Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • Profesor
    13.01.2016 15:15
    Scena polityczna w Polsce ładnie się krystalizuje. Są partie proniemieckie, dbające przede wszystkim o interesy Berlina: PO i Nowoczesna. I są też partie pozostałe, które walczą o własne stołki, ale bliżej im do Warszawy niż do innych stolic.
    Przynajmniej mamy jasność gdzie kto stoi.
    doceń 12
    • adas
      13.01.2016 23:08
      @Profesor
      "Są partie proniemieckie, dbające przede wszystkim o interesy Berlina: PO i Nowoczesna."

      Taki z Ciebie profesor, jak ze mnie noblista.
      Jak juz ktoś nie chce ustawicznego wojowania z Niemcami i zmierza do budowania oprzyjaznych relacji - to od razu "proniemiecki" i zapewne też "na kolanach".

      Bierzesz pod uwagę taka opcję, ze chciałoby się Polskę widzieć dobrze ukorzenioną w rodzinie państw demokratycznych Europy, do której Niemcy dzis też należą - a że sa gospodarczo silne, to maja pozycję - po to, żeby na przyszłośc uniknąć osamotnienia w starciu z rosyjskim, chronicznie totalizującym (mniej lub bardziej) państwem?

      Jak sobie wyobrażasz układanie dobrych relacji z sąsiadami: przez ustawiczne ustawianie ich na pozycji "neonazistów w owczej skórze"? Czy odrózniasz nie zakłamującą niczego pamięć historyczną od ustawicznego drażnienia i judzenia przeciwko Niemcom - naszym sąsiadom?
      Takie nastawienie szczująco-niechętne (celowo dla politycznych interesów utożsamiane w obecnej propagandzie z "ochroną polskości") daje jakieś perspektywy?

      Czy w ogóle myślisz w perspektywie dłuższej niż dziś i kilka kolejnych lat?
      doceń 12
      • Dawid
        14.01.2016 09:24
        @adas, brawo, sedno sprawy!
        doceń 5
        0
      • momo
        14.01.2016 11:26
        A co Wy tak ze skrajności w skrajność? przecież jest jeszcze złoty środek.

        Mam taki sen:
        Współpracujemy z Niemcami, ale na równych zasadach, oni nam nie wciskają uchodźców na siłę, my im nie zabraniamy robić co chcą. Oni na nas nie nasyłają swoich dziennikarzy z Eine Kleine Meine Zeitung, my nie patrzymy na nich jak zakochane nastolatki. Oni sprzedają u nas swoje samochody, my u nich nasze mleko, jabłka i okręty. My mamy Lidla, oni mają Społem. Gospodarka obu naszych krajów się wyrównuje i jesteśmy prawdziwymi przyjaciółmi, a z zaszłości historycznych śmiejemy się przy wspólnym stole. A, i jeszcze oni mówią w Polsce po Polsku - skoro już my u nich musimy po niemiecku. Ponieważ mają trudność z "chrząszczem w trzcinie", szczerej uciechy przy stole jest co niemiara.


        I wtedy...
        Wtedy będziemy dobrze ukorzenieni w rodzinie państw demokratycznych w Europie. Bo na razie czuję się jak ściera, a nie jak ukorzeniony. Teraz robią z nami co chcą, a jak Rosja postanowi sobie do nas strzelić rakietką (ot, środa rano na Kremlu), to naprawdę myślisz, że rzucą się nam na pomoc?
        doceń 9
        0
  • Czytelnik
    13.01.2016 15:19
    Panie redaktorze jak nie Unia to kto ? Rosja a może Chiny a może sam ze sobą najlepiej się mam ?
    doceń 25
    • Dawid
      13.01.2016 15:33
      Czytelniku, szkoda zachodu, tutaj to jak grochem o ścianę. Pracowano, aż dorobiono się rzesz twardogłowych.
      doceń 17
      • Momo
        13.01.2016 15:35
        Czyli że twardogłowy jesteś, jak uparcie nie podzielasz opinii Dawida i Czytelnika?
        doceń 9
        0
      • ble
        13.01.2016 21:03
        @Dawidzie, czytelniku nawet nie wiecie jak mi was żal. Jak mi was żal.
        doceń 7
        0
      • Dawid
        14.01.2016 00:19
        @ble, dziękuję za troskę. Również pozdrawiam :-)
        doceń 4
        0
      • krut00
        14.01.2016 04:59
        W przeciwieństwie do twardogłowych zamieszkuje jeszcze Polskę cała rzesza miękko-głowych posiadających specjalny zmysł zdalnego widzenia: widzą to, co ktoś inny chce żeby widzieli. Jak wiadomo do tego niezbędny jest kompletny brak kręgosłupa.
        Drogi "Czytelniku" i "Dawidzie" naprawdę nie powinniście tracić już tu czasu i czym prędzej wskakiwać do przepaści skoro Wam tam tak śpieszno. Nie chcecie się bronić przed złodziejami, Wasza sprawa.
        I jeszcze jedna uwaga, może się okazać że koszty członkostwa unijnego przewyższają zyski i co wtedy panowie? A co jeśli koszt dalszego uczestnictwa w unii to utrata niepodległości, albo fizyczna eksterminacja?
        Dalej "za wszelką cenę" będziecie się przy tym upierać? Spolegliwość wobec żydowskiej akcji antypolskiej już okazała się fatalną pomyłką, a owoc tej pomyłki dopiero zaczyna dojrzewać.
        doceń 7
        0
      • Dawid
        14.01.2016 08:10
        Szanowny red. Kucharczak, post @krut00 to dla Pana lektura obowiązkowa. Mamy tu efekt polityki dziennikarskiej GN. Człowiek, który Was popiera to:

        a) antysemita,
        b) UE to dla niego tylko i wyłącznie worek pieniędzy,
        c) "genialny" specjalista od ekstrapolacji politycznej: EU odbierze nam niepodległość i eksterminuje fizycznie.

        Wygodnie Państwu w tym towarzystwie?
        doceń 6
        0
    • Leo
      13.01.2016 15:33
      Czytelnik - a zauważyłeś, że tam nie ma postulatu wyjścia z UE? Jest za to uwaga, że UE nas będzie błagała o pozostanie, jeśli się postawimy. A tak swoją drogą, to możemy funkcjonować poza UE. Uważasz, że mamy tylko alternatywę UE lub Rosja? Dużo istotniejsze jest, że jesteśmy w NATO, a to, z UE, jak pewnie wiesz, nie ma nic wspólnego.
      doceń 21
    • złośliwiec007
      13.01.2016 17:28
      złośliwiec007
      @Czytelnik
      I właśnie jesteś jednym z przedstawicieli tego zakompleksionego, rozogryczonego pogromem wyborczym środowiska, które nie widzi szans dla Polski bez klosza UE.
      Taki mięczak spod klosza.
      Żenada.
      doceń 13
    • złośliwiec007
      13.01.2016 17:29
      złośliwiec007
      @Czytelnik
      I właśnie jesteś jednym z przedstawicieli tego zakompleksionego, rozogryczonego pogromem wyborczym środowiska, które nie widzi szans dla Polski bez klosza UE.
      Taki mięczak spod klosza.
      Żenada.
      doceń 7
  • das
    13.01.2016 15:36
    "Bo tak po prawdzie: co nas to obchodzi, co o nas mówią na salonach Europy?" Biorąc pod uwagę, że nie jesteśmy państwem samowystarczalnym i potrzebujemy eksportu i importu, a także wielu innych rzeczy, to myślę, że jednak powinno nas obchodzić. Chyba, że rząd planuje zacieśnienie relacji z Rosją, Chinami i Koreą Północną.
    doceń 16
    • krut00
      14.01.2016 05:04
      Z Rosją wszelkie relacje są bardzo niebezpieczne, myślę że Korea Płn byłaby lepszym partnerem handlowym. My im jedzenie, bo tego potrzebują, a oni nam broń...
      • das
        14.01.2016 07:14
        Wymienimy polskie ziemniaki na bombę atomową! A potem zrzucimy na Berlin jak się będą stawiać. To będzie prawdziwa polityka zagraniczna
        doceń 8
        0
  • gut
    13.01.2016 16:58

    Unia się nam przyjrzy? I dobrze Pan napisał tekst! :-)  Z resztą - fajnie, niech się przygląda, tylko to takie dziwne, proszę zobaczyć kiedy odbywały się wybory w Polsce jakiekolwiek, to nic nie mówiono o Polsce np. w CNN. A teraz nagle w ostatnim czasie o nas było w CNN, nawet takie ONZ zabierało głos w tej sprawie, UE czy wpływowi politycy niemieccy! Szok, co my nagle tacy ważni jesteśmy dla nich?? ;) To też pokazuję np. jakie awangarda neomarksistowska w Polsce ma wielkie znajomości - >wtyki< w świecie Zachodu - widać wzajemnie sobie pomagają. Co - nagle by ktoś z zewnątrz, aż tak bardzo przejmował się tym co dzieję się teraz Polsce? Już "na pewno!" Dobrze to powiedział Pan Mariusz Max Kolonko: >w Polsce wygrała opcja konserwatywna i tyle, a lewicowo-liberalnym środowiskom w Polsce i na Zachodzie to w niesmak.< Im tylko chodzi oto aby nowemu rządowi w Polsce odebrać władzę. Pani Jadwiga Staniszkis u Pani Moniki Olejnik w Kropce nad i - TVN 24, powiedziała, >że działania PiS są w ramach prawa choć wyglądają drastycznie< - drastycznie ponieważ jak poseł PiS w Polsat News przyrównał PiS do spirytusu. ;-D Dlatego może oto chodziło panu Matrinowi Schulzowi, że Polska "putinieje." ;-D Jak to dobrze powiedział pan Rafał Chwedoruk panu redaktorowi Łukaszowi Jedlińskiemu w TVN 24, że są >nadużycia słowne w debacie publicznej< i to się tak wszystko gmatwa. I na koniec: >jakie stosuje się w niektórych sztukach walki, w których wykorzystuje się siłę przeciwnika.< W Gościu Niedzielnym czytałem ciekawy artykuł o sporcie i w radiu Er Redaktorzy zachęcali do aktywności fizycznej, jak ogląda się TVN Meteo Active to już odbiorca czuję się wciągnięty w taki styl życia. Fajne było świadectwo protestanckiej kaznodziejki Joyce Meyer w Super Stacji: >przyszła do mnie kobieta, która prosiła o modlitwę bo chcę się odchudzi, na to Duch Święty: pomogę się jej odchudzić, tylko niech wytrwa w planie ćwiczeń, który sobie ustali.< Ja ćwiczę choć nie potrzebuję ćwiczyć aby się odchudzić ale sobie pomyślałem: Jezu, może bym coś zmienił w tych ćwiczeniach z nowym rokiem? ;) I proszę sobie wyobrazić, że spotkałem chłopaka na mieście, którego w ogóle nie znam a jeśli już to tylko z youtube a jest zawodnikiem i proponuję mi taką formę aktywności fizycznej, która mi się wydaję zbyt mocna jak na mnie - czegoś takiego się nie spodziewałem. ;))) Bóg "rzadko" mnie wysłuchuję. ;-) Ale jak wysłucha to uczyni taki cud, że aż głupio odmówić. ;-D W takich sytuacjach - czuję się jak dziecko, któremu od czasu do czasu Tatuś w Niebie kupuję najdroższą zabawkę w całym sklepie. :-DD Pozdrawiam! ;-)

    doceń 16
  • Joszko
    13.01.2016 18:37
    Nic dodać nic ująć . To że z Polski wypływa rocznie 100 mld do zachodnich korporacji świadczy o tym że to my dopłacamy do tego interesu a nie na odwrót.Dlatego dwiema rękami podpisuję się pod( jak zwykle słuszną tezą) Panie Redaktorze .
    doceń 21
    • MP
      14.01.2016 16:24
      Te zachodnie korporacje w większości nie mają kont na zachodzie, tylko na Kajmanach, w Szwajcarii itp.... Zachód też o tym wie - zobacz case Starbucksa w Anglii, protesty przeciwko Google itp. Jeśli chcemy tę dziurę finansową opanować to mamy 2 wyjścia - zamknąć granice i wprowadzić Polo Koktę(ale to już było i jakoś nam szczęścia nie dało) - wyjście drugie - współpracować pokojowo w ramach UE i budować poparcie wśród państw regionu, aby takie przepływy na poziomie UE blokować. Na pewno nie wojować z wszystkimi jak to nasz nowy rząd raczy robić...
      doceń 4
  • adas
    13.01.2016 18:40

    "Wiele poglądów PiS ugruntowanych w przekonaniach chrześcijańskich uważam za pożądane, ale nie można dokonywać zmian metodami niedopuszczalnymi. Dobrej zmiany nie przeprowadza się na siłę i wbrew woli innych. Nie można zgodzić się na zmianę, która ociera się o rewolucję i łamanie prawa. To jest zaprzeczenie dobrej zmiany. To, co się dzisiaj dzieje, to zaprzeczenie prawości rządzenia"
    bp Tadeusz Pieronek

    Niezawodny Autor Gościa jak zwykle wszystko tak uprościł i spłycił, że może teraz ze swadą polemizować z nieprawdziwymi tezami.
    cyt. "Bo tak po prawdzie: co nas to obchodzi, co o nas mówią na salonach Europy?". nie są istotne "salony Europy", o którch rozwodzi się pan Autor.
    Ważne jest, co się mówi w polskich domach - ale tego p.Autor woli nie tykać...

    A o tym m.in. mówi przywołany wyżej bp Pieronek.
     

    doceń 20
    • gut
      13.01.2016 19:35

      Ks. prof. Tadeusz Guz powiedział, że to działania profesorów Trybunału budzą zdziwienie!!!!

      doceń 15
    • ewa
      13.01.2016 21:34
      Mądre i wyważone słowa. Polecam wszystkim przeczytanie całego wywiadu udzielonego przez bp Pieronka w Rzeczpospolitej.
      doceń 10
    • mma
      13.01.2016 22:02
      A to ci tym razem, Adas, nie przeszkadza, że się duchowny miesza do polityki? Biskup Pieronek ma, oczywiście, prawo do komentowania wydarzeń stricte politycznych -ale wówczas jest to jego prywatna opinia, z którą nikt się nie musi zgadzać. No i ja właśnie to robię.
      doceń 9
    • Tessi
      14.01.2016 18:20
      Biskup Pieron za rządów PO wspierał swymi wypowiedziami działania tej partii, a nie PiS, więc nic dziwnego, że nadal to czyni...
      doceń 3
  • Bert
    13.01.2016 19:14
    Jak się nie zawsze zgadzam z panem Kucharczakiem, tak teraz przyznaję mu całkowitą rację. To, co napisał, spełni się w 100%. Komisja, co najwyżej, pogrozi nam małym palcem, co my powinniśmy zbyć milczeniem.
    Kolejna "komisja" z UE będzie już sprawdzać, czy Polska, wzorem innych "cywilizowanych" krajów, zaczęła wprowadzać u siebie prawo szariatu...
    doceń 21
  • operator
    13.01.2016 21:34
    Niemcy popełniły błąd (ostatnio czesto im sie to zdarza) ponieważ wszczynając działania anty-polskie z każdym dniem przysporzą sprzymierzeńców PIS-owi a i tak w konsekwencji będą musieli ustapić. Być może ustepstwa będą w końcu po obu stronach ale per saldo PIS zyska a Niemcy w oczach wielu niezdecydowanych dotychczas Polaków stracą. Nastroje anty- unijne od dnia dzisiejszego będą tylko narastać co zostanie zauwazone we wszystkich krajach UE a w GB szczególnie. To są małe kroki które na dzisiaj wzmocnią rząd a z czasem nasza pozycję w świecie. Oczywiście może sie zdarzyć że PIS źle to wszystko rozegra i przegra z kretesem ale to bardzo ale to bardzo mało prawdopodobne
    doceń 7
  • alojzy
    13.01.2016 21:50
    W putinowskiej Rosji dokładnie tak samo się komentuje sankcje wprowadzone przez inne państwa. "U nas jest wszystko pięknie i ładnie, a w USA Murzynów biją." A w Rosji jest coraz piekniej i ładniej.. Jak widać model "rosyjskiej drogi" znajduje uznanie Pana red. Kucharczaka.
    doceń 13
    • Tata
      13.01.2016 22:09
      Alojzy, honor, patriotyzm i duma zawsze ci się z Putinem kojarzą? W takim razie co: kto nie jest padalcowatym służalcem na salonach Europy, musi być Putinem?
      doceń 10
      • alojzy
        14.01.2016 01:08
        Wprowadzone pod osłoną nocy uniemożliwienie de facto kontroli konstytucyjności ustaw oraz postawienie na czele mediów publicznych czynnego, skrajnego polityka to działalność w iście putinowskim stylu, tak samo jak nazywanie tego "honorem, patriotyzmem i duma".
        doceń 9
        0
    • Tessi
      14.01.2016 18:26
      Alojzy... to według ciebie na czele mediów powinien stać komunista, i wtedy nie byłby "skrajny"?
      Zaangażowanie w naprawę Rzeczpospolitej, to "styl Putinowski"?

      Preferujesz rozleniwiałych, służalczych łazęgów, bez moralnego kręgosłupa na takim stanowisku?
      doceń 4
  • Anaja
    14.01.2016 08:23
    Prawie do końca zgadzam się z redaktorem.
    Z tym, że ze straszeniem wyjściem z UE problem jest taki, że PiS nie będzie używał tego argumentu, bo opuszczać UE nie zamierza nigdy.
    doceń 2
  • west
    14.01.2016 08:45
    W jednym ze swych felietonów S.C. Levis przytacza taki oto przykład ( nie cytuję, odtwarzam z pamięci):
    Do jednego z tyranów w starożytnej Grecji, jeden z licznych wówczas królów miast-państw wysłał poselstwo z zapytaniem o przyczyny wielkich sukcesów politycznych i przy okazji gospodarczych sukcesów poczynań owego tyrana. W odpowiedzi, tenże zabrał posłów na pole dorastającego zboża. Widzicie jak ono rośnie, jedne rośliny są wyższe, drugie niższe. Potem zamachnął się laską i ściął te wysokie do poziomu najniższych. Oto sposób na moje sukcesy.
    Jak widać historia stale się powtarza. Któż inny jak nie najwięksi gracze w UE pilnują swoją laską, by któryś z krajów nie zaczął ich doganiać. Musieliby wówczas dopuścić taki kraj do głosu i niestety do złotego koryta, którego podział im nie w smak.
    Z drugiej strony, ciągle zastanawiam się nad charakterem tzw. lewicy. To, że rządzi w wielu miejscach jest faktem. Jednak owa lewica w swoich założeniach ma troskę o prostego, biednego człowieka. W myśl tej wyalienowanej ideologii wmawiają tym, którym niby służą, że są najważniejsi. Każdą podłość obrócą w cnotę, cnotę zaś będą wyśmiewać i zwalczać każdym sposobem. To jeden ze sposobów na utrzymanie tej najliczniejszej warstwy społecznej w błogiej nieświadomości, że dbają oni w rzeczywistości o interesy tych, którzy faktycznie ich kosztem się bogacą. Widać to wyraźnie w histerii towarzyszącej działaniom odbierających bogatym koncernom, czy bankom część i lichwiarskich zysków, a co gorsza zawoalowanej wszechwładzy. W myśl tychże poczynań wtłacza się ideę tolerancji, a oportunistom momentalnie imputuje się nietolerancję, ksenofobię i inne niezasłużone działania. Cytując ponownie S.C. Levisa: Równości żądają ( poza aspektem czysto politycznym)ci, którzy czują się gorsi od innych. Czy to co się dzieje na naszych oczach nie jest oczywistym zaprzeczeniem prawdzie, jej wypaczaniu ?
    Jakoś nie mogę się oprzeć wyszukaniu tu autora tych działań, czyli ojca kłamstwa, którego metody działania opisywało wielu autorów jak wspomniany już S. C. Levis, czy nasz rodak prof. Leszek Kołakowski. Czytając to co po sobie zostawili, trudno nie przypisać tym autorom przymiotnika profetyczny.
    doceń 4
  • Marek
    14.01.2016 10:38
    Cztery lata temu wyprowadziłem się na wieś. Polska wieś jest specyficzna, większość ludzi nie ma zainteresowań,nie czyta, a ich głównym problemem jest to jak to jest u sąsiada. Ja mam niestety odwrotnie i znacząco odstaję od ogółu. Gdybym jednak przejmował się tym co mówią ludzie na temat mojej rodziny nigdy na wieś bym się nie wyprowadził. Wniosek - Unia to taka większa wieś
    doceń 2
  • rekin
    14.01.2016 16:08
    Tak, tak, "redaktor" Kucharczak ma wyjątkową moc szkodzenia Polsce
    doceń 4
  • Piotr_Adamczyk
    15.01.2016 07:17
    Gość Niedzielny w swoim narodowym egocentryźmie coraz bardziej oddala się od nauczania Jana Pawła II.
    W komentarzach p. Kucharczaka & Co nie ma już dwóch płuc Europy (Redemptoris Mater 34). Gość Niedzielny promuje oddychanie przez narodową rurkę.

    • Met
      15.01.2016 08:54
      Piotrze Adamczyk, uważasz, że Jan Paweł II podzieliłby zapatrywania obecnej PO i reszty lewaków na sprawy podstawowe, takie jak gender i inne związki partnerskie?
      • Piotr_Adamczyk
        15.01.2016 16:47
        Nie, Jan Paweł II na pewno nie byłby za ideologią gender. Podobnie jak nie popiera jej biskup Tadeusz Pieronek. Mało tego, zawsze bardzo ostro ją krytykował.
        To przez zwrot w lewo Platforma utraciła władzę.

        Gość Niedzielny nie powinien jednak wspierać obecnej nacjonalistycznej ideologii, która moim zdaniem szkodzi Polsce.

        Warto tutaj zacytować biskupa Pieronka:
        "Kościół ma swoje wielowiekowe doświadczenie i powinien mieć tyle mądrości, żeby się nie wikłać w politykę."

        Ale jak widać po komentarzach GN, większość redaktorów połyka regularnie pigułki "murti-binga" i dlatego pozostają oni odporni na głosy takich ludzi Kościoła, jak bp. Pieronek.
        doceń 2
        0
      • Met
        15.01.2016 19:57
        O tak, "człowiek Kościoła" to jest biskup, który mówi to, czego życzy sobie Piotr Adamczyk. Dlatego bp Pieronek jest dla niego człowiekiem Kościoła, a na przykład abp Michalik nie jest człowiekiem Kościoła. Prawda?
        doceń 0
        0
      • Piotr_Adamczyk
        17.01.2016 09:02
        Nieprawda. Arcybiskup Michalik jest człowiekiem Kościoła. Człowiekiem, który kiedyś odpowie przed Bogiem za bagatelizowanie grzechu pedofilii proboszcza z Tylawy.
        doceń 0
        0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także