Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • operator
    15.01.2016 16:22
    Nie w 100 a w 200 % sie z Panem zgadzam!
    Swoja drogą słowo "komisarze" bardzo pasuje do tej rządzonej przez lewaków organizacji.
    doceń 50
    • passenger
      16.01.2016 15:11
      Też się zgadzam! Ten KOD jest tak niebezpieczny, że nieustannie należy o nim pisać. Najbardziej są niebezpieczni kiedy nie protestują bo wtedy nie wiadomo czego można się po nich spodziewać.
      doceń 10
    • Klarcia
      18.01.2016 02:49
      Klarcia
      ""komisarze" bardzo pasuje do tej rządzonej przez lewaków organizacji."

      Komisarze byli w ZSRR i rubla transferowego też komuna miała. Dzisiaj tę walutę wyparło Euro.
      doceń 4
  • Bolo
    15.01.2016 17:03
    Ha! Bardzo trafny artykuł! Dokładnie tak jest.
    doceń 46
    • Anonim (konto usunięte)
      16.01.2016 20:54
      BOLO, ciekawi mnie, cie tAK Bardo trAfiło i w co jeszcze, bo chyba nie w rozum, bo byłaby to traGEDIA..
      doceń 3
  • rekin
    15.01.2016 17:16
    Tak rzecze Komisarz Ludowy towarzysz Franciszek
    doceń 29
  • M
    15.01.2016 17:47
    Bardzo trafna diagnoza! a rekina do akwarium 😉
    doceń 30
  • ewa
    15.01.2016 17:48
    Ojejkujeku MY POLACY jeszcze pokażemy tej unii ! nie chcemy dopłat i funduszy unijnych, nie chcemy !
    doceń 35
    • rekin
      15.01.2016 19:04
      My chcemy ruble i aby nas "trzymać za pysk" gdyby ktoś chciał skrytykować panujących
      doceń 27
      • krut00
        18.01.2016 17:41
        @rekin - szkoda że nie potrafisz już mówić za siebie. Po co Ci ruble? Wracasz do domu?
        doceń 1
        0
  • uwaga
    15.01.2016 18:39
    Agencja ratingowa Standard & Poor’s obniżyła ocenę wiarygodności kredytowej Polski z A- do BBB+. Nowa ocena ma tzw. negatywną perspektywę, co oznacza 33 proc. prawdopodobieństwo jej kolejnej obniżki w horyzoncie dwóch lat.
    doceń 20
    • Mi
      15.01.2016 19:41
      niech zgadnę co powie pani premier: "Damy radę!"?...
      doceń 27
    • Mi
      15.01.2016 19:44
      a red.Kucharczak co powie? - może to: "Ci ludzie naprawdę nie znają Polaków, jeśli wyobrażają sobie, że można nas bezkarnie poniżać"...
      doceń 18
      • Anonim (konto usunięte)
        16.01.2016 21:38
        mI , NIE ZWAżAJ Na lajerki o znieważaniu, bo to chorobliwe i urojone...Duma urażona może być
        niebezpiczna i zawasze przy tym durna...
        doceń 3
        0
    • Dawid
      15.01.2016 20:28
      Jak to było Panie Franku?

      "Bo tak po prawdzie: co nas to obchodzi, co o nas mówią na salonach Europy?"

      :D
      doceń 13
    • Set
      15.01.2016 21:14
      I co, boicie się, że nas załatwią ekonomicznie? Węgrzy się nie dali, my się też nie damy. A wasz cykor świadczy tylko o waszej godności.
      doceń 35
    • Ekonomista
      16.01.2016 21:58
      Nagle martwimy się o oceny agencji ratingowych? A nie pamiętacie, jak kilka lat temu te same agencje wydawały bardzo dobre oceny, a kilka dni później firmy upadały ...
      doceń 13
    • pepe
      17.01.2016 21:34
      Poczytaj o tej agencji jakie odszkodowanie zapłaciła kilka lat temu USA i nie wal głupot
      doceń 2
  • Savonarola
    15.01.2016 19:06
    Polacy nie pozwola sie upokarzac,a na znak protestu Polki sprzatajace domy w Anglii ,Holandii,Szwecji,Norwegii itd. powinny wrocic do kraju.Niech sobie leniwe Angielki,Holenderki itd. same sprzataja swoje brudy.My sie nie pozwolimy upokarzac!!!To samo dotyczy naszych robotnikow budowlanych i innych Polakow wykonujacych najciezsze prace fizyczne.Wiecej wiary w PiS.Juz wkrotce bedzie w Polsce raj na ziemi.A komisarzy z UE po prostu ignorujmy.
    doceń 29
    • Anonim (konto usunięte)
      16.01.2016 21:04
      Z TYM RAJEM TO NIE ZAWSZE JEST Najlej
      już był jeden raJ I CO ? WYPąDZONI ZOASTali z niego,
      a DUMA, O KTóREJ TU TYLE MOWY, JEST PIRWSZą PRZYCZ<Ną TEGO WYPęDZENIa...
      doceń 0
  • gut
    15.01.2016 19:18

    Rzeczywiście coś w tym jest, że komisarze dali się w ciągnąć wir dezinformacji to powoduję, że my jakoby wyglądamy na krnąbrnych. Realnie to jest odwrotnie - Zachód jest przekorny wobec nas, ale jak mówi przysłowie Autor nieznany: >>> Z wyższości przekory nad pokorą herkulesowe czyny się biorą. <<< A więc damy radę. :-)) Wczoraj w TVN24 gdzieś po godzinie 14:00 oglądałem relację na ten temat z rozmowy pana redaktora Łukasza Jedlińskiego i jego Gości w studiu nie wyglądało tak strasznie. :)  Pan Ryszard Petru mówił u pani Moniki Olejnik w >Kropce nad I< mówił, że >pani premier Beata Szydło bagatelizowała sprawę,< ja uważam, że pani Beata Szydło nie umniejszała a jedynie obniżała napięcie tej sytuacji aby ono nie paraliżowało myślenia tylko to - aby skupić się właśnie rozwiązaniu tego problemu. Trzeba mieć nadzieję na odnowę sytuacji w naszym kochanym kraju. ;-) A więc jeszcze raz - damy radę! ;-)

    > Polecam! ;)

    >> Zbigniew Preisner - Kolęda na koniec wieku (wyk. Jacek Wójcicki) [ To dobra kolęda na ten czas ]
    link:

    https://www.youtube.com/watch?v=caXvdD19Eu8

    >> ATB - The Summer (Instrumental Clubb Version) HD [ jest zima ale powieje latem. ;) ]
    link:

    https://www.youtube.com/watch?v=L6BWM_uqVeo

    doceń 20
    • krut00
      18.01.2016 17:44
      Komisarze nie dali się wciągnąć w żaden wir, oni go tworzą sami.
      doceń 1
  • Piotr_Adamczyk
    15.01.2016 20:06
    Pani Premier Szydło mówi "Nie ma nadzoru Komisji Europejskiej, jest dialog."
    Pan Kucharczak pisze natomiast o upokarzaniu Polaków.
    Tym samym podważa jedynie słuszną linię rządzącej Partii Jarosława K.
    Naród z Partią, Partia z Narodem!
    ;-)
    doceń 28
    • Zet
      15.01.2016 20:15
      No i widzisz, Piotrze Adamczyk - pan Kucharczak pisze to, co sam uważa za właściwe, a nie to, co mówi premier Szydło.
      doceń 23
  • keta
    15.01.2016 20:11
    Ci, którzy mają nadzieję na to, że Polska pod rządami PiS nie da rady finansowo, powinni wiedzieć, że ten bilion polskiego długu, to powstało w świetlanych latach władzy PO.
    doceń 30
  • Fryderyk
    15.01.2016 20:14
    Myślę że nas nie trzeba upokarzać bo po co ? Miliony ludzi poza granicami kraju.Część społeczeństwa pracuje jak niewiolnicy wystarczy ledwo na jedzenie.Jak chcemy zakozaczyć to się nie udaje jabłka których nie chce Rosja musimy sami zjeść i jeździć do Brukseli bo polskie sadownictwo poniosło straty- pomóżcie.Nasz wielki Sojusznik USA nie chce znieść wiz itd. itd. Warto czasami pomyśleć i mierzyć siły na zamiary panie redaktorze.
    doceń 14
    • złośliwiec007
      15.01.2016 20:48
      złośliwiec007
      Panie @Fryderyk. Wiem, że gdyby Pan chociaż odrobinę zaczął myśelć, przekonałby się Pan, że to nie powoduje żadnego bólu. A tak, ze strachu przed bólem piszesz Pan bzdury, jak chociażby z tymi wizami do USA.
      doceń 16
      • Hydrus
        16.01.2016 14:59
        To wizy do USA zostały zniesione? Od kiedy?
        doceń 5
        0
  • Bronak Kamarołski
    15.01.2016 20:22
    Jak widzę, nastąpił tu wysyp komentarzy tzw. "czerwonej zarazy". Jeden "argumentuje", że to katolickiej gazecie nie przystoi (ha ha ha ), drugi ima się brzytwy dotacji unijnych, trzeci zanim napisł komentarz ubrał sobie pampersa, bo jak tylko zaczął pisać o "seksie księży" już mu zwieracze puściły z nerwów, czwarty niczym narcyz.... och, nasz wizerunek słabnie, och obniżono nam punkty rtingowe, och och och.
    Wszyscy oni, to nic innego tylko pasożyty na tym społeczeństwie. Pasożyty wychowane przez poprzednią władzę w tym celu, żeby organizm polskiego społeczeństwa zamiast pracować i rosnąć w siłę, opędzał się od nich.
    Ci głupcy dostaną jednak za to nauczkę! To nie jest kwestia czy, tylko kiedy.
    doceń 19
    • Dawid
      15.01.2016 20:31
      Zaraz usłyszymy, że hitlera na nas trzeba! Proszę ochłonąć Panie Bronak.
      doceń 12
      • złośliwiec007
        15.01.2016 20:51
        złośliwiec007
        @Dawid. Pierwszy wspominasz tu o Hitlerze. Proponuję, żebyś nagi wskoczył w śnieg, dla ochłonięcia.
        doceń 15
        0
      • Dawid
        15.01.2016 20:56
        Lubię wyzwania ale teraz akurat jestem trochę przeziębiony :)

        Pozdrawiam.
        doceń 3
        0
  • Nes
    15.01.2016 21:10
    Głosowałem za wejściem do UE, broniłem tej idei wobec coraz liczniejszych krytyków, także w mojej rodzinie. Od kilku dni już nie bronię. Jeśli będzie referendum nt. wyjścia z UE, będę "za".
    doceń 23
    • Kolo
      16.01.2016 00:23
      nie tylko ty. Jest nas więcej,
      doceń 20
    • rekin
      16.01.2016 14:50
      Jak będzie referendum na temat delegalizacji partii totalitarnych typu PIS będę za.
      doceń 13
      • krut00
        18.01.2016 17:49
        Wiemy, wiemy. @rekin Twój głos już dawno sprzedany.
        doceń 1
        0
    • mareK
      16.01.2016 23:08
      Fajnie. Twoje prawo. A co się takiego zmieniło wokół, że Twoje poglądy na temat UE uległy tak radykalnej zmianie? Opowiedz jeszcze koniecznie jaką wizję przyszłości dla Polski poza Wspólnotą Europejską widzisz. To bardzo ciekawe...Tylko nie snuj proszę paranoicznej wizji międzymorza jakiegoś jagiellońskiego bo jak dotąd brak do niego partnerów, a w podbojach też perspektyw raczej nie ma. Do zacieśnienia partnerstwa z USA potrzebna też jest wola tamtej strony, której też specjalnie nie widać. Więc...???
      doceń 7
  • michał
    16.01.2016 16:34
    Panie redaktorze Polacy nie dają się poniżać, zgadzam się. Jak na razie Polaków poniża obecna władza nazywając gorszym sortem, tych korzy nie zgadzają się z niszczeniem osiągnięć tego kraju.
    A czy Pan Pięta mówiąc o Ślązakach: Korfanty kazałby do Was strzelać! nie obraża Polaków. No chyba, że miał na myśli ten gorszy sort z wadą genów. Panie redaktorze proszę w niedzielę przemyśleć to w kościele tak po katolicku.
    doceń 22
  • mareK
    16.01.2016 18:21
    Popełniliście błąd, towarzyszu autorze!
    A właściwie cały szereg błędów. Dwa z nich to błędy zasadnicze.
    Po pierwsze odwołuje się Pan do czegoś co komuniści określali "masami" (stąd moje sarkastyczne "towarzyszu"). Do tych samych mas... Polaków, patriotów, klasy robotniczej etc. wszystko jedno...odwoływali się kolejno Bierut, Gomułka, Gierek, Jaruzelski... wychodząc z tego co Pan założenia, że owszem żyje jeszcze w kraju grupa wichrzycieli, kułaków, nieświadomych, omotanych obcą propagandą sługusów Zachodu etc, lecz Polacy w swojej masie to naród świadomy, odpowiedzialny i wierny "programowi partii".
    Szanowny Pan pomija fakt, że Polacy to nie jakaś szara bezrozumna masa, która akurat teraz w wyborach poparła Pana Kaczyńskiego i jego partię. Prawda jest taka, że tego poparcia udzieliło raptem kilka milionów Polaków. Zdecydowana większość Polaków albo nie wzięła udziału w wyborach albo oddało swój głos za inną propozycją, często skrajnie rozbieżną wobec propozycji Jarosława Kaczyńskiego. Nikt więc nie dał prawa określania "Polakami" tylko tym , którzy zaufali Kaczyńskiemu. Dlatego ani Pan ani pan Kaczyński ani jego zwolennicy nie mają najmniejszego prawa pomijania i lekceważenia opinii innych Polaków, reprezentowanych np w Sejmie przez partie opozycyjne, a także tych który swój sprzeciw manifestują na demonstracjach.
    Proszę Pana to nie Polska jest atakowana! To PiS jest krytykowany i to PiS, a zwłaszcza jego Szef ma się nad sobą zastanowić. Kierowanie losami 40milionowego społeczeństwa nie może być poletkiem do eksperymentów sfrustrowanego jegomościa i jego bezkrytycznych zwolenników, kierującymi się niejasnymi ideami, lekceważącymi opinię innych. Takie eksperymenty - a uczy tego historia - zawsze kończą się katastrofą.
    Druga kwestia dotyczy Unii Europejskiej. Nie ma Pan pojęcia o co tu w tym chodzi. Idea wspólnoty europejskiej oparta została na wspólnych wartościach, które łączą kraje, narody i społeczeństwa. Fundamentem tej idei są przede wszystkim wartości, które w największym skrócie określane są "wartościami chrześcijańskimi". Zabawne, Pan reprezentuje jakąś chorą opinię na temat Wspólnoty Europejskiej a tymczasem "Gość" właśnie donosi o procesie beatyfikacyjnym De Gasperiego - jednego z ojców założycieli. Dwaj pozostali nota bene - Schuman i Adenauer to też chrześcijańscy politycy, przy czym Robert Schuman został uznany przez Kościół za "sługę bożego".
    Niczego lepszego w całej historii Polski nie mogło nam się przytrafić, jak wejście do tej wspólnej europejskiej rodziny. Oczywiście, nie jest proste budowanie takiej wspólnoty, ale wchodząc do niej nie tylko zaakceptowaliśmy tę ideę, ale też podjęliśmy odpowiedzialność za jej umocnianie i rozwój. Cóż, wiążą się z tym nie tylko korzyści (czy może Pan je kwestionuje?) ale i obowiązki (ta akurat się Panu wyraźnie nie podobają) Unia Europejska to nie jest - jak pan bezrozumnie sugeruje - jakaś obca narzucona nam organizacja, której celem jest podporządkowanie sobie państw i narodów europejskich. Ciekawe, które z wartości - fundamentów tej wspólnoty nie podobają się Panu? We wspólnocie, tak jak w rodzinie normalną rzeczą (i wręcz wskazaną!) jest reagowanie na naruszanie norm i wartości obowiązujących wszystkich jej członków. I z tym mamy teraz do czynienia. Dziękujmy więc naszym przyjaciołom, panu M.Schulzowi, panu SC Juncekrsowi, panu F.Timmermansowi i wielu innym, za to że nas nie pozostawią samych z naszymi problemami. Jeśli ma Pan inne zdanie, jeśli uważa Pan, że jest alternatywa dla wspólnej, opartej na solidarności, wzajemnego szacunku i ideach wolności i równości koegzystencji międzynarodowej to proszę bardzo tę alternatywę opisać. Ciekawy jestem bardzo.
    doceń 27
    • Anonim (konto usunięte)
      16.01.2016 21:27

      Marek jesteś ,chyba jedyny nA łamach GN, który
      w tYch wARUNKACH PISZESZ TAk jAK JEST Z Tą UNIą,I DZWIć SIę TRZEBA, że do tego doszło, bo były podszepty, by utorzyć stany zjednoczone państ
      europejskich...A CO BY Z TEGO WYNIKŁO, POżAL SIę bOżEM DOPBRZE JEST TAK, JAK JEST.

      doceń 1
    • krut00
      18.01.2016 18:10
      PiS nie ma prawa do pomijania opinii innych polaków - Takiego prawa nie miało też PO, a nie tylko że pomijało te opinie ale jeszcze usankcjonowało zwyczajne złodziejstwo zezwalając między innymi, na wprowadzanie Franka Szwajcarskiego jako faktycznej waluty do rozliczeń publicznych. PiS już poszedł na wielkie ustępstwa wobec Banków wyznaczając jedynie przymusowy kurs wymiany zamiast zwyczajnie zdelegalizować te umowy i puścić to dziadostwo z torbami. W żadnym normalnym kraju banki zagraniczne nie mają tyle przywilejów co w Polsce. Trzeba było być albo kompletnym głupcem albo agentem żeby dopuścić do zaistniałej sytuacji. Panie mareK Unia Europejska jest przede wszystkim wspólnotą gospodarczą, a o chrześcijaństwie nie chce nawet słyszeć, bezczelnie szermując przekręconymi ideami chrześcijan. W kwestii wspólnoty gospodarczej, po dwudziestu latach wysiłków unijnych, widać już wyraźnie że znaleźliśmy się na pozycji nieco gorszej niż w momencie kiedy do unii przystępowaliśmy. Platforma NIE ZAPŁACIŁA za budowę autostrad i nie stać nas na utrzymanie obiektów sportowych. Skąd wziąć 6mld złotych na zaległe rachunki? Alternatywą Polski jest - nie szukanie zrozumienia u Niemców, Rosjan, Amerykanów, ale u takich samych jak my. Państw znajdujących się w podobnym położeniu co Polska jest w Europie znacznie więcej.
      doceń 0
  • Anonim (konto usunięte)
    16.01.2016 20:47

    Wyzwanie na pochybel płynące z Gościa Niedzielnego, niczem, płynące apele z minaretów...
    …Osądźcie sami, co o tym myśleć ??? !!!Jedni już mu bili brawo
    CYTATY:Popełniliście błąd, komisarze..Gdy do Polski przyjadą ci państwo z Komisji, co to mają u nas wdrożyć „pierwszą fazę kontroli praworządności”, to niech nie zapomną wziąć hełmów i kamizelek kuloodpornych. I niech zamówią rosomaka, żeby na nocleg w eskorcie czołgów zabrał ich do jakiegoś przytulnego schronu przeciwatomowego. TO CI OSTRZEGAJąCA, heca, jakby czołgami mieli przjechać, dosyć o tych wariactwach, bo sam mogę ze strachu i zgrozy zwariować, w myśl przysłowia, z kim stajesz,
    taki się stajesz i amen...
     

    doceń 7
  • Maks
    16.01.2016 23:00
    Pamiętam czasy PRL-u. Pan Franciszek chyba nie. Jego felieton bardzo przypomina mi referaty politruków z tego okresu. Mało własnych przemyśleń, ale za to wiele sloganów i haseł jedynie słusznej idei. Gratuluję przejęcia dobrych wzorów. To naprawdę "dobra zmiana".
    doceń 13
  • Soul33
    16.01.2016 23:23
    Soul33
    Jeśli ktoś jest upokarzany, to nie Polacy, tylko polski rząd. A właściwie najbardziej premier i prezydent, bo to oni muszą się tłumaczyć i patrzeć w oczy wszelkim komisarzom i innym osobom z Zachodu.
    Oczywiście najbardziej odpowiedzialni za obecne wydarzenia, czyli przede wszystkim J. Kaczyński, pociągają za sznurki, ale sami nikomu w oczy nie patrzą (choć można zaznaczyć, że częściowo to wina atmosfery, jaka wokół niego istnieje). Niemniej, jeśli ktokolwiek się z czegoś ma tłumaczyć, to właśnie powinien to być on.
    doceń 14
    • Tata
      17.01.2016 10:33
      Tak, Soul - a rząd wybrał się sam. Musisz sobie uświadomić, że PiS został wybrany z woli narodu, a PiS wciąż ma największe poparcie (sondaż CBOS). Ja nie należę do PiS, ani należeć nie zamierzam - a zachowanie KE osobiście mnie obraża. Więc Soul, bądź uprzejmy nie wypowiadać się w imieniu społeczeństwa.
      doceń 10
      • Soul33
        17.01.2016 22:35
        Soul33
        Jeśli nie pamiętasz, to PiS w kampanii nie zapowiadał braku poszanowania dla prawa i konstytucji, więc ciężko stwierdzić, jaka część społeczeństwa oczekiwała takich metod działania.
        Natomiast poparcie dla PiSu jest wynikiem albo znieczulicy powyborczej, albo skutkami spustoszenia w społeczeństwie wywołanego przez komunizm, gdzie prawa się nie szanuje (i nowe pokolenia bynajmniej nie są od tego wolne, bo te starsze zawsze mają na nie wpływ).
        doceń 4
        0
    • krut00
      18.01.2016 18:30
      @Soul33 - Dlaczego działania PO nazywasz działaniami komunizmu? To nie PO miało władzę w Polsce przez ostatnie 8 lat tylko partia komunistyczna ?? Myślisz że to "Jarek pociąga za sznurki"... To dlaczego Ty nie pociągasz? Czyżbyś sam wisiał na sznurku? A z czego miałby się pan Jarek tłumaczyć? NIE Soul33, jest znacznie dłuższa kolejka osób, które powinny się wytłumaczyć. Panowie Kaczyńscy własne błędy płacą krwią. Teraz kolej na pana Tuska i jego bandę. Niech się wytłumaczą dla kogo demontowali państwo polskie i dlaczego chwilowo przestali.
      • Soul33
        19.01.2016 11:56
        Soul33
        PO podejmowała takie działania jak podejmowała dlatego, ponieważ uważali PiS za konkurencję tak beznadziejną, o tak dużym negatywnym elektoracie, że sami czuli się bezkarni i myśleli, że mogą robić, co chcą.
        A Jarosław Kaczyński, gdyby był kompetentnym (jak na współczesne czasy) politykiem, potrafiłby działać na tyle rozważnie i dyplomatycznie, aby ani UE, ani rynki finansowe, nie reagowały paniką.
        doceń 3
        0
  • jarock
    17.01.2016 00:17
    Panie Franciszku bardzo dziękuję za ten artykuł. Brakuje mi nawet w prasie katolickiej takich opinii wg. zasady " bądz zimny lub gorący- nigdy nie letni ". Dla mnie żałosne jest gdy jeden z internautów porównuje de Gaspariego, Schumana i Adenauera do socjalisty Schulza, Junckera (www.pch24.pl/luksemburska-dyktatura-krytykuje-polska-demokracje--a...)
    i Timmenmarsa (
    www.ordoiuris.pl/europejski-trybunal-praw-czlowieka-zada--by-wlochy-....) Uwazam, że jeśli zabiera się " głos" w publicznej debacie to trzeba się wykazać choćby elementarną wiedzą....
    pozdrawiam

    Sławomir Antczak
    Jarocin

    doceń 8
  • Maluczki
    17.01.2016 10:31
    Demokracja a'la UE!

    http://prawy.pl/z-zagranicy2/12315-debate-w-pe-pomyslano-jako-lincz-na-b-szydlo-polska-premier-nie-bedzie-miala-prawa-sie-wypowiedziec

    Bolszewizm w ostrym wydaniu!
    • gutek
      17.01.2016 11:08
      Przecież Pani 'Marionetka' Beata Szydło i tak nigdy nie odpowiada na pytania i zarzuty. W Sejmie w trakcie debat zawsze pada wiele pytań ze strony opozycji również do Pani Premier. Jednak nigdy nie doczekały się odpowiedzi. Czyżby Pani Premier miałaby mieć większy szacunek do międzynarodowego towarzystwa niż do swoich rodaków?
      doceń 11
  • ap
    18.01.2016 21:36
    Wyjątkowo się z Panem zgadzam, nie damy się upokarzać i kadencja PiSu skończy się tak szybko jak to będzie możliwe
    • Keta
      19.01.2016 13:39
      No to znaczy, że nie dasz się "upokarzać przez PiS" najwcześniej za 4 lata. Ale do tego czasu da się już tyle naprawić, że kolejni władcy będą potrzebowali 8 lat, żeby to zepsuć.
      doceń 1
  • BARTOSZ
    25.03.2016 23:11
    GOŚĆ NIEDZIELNY????? Czy uważacie, że KATOLICY mają jeden pogląd polityczny? Chyba, że PRAWDZIWI KATOLICY go mają i reszta, to tylko udawani Katolicy. Może powinienem się wstydzić swoich poglądów jako Katolik? A może jestem gorszym sortem Katolika? Ludzie - opamiętajcie się - wszedłem na stronę mojej parafii i zamiast się wyciszyć w trakcie Triduum i dowiedzieć się o bieżących tematach z życia parafii, to na pierwszej stronie znalazłem skrót i odniesienie do TEGO artykułu w Piśmie Gość Niedzielny. Być może proszę o zbyt wiele, ale uwierzcie mi, że coraz więcej Osób odchodzi od kościoła - tak - przez małe K - wierząc, modląc się i starając się żyć zgodnie z Dekalogiem, ale czy na tym powinno nam wszystkim zależeć? Bądźmy wszyscy Kościołem przez DUŻE K. PROSZĘ WAS!!!!!!
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także