia różnych grup społecznych jest scigane przez prokuratora. To samo powinno być z ludźmi w embrionalnej fazie rozwoju.
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Barbara Gruszka-Zych

od ponad 30 lat dziennikarka „Gościa Niedzielnego”, poetka. Wydała ponad dwadzieścia tomików wierszy. Ostatnio „Nie chciałam ci tego mówić” (2019). Jej zbiorek „Szara jak wróbel” (2012), wybitny krytyk Tomasz Burek umieścił wśród dziesięciu najważniejszych książek, które ukazały się w Polsce po 1989. Opublikowała też zbiory reportaży „Mało obstawiony święty. Cztery reportaże z Bratem Albertem w tle”, „Zapisz jako…”, oraz książki wspomnieniowe: „Mój poeta” o Czesławie Miłoszu, „Takie piękne życie. Portret Wojciecha Kilara” a także wywiad-rzekę „Życie rodzinne Zanussich. Rozmowy z Elżbietą i Krzysztofem”. Laureatka wielu prestiżowych nagród za wywiady i reportaże, m.innymi nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich w dziedzinie kultury im. M. Łukasiewicza (2012) za rozmowę z Wojciechem Kilarem.

Kontakt:
barbara.gruszka@gosc.pl
Więcej artykułów Barbary Gruszki-Zych

 

Zobacz także