Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • małgosia
    15.11.2017 12:48
    Odpowiedź jest prosta jak budowa cepa.Ludzie przestali interesować się polityką bo bardziej interesuje ich stan konta.Każda partia która będzie dawać kasę będzie miała poparcie.
    doceń 20
    • Gość
      18.11.2017 13:15
      Tylko że sondaże jasno pokazują polaryzację poglądów politycznych - co oznacza, że właśnie ludzie się teraz BARDZIEJ interesują polityką, niż wcześniej. Więc nie masz racji. Manifestacje, kontrmanifestacje, kody i antykody, akcje społeczne i projekty obywatelskie, procentowy udział w wyborach, nawet ożywione dyskusje na Gościu - wszystko to pokazuje, że ludzie teraz mają jakieś zdanie polityczne i interesują się tematem.
      doceń 0
  • Brodaty Sokrates
    15.11.2017 13:01
    Kurcze,ma pan talent.Na temat władzy to pan godzinami potrafi pisać,sama słodycz...... Szkoda,bo ja wolę rzeczowo : to zrobili dobrze, a to do poprawki lub źle.Zamiast tego przedszkole :"Rząd jest cacy,cacy.Reszta fee,niegrzeczni."
    doceń 22
    • Gosc
      17.11.2017 11:14
      A gdzie red. Kucharczak napisal, ze "Rząd jest cacy,cacy. Reszta fee,niegrzeczni?"
      Udajesz, czy naprawde nie zauwazyles w tekscie komentarza jego bardzo slusznej uwagi, ze "Obecna władza ma swoje wady i trzeba jej to pokazywać, żeby nie zadzierała nosa?"
      doceń 3
  • Gość
    15.11.2017 13:48
    O! Odezwali się w komentarzach wielbiciele opozycji. Cóż ból głowy panie i panowie. Tylko to wam pozostało...
    doceń 14
    • Gość
      17.11.2017 09:45
      ... tu nie o głowę chodzi mam wrażenie... ale ból się zgadza.
      • Gość
        17.11.2017 19:38
        ale kultura
        doceń 6
        0
      • Gość
        18.11.2017 13:09
        Niekulturalnie by było, jakby napisał o co chodzi. Tak to jest ironia.
        Ale widzę, że Twój kulturalny umysł od razu zrozumiał.
        doceń 1
        0
      • Gość
        21.11.2017 11:12
        dzięki za kulturalną odpowiedź
        doceń 7
        0
  • sp
    15.11.2017 13:50
    "Podczas setnej debaty przeciw Polsce" - samo sedno :)
    doceń 11
  • Gość
    15.11.2017 15:53
    To jest trochę tak, jak z uczestnikami wieczornego Marszu Niepodległości. Zgodnie ze swoim hasłem przewodnim powinni wypełniać kościoły - no właśnie powinni.
    doceń 12
  • velario
    15.11.2017 18:38
    Dzieci nie mam, więc 500 plus nie dla mnie. Mieszkanie mam własne, więc program Mieszkanie plus też mnie ominie. O emeryturze nie myślę, bo po pierwsze - nie wiem, czy dożyję, a po drugie - jeśli obecne trendy demograficzne się będą utrzymywać, to wiek emerytalny i tak zostanie podniesiony i nie zdziwię się, jak zrobi to sam PiS, bo po prostu nie będzie miał wyjścia. I oto wychodzi na to, że nie mam powodu, by głosować na tę partię...
    doceń 13
    • Gość
      17.11.2017 09:40
      a ile masz powodów, by głosować na tę drugą?
      • JAWA25
        17.11.2017 19:21
        czyli którą?
        doceń 6
        0
      • Gość
        18.11.2017 13:10
        no tak. Jawa się obudził z hibernacji i nie wie, jaka partia nazywa samą siebie Totalną oPOzycją.
        doceń 1
        0
      • JAWA25
        21.11.2017 11:10
        masz coś do mnie?
        doceń 6
        0
  • gregg84
    15.11.2017 18:50
    gregg84
    Hitler budował autostrady, które służą do dziś i nikt nie ma zamiaru ich niszczyć dlatego, że stworzył je okrutny dyktator. Czy z powodu autostrad mam wychwalać jego ludobójczy reżim?
    Podobnie czy mam wynosić pod niebiosa autorytarny reżim pisowski tylko dlatego, że w swojej ogólnie podłej zmianie (bez cudzysłowu) zwanej "dobrą zmianą" (jak najbardziej w cudzysłowie) zrobi od czasu do czasu coś pożytecznego, co warto będzie zachować? Bez żartów...
    Nie dyskutować o populistycznym reżimie w parlamencie europejskim bo słupki rosną PiSowi? Równie "sensownie" można było powiedzieć w 1933 roku: nie dyskutujcie w parlamentach brytyjskim i francuskim na temat zagrożenia ze strony reżimu nazistów, bo PRZEZ TO WŁAŚNIE rośnie Führerowi poparcie w społeczeństwie niemieckim. Żenująca argumentacja...
    doceń 11
    • Met
      15.11.2017 18:58
      gregg, to myśmy wybrali tę władzę i jesteśmy z niej zadowoleni. Możesz sobie jechać ze swoimi Fuehrerami, ale nie zakrzyczysz faktu, że cała awantura w PE jest wywołana przez POlityków tak samo sfrustrowanych jak ty.
      • velario
        15.11.2017 19:29
        Niemcy też wybrali fuhrera w wyborach i myślę, że byli zadowoleni. Do czasu.
        doceń 13
        0
      • Gość
        18.11.2017 13:11
        velario - no to najwyżej my też będziemy do czasu. Co Ci szkodzi? Według Twojej retoryki sami się zgładzimy i będziecie sobie mogli rządzić do woli na naszych szczątkach...
        doceń 0
        0
      • Gość - Karolina
        20.11.2017 23:03
        Gościu, co nam szkodzi? Nie chcemy sobie rządzić na niczyich szczątkach, a szczególnie na szczątkach Polski. Niezależnie od tego, jakie poparcie ma ta destrukcja, która się teraz odbywa.
        doceń 0
        0
    • gregg84
      15.11.2017 21:31
      gregg84
      @Met, niezmiernie się cieszę, że jesteś zadowolony. Niestety nie mogę podzielić tych uczuć, bo przez twoich ulubieńców zostałem przed wyborami okłamany. Gdybym nie dał się zwieść co do tego, jaka jest skala zagrożenia z ich strony, oddałbym swój głos o wiele mądrzej. Dlatego teraz w pełni popieram wszelkie "awantury" w Brukseli, które prowadzą do osłabienia tego reżimu w dłuższej perspektywie - a debaty w PE taką funkcję niewątpliwie spełniają.
      doceń 5
    • Mars
      15.11.2017 21:57
      gregg84 na przykladzie Twojej wypowiedzi widac stan umyslu tych wszystkich pajacow z bialymi rozami. Oni sie dusza od rzekomego autorytarnego kaczofaszyzmu, a w rzeczywistosci od nadmiaru wolnosci. Hitler odbieral prawa mniejszosciom, w koncu Zydow wypedzil albo pozamykal, chorych zabijal w akcji T4 a nienarodzonych jeszcze wczesniej. A Kaczor jak na zlosc spotyka sie z Zydami (ale w Twoich mediach to byli nie ci Zydzi), mniejszosci seksualne dalej sobie paraduja a pajace od roz dalej sobie tupia w barierki. Zamiast samochodu dla ludu VW dostana elektryczne samochodziki i - o zgrozo! Zamiast zabijac chore dzieci juz na etapie ciazy beda je teraz ratowac! Brrrrr... to straszne! Faktycznie, mamy dyktatora. Demokracja ma sie dobrze - wiesz dlaczego? Bo Ty i Twoje wypowiedzi sa tego najlepszym dowodem. Pozdrawiam.
      doceń 12
    • Artik
      16.11.2017 09:49
      greg84, ty tak na poważnie z tym reżimem? Władza jak władza, z plusami i minusami, jednym pasuje innych irytuje ale reżim? I to jeszcze morderczy? Już jeden w Warszawie się spalił bo popadł w taką samą paranoję jak ty. Radzę to zawczasu leczyć zanim będzie za późno i skończy się psychiatrykiem albo co gorsze samobójstwem.
      • Gość
        17.11.2017 09:44
        Gregg idzie tą drogą, co aktorzy - darli szaty, że jak wygra PiS, to się wyprowadzają. Dwa lata minęły i ani jednego przemeldowania nie zaznaliśmy. Bo gadać to łatwo:)
        doceń 4
        0
    • Gosc
      17.11.2017 11:23
      Ja sie dziwie gregg84, ze ty i tobie podobni wciaz jeszcze na wolnosci w warunkach szalejacego wokol "reżimu"... Nie sadzisz, ze jako jego przeciwnik powinienes juz dawno siedziec? Wtedy twoje skargi na ten "reżim" bylyby przynajmniej wiarygodne...
      • gregg84
        18.11.2017 14:53
        gregg84
        Gościu, gościu... Tylko tyle potraficie? Opowiadać, czego reżim jeszcze nie zrobił, choć zrobić mógł (albo przynajmniej próbować)? Są różne reżimy polityczne - ten akurat przyjął taktykę gotowania żaby w (początkowo) zimnej wodzie. Zręczne zagranie - ale czemu mielibyśmy się na to nabierać? ;)
        doceń 2
        0
  • Geo
    15.11.2017 18:52
    Widzisz, Velario, jak ty płasko myślisz. Dzieci nie masz, więc ci obojętne, czy jest 500 plus, ale jednocześnie wieszczysz podniesienie wieku emerytalnego, bo "trendy demograficzne". Tymczasem 500 plus jest próbą zaradzenia "trendom demograficznym", żebyś mógł jednak liczyć na emeryturę. I co - PiS głupi czy velario?
    doceń 15
    • velario
      15.11.2017 19:27
      Ja w ogóle na żadną emeryturę nie liczę, bo nie będzie mi do niczego potrzebna. A jeżeli PiS myśli, że za pomocą 500 plus odwróci trendy demograficzne, to odpowiedź na Twoje pytanie, kto jest głupi, nasuwa się sama. Pod względem dzietności Polska jest w Europie druga od końca (https://www.bankier.pl/wiadomosc/Polska-z-drugim-najnizszym-wspolczynnikiem-dzietnosci-w-UE-7503445.html), więc poprawa sytuacji demograficznej, nawet jeżeli jakimś cudem nastąpi, i tak nie będzie odczuwalna co najmniej w perspektywie czasowej dwóch pokoleń.
      doceń 13
      • Geo
        15.11.2017 20:46
        Aha, czyli skoro velario nie liczy na emeryturę i skoro dzieci w Polsce za mało, to Polska ma sobie odpuścić wszelkie starania, żeby cokolwiek uratować. Ech, logika malkontentów.
        doceń 3
        0
      • sp
        15.11.2017 21:58
        Nie chodzi, velario, o dwa pokolenia, lecz o być albo nie być Polski - a przecież powinienś był to wiedzieć, skoro sam powołujesz się na statystyki o najniższych dzietnościach...
        doceń 4
        0
      • velario
        16.11.2017 10:02
        Nie z logiką jest tu problem, tylko jak zwykle z czytaniem ze zrozumieniem. Napisałem tylko tyle, że rozdawanie pieniędzy nie doprowadzi do jakiegoś skokowego wzrostu dzietności i jeżeli ktoś myśli inaczej, to jest po prostu naiwny. Wobec malejącej liczby rąk do pracy rząd powinien opracować i wdrożyć rozsądny plan sprowadzania do Polski imigrantów ekonomicznych z innych państw, uwzględniający potrzeby polskiej gospodarki.
        doceń 9
        0
      • Gość
        17.11.2017 09:47
        Tylko że... mamy skok dzietności...
        doceń 3
        0
  • Megi
    15.11.2017 19:32
    No cóż....boli szczególnie paktujących z diabłem....odważne transparentne WYRAŻANIE wartości Polski i nas NARODU polskiego....Bóg, honor, Ojczyzna....dla czcicieli Multi- Kulti, jest jak światło dla ciemności....ZWYCIĘSTWEM....nad podłością, egocentryków PO-układanych z homozboczeńcami, aborcjonistami walczącymi o prawa roślin i zwierząt, genderystami okalaczającymi psyche i ciało człowieka w imię idei kulturowej płci bez płciowości, co by pozbawić KOBIETY - kobiecości, a MĘŻCZYZN - męskości....Boi się świat wyzuty z przyzwoitości UNIWERSALNYCH WARTOŚCI ....zastanawiam się dlaczego?...
    • Eugeniusz_Pomorze_
      16.11.2017 01:16
      Masz rację Megi, świat nie chce dostrzec Boga, bo to oznacza konieczność nawrócenia się i choćby powolnego, ale stawania się lepszym. Dlatego też świat boga woli widzieć w... lustrze...
      doceń 2
  • Eugeniusz_Pomorze_
    16.11.2017 01:45
    W Warszawie ostatnio miały miejsce DWA wielkie wydarzenia patriotyczne, praktycznie niemal w tym samym miejscu, czasie i zapewne bardzo często byli to ci sami ludzie... Jedno 10 listopada, drugie 11-go... Po prostu 10 listopada w barwach narodowych i z flagami kilkadziesiąt tysięcy Polaków, często całymi rodzinami na Stadionie Narodowym oglądało mecz naszej narodowej drużyny piłkarskiej, a na drugi dzień te same rodziny, ci sami ludzie wzięli udział w Marszu Niepodległości. Dla zachodnich i naszych mediów mainstream'owych tych samych ludzi 10 listopada się chwali, ALE... już 11 listopada nazywa się ich... faszystami... Dlaczego? Hmm..., schizofrenia(?), a może problemy ze wzrokiem???! Gdy coś organizuje hiperbogata FIFA, to wszystko jest Ok, ale gdy coś w gruncie rzeczy podobnego robią zwyczajne i... POLSKIE organizacje patriotyczne, to już "ewidentnie mamy tu do czynienia z nazistami"...
    doceń 6
  • Megi
    16.11.2017 19:07
    Obawiam się Eugeniuszu, że Ci wszyscy PO-stępowi moderniści, marksiści wszelkiej maści globaliści,.....nie mogą znieść....Boga,honoru i ojczyzny.....bo to oznacza JEDNOŚĆ narodu Polskiego,siłą którego jest honor patriotów czerpiących siłę z ŁASKI wiary w Boga wTrójcy Jedynego KK....My Polacy, NIE MAMY PROBLEMU z wyrażeniem non possumus totalitaryzmom ducha złego....herezja antykatolicka przez pięćset lat w Polsce, była ZDROWO TRAKTOWANA....dzisiaj serce się kraje, gdy się na te persony świeckie i konsekrowane patrzy i słucha, które heretyka Lutra nb na KK wyklinającego w rocznicę jego PORZUCENIA ZBAWIENIA KK, gloryfikują i wysławiają .....Zobacz nikt z hierarchów o ZBAWIENIE heretyków w Polsce nie walczy i się nie troszczy...pytam dlaczego?....faszyści naziści znikąd się nie wzięli...to niemieccy zbrodniarze Polskę napadli, zniewolili i ograbili Przez prawie 6lat II wojny światowej NISZCZYLI....dzisiaj kiedy domagamy się zadośćuczynienia, kto najbardziej krzyczy?....bardzo boli,gdy się człowiek dowiaduje,że biskupi bardziej o poprawne stosunki i interesy niemiec troszczą się i dbają.....bo jakże nazwać ich zatroskanie o to byśmy przyjaźni z Niemcami nie zniszczyli....tylko się pytam,ile warta jest przyjaźń ze złoczyńcą, którego grzechy , zostały przebaczone , ale bez pokuty zadośćuczynienia, którego niemiec NIE ODPRAWIŁ i Polsce do tej pory krzywd nie wynagrodził.....sprawiedliwość w Polsce od 78 lat pokornie czeka i się tego domaga...by nam krzywdy minimalnie wynagrodzono....czy się doczekamy?....skoro w Polsce przez świeckich i konsekrowanych PO-laków jesteśmy KRYTYKOWANI....Obawiam się Eugeniuszu, że w lustrze ich życia widać TYLKO SAMOUWIELBIENIE,gdzie pyszałek oddaje cześć EGO bóstwu swojemu......
    doceń 3
  • Eugeniusz_Pomorze_
    16.11.2017 22:16
    Megi, całkowicie się zgadzam z treścią Twojego wczorajszego komentarza i ze wstępem dzisiejszego również. Nie mogę się jednak zgodzić z tym, żeby krytykować publicznie osoby konsekrowane. Osoby świeckie, a zwłaszcza polityków można poddawać publicznej ocenie i to nawet tej bardzo ostrej, ale osoby duchowne -uważam - powinno się zostawić w spokoju. Ich ocenę zostawiam ich Szefowi, czyli... Bogu. :-) Stan duchowny polecam Bożemu Miłosierdziu, bo ten BOŻY stan to nie moja liga, to zbyt ważni dla Boga i dla mnie ludzie, bym miał ich krytykować w przestrzeni publicznej. Faktem jest, że duchowni są takimi samymi grzesznikami, jak wszyscy inni. Ale z drugiej strony takie publiczne wskazywanie na winy tego stanu może jednak słabych ludzi poddać zgorszeniu i czasami NA ZAWSZE oddzielić ich od Boga... - A tego nikt o dobrej woli przecież by nie chciał. Pamiętajmy, że wiele niedobrych rzeczy, jakich dowiadujemy się o duchowieństwie dotyczy tylko bardzo, bardzo małej części tej grupy ludzi. Specjalnie media mainstream'owe szukają tej części duchownych, by wykorzystując ich słabość, niedoskonałość, a czasem nawet i głupotę (!), by urabiać resztę społeczeństwa! I na koniec jeszcze jedna ważna sprawa - często jest tak, że gdy dwie osoby mówią to samo, to paradoksalnie TO NIE ZNACZY TO SAMO..., np., gdy polityk twierdzi, że nie powinniśmy czegoś psuć, to może oznaczać, że on na tym czymś zwyczajnie zamierza dobrze zarobić. A gdy np. to samo mówi ksiądz profesor, to może oznaczać, że obawia się, że to "psucie", czyli tak naprawdę naprawa, jeśli nie będzie wykonana profesjonalnie, to będzie oznaczała wzrost wrogości pomiędzy narodami... Pozdrawiam.
    doceń 3
  • Megi
    17.11.2017 02:05
    Dziękuję Eugeniuszu za braterskie upomnienie i cieszę się bardzo , z Twojego Szacunku do stanu Kapłańskiego....Pragnąc być dobrze zrozumianą wyjaśniam, że moją intencją nie jest krytykanctwo duchowieństwa ...Kapłaństwo jest Skarbem KK i jako osoba wierząca jestem Panu Jezusowi jako Arcykapłanowi KK , niezmiernie wdzięczna za kapłanów, bez Służby, których jest niemożliwe nasze zbawienie....Bardzo sobie cenię istnienie kapłanów w moim życiu...dlatego za św.Franciszkiem powtórzę....choćby kapłan był najgorszym łajdakiem, będę całowała dłonie kapłańskie, bo one dotykają Najświętszy Sakrament i karmią mnie Ciałem i Krwią Pańską ... Jednak jako katoliczka, nie mogę milczeć i udawać, że w moim umiłowanym Kościele nie istnieją kapłani, którzy moralnym indyferentyzmem, wielką krzywdę nie tylko Bogu wyrządzają, nam, ale przede wszystkim sobie, bo.....wolność nam głoszą,a sami są niewolnikami zepsucia(2P2,19)..... Nie ukrywam bardzo cierpię z powodu przeniewierstwa księży hańbiących KK....Świadoma jestem, że każdy z nas odpowie za swoje grzechy przed Bogiem , ale również za udział w cudzych grzechach, na które nie reagujemy i milcząc aprobujemy je i przyzwalamy. ....Upominanie KK z MIŁOŚCIĄ wyrażone w trosce o zbawienie naszych kapłanów nie wyrządza nikomu krzywdy....Wręcz przeciwnie zarówno nas i kapłanów zbliża do siebie....Prawda nigdy nikogo Nie zgubiła, ale wybawiła...bo jest nią nasz Pan Jezus Chrystus...który naucza...jeśli Twój brat zawini upomnij go (Łk17,3),..Moja śp.mamusia zawsze powtarzała ....pamiętaj przyjaciół poznaje się w biedzie, ale tylko prawdziwy przyjaciel zawsze gorzką prawdę powie....Bardzo sobie ceniłam i cenię w moim życiu MĄDRYCH i odważnych kapłanów, wiarygodnie głoszących Prawdę i Nią żyjących.... Eugeniuszu masz rację nie nam osądzać kapłanów....Bóg sądzi.... ale nie zgodzę się z Tobą, że nie możemy wyrażać opinii na temat ich niewłaściwego nauczania i zachowania...To jest nasz wręcz obowiązek, nastawać w porę i nie w porę, upominać, pouczać i wykazywać błąd , który rani i wyrządza krzywdę KK....oby tylko nie wieczną....dlatego w trosce o wieczne ZBAWIENIE winniśmy zawsze mówić prawdę i to tę bardzo "gorzką", która bardzo boli, bo tylko ona demaskuje grzechy, skutecznie wyzwala i przywraca życie w WOLNOŚCI....Ku wolności wyswobodził nas Chrystus (Ga5,1)....życząc wszystkim kapłanom, Tobie Eugeniuszu i sobie byśmy mieli odwagę mówienia Prawdy i wiernie jej służyli żyjąc w doskonałym Prawie, Prawie wolności... serdecznie pozdrawiam :-)
    • Gość
      17.11.2017 19:27
      a krócej i prościej można?
      • Gość
        18.11.2017 13:13
        Gościu, zostaw ich, to ich prywatna dyskusja, nikt tego przecież czytać nie będzie;)
        doceń 6
        0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także