Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • Agaton
    02.10.2011 15:36
    Niestety ale ks.Dziewiecki nie ma racji i trudno mi coś więcej na ten temat powiedzieć.
    • Mieszko
      03.10.2011 10:54
      Szanowny Agatonie proszę nie odmawiaj słusznej racji ks.Drzewieckiemu jeśli masz trudności z argumentacją swojej wypowiedzi!!
      A jeśli chodzi o rażąco niesprawiedliwe wyroki sądów to bierze się to z tego,że po 1989 roku
      nie dokonano w Polsce weryfikacji sędziów i prokuratorów.Niestety rażąco niesprawiedliwe wyroki ferują ci sami sędziowie,którzy spolegliwie na polecenia ówczesnych namiestników sowieckich orzekali w mrocznych czasach nieludzkiej Polski .
      Nie można mówić o sprawiedliwej, demokratycznej Polsce kiedy chory jest jeden z filarów demokracji-wymiar sprawiedliwości.
      doceń 6
    • maly_kwiatek
      07.10.2011 22:07
      maly_kwiatek
      Wciskanie przez katolika innym katolikom, że mają się zamknąć w katolickim getcie w kraju, w którym niedawno 95% obywateli deklarowało wyznanie katolickie to jest jakaś całkowita paranoja.

      Niestety, ten głos nie jest odosobniony.
      Kościół w Polsce choruje ...
      doceń 2
  • Krzysiek
    02.10.2011 15:41
    A jakby tak sędziwie mieli się utrzymywać ze swojej pracy a nie z tego co dostaną z naszych podatków (m.in. Chrześcijan)?
    Pluć i burzyć to każdy bezwartościowy człowiek potrafi, trudniej z budowaniem i dawaniem przykładu - taki musi już żyć wg jakiś wartości, które go prowadzą i dają przykład innym.
    doceń 3
  • statkruks
    02.10.2011 17:26
    Pan Bóg się upomni, jeżeli my nie umiemy znaleźć dla tych "artystów" sprawiedliwosci
    • maly_kwiatek
      08.10.2011 11:15
      maly_kwiatek
      Jacy my?
      Chcesz brać kłonicę i dokonać "naszej" sprawiedliwości?
      doceń 1
  • Gość
    02.10.2011 17:53
    Agaton - jesteś żałosny. Albo czegoś nie rozumiesz albo jesteś pozbawiony pewnej sfery odczuć. A samo powiedzenie że ktoś nie ma racji to nie argument ...
    doceń 0
  • dudi
    02.10.2011 18:17
    nie zgadzam się z logiką wywodu ks. Drzewieckiego i prościutkimi generalizacjami...Przypomina się : "Sąd sądem a sprawiediwość musi być po naszej stronie..." Jako katolik zupełnie nie czuję, bym znajdował się w grupie społecznego wykluczenia.
    doceń 0
  • nika
    02.10.2011 18:18
    Nie podoba mi się przypisywanie poprawności politycznej czy też niepoprawności, nie można w ten sposób całego środowiska piętnować. Sędziowie w Polsce to jest ponad 10 tys. ludzi, w tym także chrześcijan i ludzi wierzących z innych religii.
    Czy to nie jest po prostu rezultat działania kilku osób? (sąd rejonowy orzeka jednoosobowo, więc mówi się Sąd Rejonowy w... ale w praktyce to jest jedna osoba - XY).
    Nie zmienia to faktu, że za nasz wymiar sprawiedliwości ( nie tylko nasz) trzeba nam po prostu się modlić.
    • maly_kwiatek
      08.10.2011 12:09
      maly_kwiatek
      W pełni popieram rozsądne, mądre stanowisko. Ciekawe skąd się wzięło tyle negatywnych ocen Twojego wpisu. Ci którzy naciskali tu minus bardzo wyraźnie się określili ...
      doceń 1
  • robionywkatolika
    02.10.2011 20:16
    Co za bzdury ten ksiadz wygaduje. To co sie panu marzy juz raz przerabialismy na przestrzeni wiekow panie dziewiecki...
    doceń 0
  • Lena
    03.10.2011 11:11
    No to bardzo ciekawa argumentacja, Agaton. Ks.Dziewiecki nie ma racji i już, ale nie powiem, dlaczego. Ciekawe...
    • Agaton
      03.10.2011 11:52
      Nie ma racji z prostej przyczyny;NIE CZUJĘ SIĘ WYKLUCZONY - i cóż tu uzasadniać,nikt nie wejdzie do mojego wnętrza i nie sprawdzi.W swoim sądzie nie jestem osamotniony.
      doceń 0
  • hub381
    03.10.2011 20:42

    Dziwię się,że"katolicy"oglądają takie programy ? Nie lepiej przełączyć na inny kanał?Każdy przecież wie na co stać KUBY W.
    I po co te dyspóty?
    Zaś w demokracji panuje wolność słowa !
    Inkwizycji nie ma,prócz Iranu.
    A już to dziwię się rozmaitym"redaktorom",którzy jeszcze ludzi
    podjudzają.
    Ja od czasu słucham R.M.,lecz jak zaczyna
    swoje"breweryje"o.Dr.(niehabilitowany),
    wówczas radio przełączam na inną stację.

    doceń 0
  • Myślący
    04.10.2011 09:21
    Hub381, ja tez słucham od czasu do czasu RM "dr." Rydzyka, który ten tytuł naukowy zdobył w sposób niezgodny ze standartami uzyskiwania takich stopni. Audycje, prócz treści ściśle religijnych, są tak upolitycznione, z taką zajadłością przeprowadzane są tam wypowiedzi o innych, którzy myślą inaczej, że uśmiecham się jak rozmówcy witają się "pobożnie" z prowadzącymi ojcami - "niech będzie pochwalony Jezus..." i "Maryja zawsze dziewica", a potem następuje atak na innych niegodny miana człowieka wiary. Ksenofobia płynąca z RM niczym brudna piana jest podstawą ideową tej rozgłośni. Więc nic dziwnego, że w Polsce o Kościele myśli się, mówi i pisze z drwiną, a nawet z szyderstwem.
    Ks. Drzewiecki, a za nim inni, jak abp Michalik, abp Głódź etc. oczywiście uogólniają. Twierdzą nawet, że katolicyzm chce się w Polsce sprowadzić do getta umysłowego bądź do katakumb. Nikt rozsądny nie gnębi katolików, nie ma takiej potrzeby. Tylko, że katolicy mają bardzo krótką pamięć historyczną, jak ich Kościół kiedyś wykluczał i wyniszczał fizycznie całe narody, gdy te nie chciały podporządkować się "jedynie słusznej" religii - katolicyzmowi.
    Dziś mamy w Polsce wolność, co nie oznacza, że katolicyzm reprezentowany przez Kościół ma być wyłączony z krytyki, bo jest jakoby "nie z tej ziemii", święty i ponadczasowy. Nie ma świętych krów, jeśli wiemy jak Kościół hierarchiczny funkcjonuje publicznie, że nawet wierni są zażenowani jego butą i przekonaniem, że ma jakieś prawa do osądzania rzeczywistości i nakazywania jak obywatele naszego państwa mają żyć, do wpływania na tworzenie prawa.
    To gubi Kościół, który nie potrafi być skromnym. I dlatego jest i będzie narażony na drwiny i wytykany palcami, jako instytucja będąca w swym myśleniu w dawnych epokach - staroświecka.
    • wejsunek
      06.10.2011 22:41
      Myślący ...co za bzdury wypisujesz. To ty jesteś - nie tylko staroświecki, lecz nawet cofasz się w rozwoju do czasów pogańskich. No i...bardzo skromny jesteś... czyżbyś wymagał od innych tak wiele, a sam od siebie niczego?
      • pytania
        08.10.2011 05:53
        Wejsunek, czy Ty w ogóle rozumiesz o czym Myślący napisał? Znasz jego przywary?
        Jeśli Kościół hierarchizny błądzi, jest grzeszny to nikt nie ma prawa go krytykować? Gdzie Ty człowieku żyjesz?
        doceń 0
        0
    • maly_kwiatek
      08.10.2011 11:33
      maly_kwiatek
      Myslący napisał:

      słucham od czasu do czasu RM "dr." Rydzyka, który ten tytuł naukowy zdobył w sposób niezgodny ze standartami uzyskiwania takich stopni.

      Takie zarzuty nie powinny być głoszone publicznie bez podania dowodów, czy uzasadnienia, bo jest to i niemoralne i niezgodne z prawem. Ksiądz Dziewięcki nie nazywa się Drzewiecki.
      • Myślący
        08.10.2011 19:29
        "Mały kwiatku", powrócę do Twojej pierwszej wypowiedzi w sprawie deklaracji, że w Polsce jest 95% katolików. To nie prawda. Z przyzwyczajenia urodzone dzieci chrzci się w kościołach i są one wpisywane do ksiąg parafilanych. Stąd Kościół wyciąga wniosek, że tylu jest katolików. Później jest już inaczej, gdzieś tak od komunii. Jest duża szara strefa ludzi ochrzoczych nieświadomie, za których decydowano o wyborze wiary, ci ludzie mają duże wątpliwości co do wiary katolickiej w wieku późniejszym. Statystyka kościelna ocenia w/g spisu, że na msze chodzi ponad 40% wiernych a komunię przyjmuje 16%. Oznacza to, że z ponad 50%, czyli tych zarejestrowanych w parafiach nie jest w/g definicji katolikami, są co najmniej obojętni.
        Sprawa "doktoratu" Rydzyka. Centralna Komisja do spraw Stopni i Tytułów bada, czy ojciec dyrektor stał się doktorem zgodnie z obowiązującymi procedurami. Wszystko po interwencji prof. Jana Hartmana, filozofa z Uniwersytetu Jagiellońskiego, który podzielił się z Komisją swoimi wątpliwościami.
        Prof. Hartman uważa, że przebieg obrony doktoratu był farsą, czyli:
        1. O. Rydzyk nie powinien pisać doktoratu na swój temat ("Apostolski wymiar Radia Maryja w świetle założeń ideowych i programowych. Studium z zakresu teologii apostolstwa").
        2. Teologii apostolatu, z której pisał swoją pracę szef Radia Maryja nie ma w wykazie dyscyplin doktorskich.
        Odpowiedziałem więc Tobie Mały kwiatku na zarzut w sprawie, a więc omówiłem. Więc nie oceniaj, że to co napisałem wyżej jest niemoralne i nie strasz mnie prawem. O. Rydzyk sam wielokrotnie łamał prawo, tylko nie ma jeszcze odważnych aby mu dobrać się do skóry, ale i na to przyjdzie czas.
        Pomyłka w nazwisku ks. Dziewieckiego (tak jest napisane w artykule) jest jedynie z Twojej strony czepianiem się z braku argumentów. Rozumiem, że Ty jesteś chodzącym ideałem, człowiekiem nie mylącym się. Nie bądź śmieszny.
        doceń 0
        0
  • Janski
    04.10.2011 13:56

    W Polsce, a także w wielu krajach Unii Europejskiej w walce z chrześcijanami, a szczególnie z katolikami jest stosowana pewna inżynieria społeczna. Sądy, większość mediów, niektóre środowiska akademickie wpisały się w walkę z Ewangelią. Skierowywuje się nas w kierunku hedonizmu, nihilizmu, czy relatywizmu moralnego. Jakim prawem katolicy są wyśmiewani i pogardzani, i to we własnym kraju.

    • Myślący
      04.10.2011 15:47
      Janski, nie mozesz wyzbyć się myślenia, że katolicyzm w świecie (w Polsce też) jest wyjątkowy, jest jedną z alternatyw w funkcjonowaniu człowieka, i nie jest uniwersalny. Podlega takim samym osądom jak inne grupy, czy to się Tobie podoba czy nie, a zwłaszcza kiedy wiadomo jak kler funkcjonuje w przestrzeni publicznej. Więc odpuść sobie, że katolicyzm jest pod jakimś pręgierzem; jest traktowany jak każda grupa społeczna, nawet jeśli jest liczna, ale która nie ma prawa narzucać swoich idei innym. Musisz się pogodzić z tym stanem rzeczy w świecie ludzi wolnych.
      Masz złe przekonanie, że "środowiska akademickie", sądy lub media walczą z Ewangelią. Kościół niech naucza swoich wiernych, a nie tych, którzy tego sobie nie życzą. Czy to jest jasne? Czy to jest zrozumiałe?
      I nie martw się Janski, że według Ciebie wszędzie panuje hedonizm, relatywizm, nihilizm etc. To nie Twoja sprawa, tak powszechnie nie jest. Cywilizacja ludzka dopracowała się ogólnych wartości humanistycznych, istniejących w prawie międzynarodowym i państwowym. To może się Tobie nie podobać, ale taka jest rzeczywistość, że obok siebie powinni żyć zgodnie ludzie wierzący, agnostycy lub niewierzący. Świat funkcjonujący, bazujący tylko na jednym światopoglądzie prowadzi zawsze do dyktatury. I dlatego różnorodność postaw ludzkich jest niepisaną kontrolą wzajemną, aby jakaś grupa istniejąca w przestrzeni publicznej nie zdominowała tej przestrzeni.
      Wolność wyznania jest zapisana w dokumentach Soboru Watykańskiego II.
      Są to podstawy życia zbiorowego, o których powinieneś wiedzieć dawno.
      • Janski
        04.10.2011 16:53
        Dziwne to prawo międzynarodowe, które (wg. myślącego) dopuszcza blużnierstwa.
        doceń 2
        0
      • Myślący
        04.10.2011 17:29
        Przedstawiłem Tobie podstawy funkcjonowania rozwiniętej cywilizacji, a Ty tego nie rozumiesz? Nie dziwię sie, skoro świat postrzegasz przez filtr Twojej wiary.
        Potrzebna Tobie ponowna nauka z propedeutyki o społeczeństwach, jak funkcjonują, czym się kierują, jakie mają prawa i obowiązki.
        Giordano Bruno, gdy krytykował Kościół, był oskarżony o bluźnierstwa, i zamęczano go 7 lat w kazamatach a potem z kołkiem wbitym w gardło spalono. Chciałbyś powrotu tych strasznych czasów? A może chciałbyś zmieniać prawo? Tylko w jaki sposób?
        Janski, czas już dorosnąć i stać się człowiekim światłym i świadomym realiów tego świata.
        doceń 0
        0
      • Janski
        04.10.2011 19:15
        Widzę w pana słowach pogardę, a następnie będzie Wandea.
        doceń 0
        0
      • Myślący
        04.10.2011 20:29
        Widzisz Janski jak nie potrafisz rozmawiać :-) Nie mam pogardy dla Ciebie, co nie raz część katolików chciałaby innym okazywać, ale to niemądre. Nie mam też zamiaru się mścić w jakikolwiek sposób na Tobie. Konstatuję, że żyjesz w Polsce jako jeden z wielu obywateli naszego państwa i masz swój światopogląd, jeden z wielu, ale nie jedyny.
        Kończę Tobą rozmowę, bo ona niczego twórczego nie wnosi do rozmowy.
        doceń 0
        0
      • anita
        06.10.2011 20:02
        To nie byli ludzie Chrystusowego Kościoła,tak jak teraz pod płaszczykiem tolerancji i jakiś tam praw dbają o własne cele i interesy,tak kiedyś to robili pod egidą religii.Taka jest ludzka natura a to co wyprawia Wojewódzki to uczciwym ludziom w głowie się nie mieści,a co zrobił z flagą Polski-prawdziwi Polacy czują się obrażeni.Tak jak teraz prawdziwi katolicy kochający Jezusa też.Ja kocham krzyż i czuje tak jakby ktoś zranił moja najbliższa osobę.
        doceń 4
        0
    • maly_kwiatek
      08.10.2011 11:39
      maly_kwiatek
      Sady są takie, jakie społeczeństwo.
      Polska to wciąż wolny kraj, w którym sędziowie wywodzą się spośród obywateli.
      Bądźmy katolikami naprawdę, żyjmy tak jak nas nauczał Jezus Chrystus, a nasze dzieci, mężowie, ojcowie i rodzice pracujący w Sądach jako sędziowie wezmą to pod uwagę.

      Na razie, istotnie w Sadach panuje często nihilizm moralny. Wyrzucenie bez protestów ławników z postępowań sądowych bardzo wiele też mówi o tym środowisku i o nas samych.
      doceń 2
  • renata155
    05.10.2011 15:22
    renata155
    hmm..ja też nie odczuwam wykluczenia...natomiast zauważam mniejszą liczbę wierzących ;)--moda jakaś?
    doceń 0
  • gosia
    05.10.2011 17:19
    Jako katoliczka powiem krótko o tych dwóch dziennikarzach ----------Przebacz im Boże bo nie wiedzą co czynią.
    doceń 5
  • maly_kwiatek
    08.10.2011 11:25
    maly_kwiatek
    Państwo polskie jest ubogie w środki reakcji społecznej na zdarzenia publiczne a gorszące.
    Dzieje się tak miedzy innymi dzięki przyzwoleniu społecznemu na takie zdarzenia jak darcie Biblii, czy szydzenie z Krzyża, nawet przez władze państwowe, czy walki z Krzyżem urządzane przez różne grupy na Krakowskim Przedmieściu.

    Do Sądu w sprawie obrazy przez Nergala powinni się udać biskupi bo to oni są reprezentantami chrześcijaństwa w sensie formalnym. Nikt się nie pojawił tam poza wnioskującym głosem na puszczy, Ryszardem Nowakiem. Sąd miał w sprawie jednego "nawiedzonego" urażonego oskarżyciela, dlatego umorzył sprawę.

    Tragiczne i wiążące w skutki jest brak zaangażowania katolików w sprawy Państwa i sprawy Kościoła. Każdy pilnuje swojego prywatnego obejścia, dlatego niczyje Państwo się rozpada, a potrzebny na godzinę w niedzielę Kościół choruje i słabnie.

    Fałszywe lanie łez i bicie się w cudze piersi nie pomoże ani Polsce, ani Kościołowi. Trzeba wziąć się do roboty. Od dziś. Przypomnieć sobie, że Polska jest moja i Kościół jest mój.
    • małemu kwiatkowi
      08.10.2011 20:08
      Maly_kwiatku, nie utożsamiaj Polski z Kościołem, do katolicyzm przyszedł z zewnątrz z przyczyn politycznych i rugował kulturę słowiańską, jasne?
      Kłamiesz twierdząc, że państwo jest ubogie, mając na myśli, że nie broni należycie Twojej wiary. Państwo jest i ma być obojętne światopoglądowo i laickie, dając warunki do istnienia różnych grup religijnych. Katolicym nie może być uprzywilejowany i jego obywatele mają żyć według zaleceń Kościoła. Gdyby tak miało być należałoby stwierdzic, że charakter państwa jest religijny, że mamy państwo wyznaniowe. I tak Kościół ma za dużo przywilejów, żyjąc kosztem państwa. To sobie wbij do głowy Maly_kwiatku. Nikt Ci nie zabrania wierzyć, to Twoja prywatna sprawa, więc nie jesteś wykluczony społecznie jako obywatel naszego kraju, masz wszelkie prawa przysługujące Tobie.
      Kościól nie ingerował w sprawie krzyża na Krakowskim Przedmieściu, bo nie jest silny, biskupi zastosowali postawę strusia. Nawet wtedy gdy krzyż nazwano substytutem pomnika.
      Nie prawda jest, że państwo jest niczyje, państwo jest dla wszystkich jego obywateli, ma parlamebt, rząd, i inne instytucje państwowe, funkcjonuje jak na standardy światowe.
      To, że Tobie się nie podoba, że to państwo nie jest podporządkowane Kościołowi jest Twoim zmartwieniem. Musisz się jeszcze wiele nauczyć jak funkcjonuje pańsatwo dla wszystkich jego obywateli.
      • wejsunek
        06.11.2011 17:35
        Myślący, możesz się określić jako chrześcijanin?
        doceń 0
        0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama