Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Gość
    17.07.2017 12:38
    Panie Kucharczak dochodzi do was zwolenników PiS-u i do samego PiS-u, że nie będzie ta partia wiecznie u władzy? Że tak nie można robić z powoływaniem sędziów bo potem przyjdą następcy i zrobią kolejną czystkę? Wszyscy wiedzą, że sądownictwo źle działa ale dźumy nie leczy się cholerą. Jest to taką samą bzdurą - propozycja PiS jak bzdurą jest twierdzenie opozycji, że sędziowie sa tacy niezależni i nie mają poglądów swoich. W USA sędziów powołuje prezydent a więc polityk. U nas powinien to robić Sejm 3/4 swoich głosów. Wtedy jest stabilność i jasność a zarazem nie dopuszcza się, żeby stołki były grzane przez tych samych od dziesiątek lat sędziów. Tak trudno to zakumać? Że przez pazerność na władzę PiS przerżniecie nie tylko najbliższe wybory ale także rozbujacie Polskę??
    doceń 36
    • Stefan1
      17.07.2017 21:45
      Gościu szanowny - pan Kucharczak tego nie pojmuje w przeciwieństwie do pana Piecha - też z Rybnika. Ten drugi już zobaczył KONIEC PIS i jego zwolenników.
      doceń 11
    • JAWA25
      18.07.2017 13:56
      W USA sędziów powołuje prezydent, trzeba dodać, że nie wszystkich tylko federalnych i że robi to za zgodą Senatu
      doceń 7
  • Gość
    17.07.2017 12:41
    "Jeśli nie wiesz, do czego zmierza dana awantura społeczna, zobacz, kto ją wszczyna. Dowiesz się w ten sposób, komu ona służy i kto się boi zmian"
    Swietna wskazowka, Panie Franciszku! Komentarz jak zawsze ad rem, wielkie dzieki!
    doceń 13
  • Gość
    17.07.2017 12:45
    Redaktor ma raję. Polacy boją się wolności i każde zniewolenie przyjmują z radością. Dlatego popieramy PiS i jego katolicko-narodowy socjalizm. Wolność zawsze nas przerażała.
    doceń 23
    • Gość
      17.07.2017 14:38
      "Polacy boją się wolności i każde zniewolenie przyjmują z radością"

      Na szczescie cala historia Polski dowodzi czegos zupelnie przeciwnego.
      doceń 30
    • JAWA25
      17.07.2017 22:47
      "Polacy boją się wolności" którzy?
      doceń 15
      • Gość
        18.07.2017 09:49
        Jak to,ktorzy? Ci, co zebrza o pomoc za granica, bo nie dorosli do wolnosci a sama mysl o suwerennym panstwie i samodzielnym rzadzeniu sie Polski po prostu ich p-r-z-e-r-a-z-a...
        doceń 4
        0
    • Gość
      18.07.2017 14:57
      "Wolność zawsze nas przerażała"

      Jakich "NAS"?! Badz laskaw wypowiadac sie we wlasnym imieniu! Skoro ciebie wolnosc przeraza, to nie znaczy to z automatu, ze u innych jest tak samo.
      doceń 9
  • Gość
    17.07.2017 12:48
    Red. Kucharczak! Z tonu artykułu wnoszę, że jest Pan ewidentnie zadowolony z takiego stanu rzeczy, a to przecież w sumie bardzo smutne. I nie chodzi tu o odsuwanie kogokolwiek od władzy, bo przecież PiS wygrał i tyle. Zadziwiające i przykre jest jednak, to że Polaków już nie wkurza zastępowanie poprzedników swoimi (tak jak w TK - bierni mierni ale wierni ) - niby w rozmowach jest to piętnowane ale w sumie "zawsze tak było jest i będzie". Boli też pogarda dla prawa. W USA Trump prężył się i odgrażał ale summa summarum jego dekret został zawieszony. Pomimo to nowy lokator Białego Domu nie kontestował orzeczenia sędziowskiego i nie przyszło mu do głowy próbować "zdjąć" z urzędu nielojalnego sędziego aby zastąpić go lojalistą. Taka to niestety różnica pomiędzy demokracją w USA a naszą Polską, tzn. z tym co jeszcze z niej zostało.
    doceń 40
    • krut00
      17.07.2017 14:12
      @Gość
      17.07.2017 12:48 - może warto się zastanowić co by się stało w USA z sędzią SN gdyby ten pojechał do zaprzyjaźnionego Pekinu poskarżyć się na prezydenta USA. Niestety prezes Rzepliński swoim zachowaniem zasłużył na szubienicę, o czym zdaje się szanowny pan dobrze wie. Skorumpowany aparat władzy RP niestety musi zostać zmieniony. PiS nie ma wyjścia. Albo to zrobi albo sam zginie. Poprzednia ekipa PO postrzegała Polskę jedynie jako państwo wirtualne, tymczasem Polaka jest potrzebna Polakom. Sam sposób wymiany kadr sędziowskich nigdy nie będzie idealny. Osobiście jestem raczej za propozycjami partii Kukiz15...
      • Gość
        17.07.2017 14:49
        "zasłużył na szubienicę"??? czy aby jesteśmy na katolickim portalu????
        doceń 29
        0
      • Gość
        17.07.2017 15:08
        Szkopuł w tym, że sędzia który "zawiesił' dekret Trumpa nie musiał się nigdzie (jak to zgrabnie ująłeś) skarżyć, bowiem wydał orzeczenie i basta, u nas zaś orzeczenie zostało wydane a go nie opublikowano. Szacunek do prawa tylko i zarazem aż tyle.
        doceń 34
        0
  • Gość
    17.07.2017 12:52
    Żałosny ten komentarz pana Kucharczaka. "Hitler nie musiał niszczyć demokracji, wykorzystał jedynie jej rozkład i w krytycznym momencie uzyskał poparcie wielu, którym choć go nie znosili, wydawał się jedynym dość silnym, by móc coś zdziałać" - F. A. von Hayek, Droga do zniewolenia, s.74
    doceń 31
  • Gość
    17.07.2017 13:01
    Gdy w podobny ton uderzał PiS i media przychylne obecnej partii rządzącej to Pan Redaktor nie uderzał w taki ton - "przebrzmiałe autorytety". Rozumiem, że dla Pana Redaktora "świeżymi" autorytetami są ludzie używający języka pogardy, propagandy godnej innych czasów (mało chlubnych). Jaki Pan łaskawy - "powiedzmy 7 tysięcy". Dodajmy może, że "barbarzyńców", czy innego "robactwa". Tak po chrześcijańsku. Zresztą jako katolik może powinienem zacząć się uczyć mówienia takim językiem. Znajdujmy lekceważące słowa dla tysięcy ludzi, którzy sami od siebie w całym kraju wyrażają coś. Nie ludzi, którzy są zwożeni autobusami, tylko sami spontanicznie wyrażają sprzeciw. Małą uwaga Panie Redaktorze. Ci ludzie wczoraj nie próbowali przekonywać, że poprzednia władza była najlepsza. Ba - przypuszczam, że zdecydowana większość była wkurzona na PO w końcowym okresie jej rządzenia. Ale Pan udaje, że nie rozumie czegoś lub nie chce zrozumieć. Wie Pan co najbardziej boli? Publikuje Pan na łamach podobno katolickiego czasopisma. Dlaczego podobno? Bo jeżeli medium podobno katolickie robi wszystko by dzielić, pogłębiać, szufladkować - w mojej ocenie - nie jest katolickie z istoty, a tylko z pustosłowia.
    doceń 31
  • Gość
    17.07.2017 13:15
    Litości.... co to znaczy "ciułanie"???
    doceń 15
    • Gość
      17.07.2017 14:24
      "Ciułanie" znaczy zbieranie z ogromnym trudem kogos/czegos do kupy.
      W tym wypadku na beznadziejne wygladaja zabiegi znalezienia i zmobilizowania odpowiednio duzej liczby wkurzonych Polakow.
      doceń 13
      • Gość
        17.07.2017 14:51
        To chyba na Śląsku. Może jednak mniej prostactw językowych i kolokwializmów i zachować jakiś poziom?
        doceń 16
        0
      • Gość
        17.07.2017 17:03
        Gosc 14:51 Moze w takim razie zaproponujesz jakis mniej "prostacki" ekwiwalent skoro "ciulanie" az tak urazilo Twoja jezykowa wrazliwosc?
        doceń 6
        0
      • Gość
        17.07.2017 17:33
        Jeszcze trochę i przeczytamy na GN słowo "ciurlanie" i napiszecie że to poprawna polszczyzna.
        doceń 11
        0
    • Leo
      17.07.2017 15:34
      Nie, Gościu, to nie na Śląsku. Zajrzyj do słownika, zamiast popisywać się ignorancją.
      • Gość
        17.07.2017 15:41
        "Ciułanie" nalezy jak najbardziej do slownika ogolnej (nie tylko na Slasku) poprawnej polszczyzny
        https://sjp.pwn.pl/korpus/szukaj/ciu%C5%82anie;1.html
        doceń 6
        0
      • Gość
        17.07.2017 16:41
        To nie jest poprawna polszczyzna tylko kolokwailizmy. Artykułów w gazetach nie pisze się takim językiem.
        doceń 14
        0
      • Gość
        17.07.2017 19:01
        za to felietony owszem. Właśnie takim.

        Felieton (fr. feuilleton – zeszycik, odcinek powieści) – specyficzny rodzaj publicystyki, krótki utwór dziennikarski (prasowy, radiowy, telewizyjny) utrzymany w osobistym tonie, lekki w formie, wyrażający - często skrajnie złośliwie - osobisty punkt widzenia autora.
        Wikipedia.
        doceń 5
        0
      • JAWA25
        18.07.2017 17:40
        obrażanie kogoś nie jest punktem widzenia
        doceń 9
        0
  • Rohirrim
    17.07.2017 13:45
    Bardzo dobry artykuł. Od czasu 2010 i słynnego wyboru "chcemy Barabasza" mamy do czynienia z ludźmi którzy ten cel uznali za główny w swoim życiu.
    doceń 13
  • brunero
    17.07.2017 13:45
    brunero
    Panie Redaktorze, słuszne jest Pana oburzenie na wstrząsającą propozycję Lecha Wałęsy. Wyobraźmy sobie, że zrealizował on już swój postulat i O.Rydzyk siedzi razem z innymi 14 więźniami politycznymi. Skąd wziąć nowego kapłana? Odpowiedź daje niejaki Stefan1 w komentarzu do tekstu "Autonomia na ulicach Katowic". Stwierdza on, że nowych porządnych księży sprowadzi się z Niemiec. Ci polscy gdzieś mają zniknąć, jak dobrze zrozumiałem to do nich także odnosi się wdzięczne słówko "raus". Piszę to w komentarzu do Pańskiego felietonu, bo zapewne będzie miał on więcej czytelników niż tekst o autonomistach. Przy okazji zapytam, ciekawe czy abp Wiktor wie, że na łamach wydawanego w jego diecezji GN padają takie propozycje "zmian personalnych wśród księży", na które moderatorzy w ogóle nie reagują.
    doceń 6
  • Gość
    17.07.2017 13:45
    Brawo! Swietny artykul!
    doceń 14
    • JAWA25
      18.07.2017 17:42
      prócz słów zachwytu może coś konkretnego
      doceń 10
      • Gość
        18.07.2017 21:32
        Dasz dobry przyklad, JAWA25?
        doceń 1
        0
      • JAWA25
        18.07.2017 23:20
        a mam powody do zachwytu czytając redaktora Kucharczaka?
        doceń 12
        0
  • Gość
    17.07.2017 13:46
    Od mediów katolickich oczekiwałbym oprócz? (może raczej zamiast) powtarzania informacji i argumentów rządowych jakiejś oceny moralnej itp. planowanych zmian. Jestem ciekaw jak redaktorzy katolickiego pisma oceniają kolejne działania PIS zmierzające do bardzo radykalnych zmian, łamania konstytucji i w konsekwencji wprowadzania dyktatury jednostki (jednostek). Posługiwanie się argumentem "suwerena" czy "narodu" w sytuacji, gdy przed wyborami się o takich zmianch nie mówiło jest poważnym naduzyciem
    doceń 36
  • Gość
    17.07.2017 13:56
    "Przyjdź w niedzielę o godz. 15 pod Sejm”. Oni pod Sejm, a my w tym czasie odmawia(j)my Koronkę do Miłosierdzia Bożego. Również w ich intencji o łaskę nawrócenia i opamiętania.
    doceń 23
  • krut00
    17.07.2017 13:58
    Jak zwykle w dziesiątkę panie redaktorze.
    doceń 19
  • Maluczki
    17.07.2017 15:54
    Jeszcze żadem dramat nie cieszył mnie tak jak ten. Ten dramat oznacza, że naród kukułczy, założony w Polsce przez ruskiego okupanta, dla unicestwienia i wyzyskiwania narodu polskiego, jest w odwrocie. Chwała Bogu Najwyższemu za to, że ma nas w swojej opiece i słucha naszych modlitw.
    doceń 18
    • JAWA25
      17.07.2017 22:50
      jaki "naród kukułczy"? a z tym "ruskim" daj sobie spokój
      doceń 15
  • Maluczki
    17.07.2017 15:56
    Słowo wysł... je nie jest słowem niecenzuralnym!
    doceń 1
  • Gość
    17.07.2017 15:58
    Kazdy jest dla mnie bratem i ten z prawej i ten z lewej bo kazdego czlowieka stworzyl Bog na obraz i podobienstwo. I za kazdego bede sie modlil i kazdemu podawal reke gdy bladzi. Bo taka jest nauka Chrystusa. A GN i wy tu wszyscy od dzielenia i szubienic, GN powinien upomniec autora postu a nie zrobil tego, walczcie dalej. Ale to nie jest Chrzescijanstwo. Miluj blizniego swego jak siebie samego. Szkoda ze polityka w GN jest wazniejsza od Ewangelii. Oczerniajcie sie wszyscy dalej, ja wole milosc.
    doceń 27
    • Maluczki
      17.07.2017 16:07
      Wiesz o tym, że popieranie grzechu też jest grzechem? Miłość jest wtedy, gdy się nie grzeszy, a gdy się zgrzeszy, to się z grzechu spowiada, podejmuje pokutę i zadośćuczynienie. Niechrześcijanie tego nie wiedzą, ale tak jest.
      • Gość
        18.07.2017 20:39
        tak Maluczki jesteś fachowcem od publiczej pokuty
        doceń 10
        0
    • Damian
      17.07.2017 16:22
      Najlepsza jest mowa miłości w wydaniu GW: patrz (słuchaj) Adam Michnik wczoraj pod Sejmem... 😜
      doceń 10
      • Gość
        18.07.2017 17:44
        My nie mówimy o GW ale o GN a redaktorowi proponuję się zapoznać z Biblia Tysiąclecia
        doceń 11
        0
    • Gość
      17.07.2017 17:45
      Jakie popieranie grzechu???!!!! Chrystus przyszedł do błądzących a nie sprawiedliwych. Do celników, kobiet nieczystych, Szawła itd. Nie 7 ale 77 razy mamy przebaczyć i prowadzić bliźniego do dobra, sami czyniąc dobro!!!! Szubienice to nie jest dobro!!!! I my Chrześcijanie mamy obowiązek to dobro szerzyć. A jeśli ktoś nawet z Wyborczej tego nie wie, bo nie jest Chrześcijaninem, bo nie zna naszej nauki, to my mamy mu to dobro pokazać i nauczyć go, nawet 77 razy!!!! A nie krzyczeć na Krakowskim Przedmieściu "dobić ją, ku**ę i szma**ę". Jak można iść wówczas do komunii??? To nie jest łaska uświęcająca. Podajcie sobie znak pokoju, a nie hejtu. Chrześcijaństwo to nie polityka. Chrześcijaństwo to prosta zasada miłości względem wszystkich nawet grzeszników. Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień.
      doceń 22
    • Anna Panna
      17.07.2017 22:31
      To ja, Twoją siostra! Proszę o dowód miłości braterskiej i dostęp do Twojego konta bankowego. Mam dłuuugi, ratuj, kochany bracie!
      doceń 4
  • Gość
    17.07.2017 19:11
    Zapadła decyzja o wycofaniu projektu ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych, który wprowadzał nową opłatę paliwową - poinformował Polską Agencję Prasową prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński. Proszę o komentarz. Przecież jeszcze wczoraj wręcz wpierano nam że to jest konieczne a kto tego nie rozumie to zdrajca.
    doceń 27
  • Gość
    17.07.2017 21:11
    Jak zwykle bardzo trafnie Panie Franciszku. ;-)
    doceń 11
  • EM
    17.07.2017 22:05
    Dobry artykuł. Przy okazji - widać w komentarzach że dużo tu proPO, chyba Gazeta Wyborcza musi być całkiem nudna, skoro wolà dyskusje w GN :-). I to jest prawdziwy sukces! :-)
    doceń 11
    • Gość
      18.07.2017 09:04
      Ostatnio aktywni są nawet na "Pudelku", pod każdym newsem o Lisie lub Wałęsie jest pełno takich samych wpisów. Ich twórców można nawet zobaczyć polecam: Ośrodek Monitorowania Hejtu na FB
      doceń 3
    • JAWA25
      18.07.2017 14:14
      musisz namiętnie czytać GW, skoro od razu wiesz kto pisze
      doceń 11
  • Anna Panna
    17.07.2017 22:23
    Demonstracje opozycji są żałosne, ale ich groźby są chyba karalne?
    doceń 10
    • Gość
      18.07.2017 10:05
      Słusznie! Skoro już jest na powrót sanacja to czemu nie powołać czegoś na kształt Berezy Kartuskiej a komendantem będzie tam Anna Panna.
      doceń 14
    • Gość
      18.07.2017 17:48
      Więc gdy Pis będzie w opozycji a będzie protestował to też będzie żałosne ,samemu chyba ciężko żyć Panno Anno
      doceń 10
  • gebowicz
    18.07.2017 08:44
    W momencie, gdy Pis zagarnia w jednej ręce sądy, Gosc pisze z satysfakcją, że Polacy się temu nie sprzeciwiają. Co więcej, nawet słowa argumentu merytorycznego, popierającego ustawę. O tempora, o mores! Polacy to zapamiętają, Redaktorze.
    doceń 29
    • Gość
      18.07.2017 10:02
      O tak! Na pewno beda pamietac przy nastepnych wyborach, ze to PiS wzial sie nareszcie za porzadki w postkomunistycznym systemie sadownictwa a "obroncy" praworzadnosci nie byli w stanie stworzyc i przedstawic zadnej alternatywy dla tych reform. Zbyt mocno byli w tym czasie zajeci ciulaniem wkurzonych w ich mniemaniu Polakow na kolejne protesty, marsze, akcje i rozne takie... Zabawa w przedszkole trwa...
      • Gość
        18.07.2017 10:43
        A jednym z porządkujących postkomunistycznym system sądownictwa jest zupełnie niepostkomunistyczny poseł Piotrowicz ;)
        doceń 18
        0
    • Gość
      18.07.2017 12:18
      Mam nadzieję , że po zmianach gorzej już nie będzie.
      doceń 6
  • Gość
    18.07.2017 12:08
    Siostro podaj numer konta, pomogę ci jeśli jesteś w potrzebie. Jeśli natomiast żartujesz sobie z miłosierdzia, współczuję ci.
    doceń 10
  • Karol
    18.07.2017 12:11
    Wśród protestujących z pewnością byli też gorliwi Katolicy. I nie po to tam byliśmy , aby wdrażać nowy program tylko ratować umowę społeczną, Konstytucję, którą PIS nam kradnie. VII Nie kradnij. VIII Nie mów fałszywego świadectwa. Nieszczerość to kłamstwo. Złej sprawie Pan służy. Za zgodą Episkopatu. To nie jest katolickie pismo.
    doceń 23
  • Gość
    18.07.2017 12:14
    Bracia, nie oczerniajcie jeden drugiego. Kto oczernia brata swego lub sądzi go, uwłacza Prawu i osądza Prawo. Skoro zaś sądzisz Prawo, jesteś nie wykonawcą Prawa, lecz sędzią. Jeden jest Prawodawca i Sędzia, w którego mocy jest zbawić lub potępić. A ty kimże jesteś, byś sądził bliźniego? Jk 4, 11-12
    doceń 11
  • matematyk
    18.07.2017 21:24
    Pan redaktor musi teraz doliczyć do ciułaczy jeszcze jedną osobę: Prezydenta!
    doceń 10
  • Gość
    18.07.2017 21:35
    I znowu uciułali w kilku polskich miastach. Jak tak patrzę ilu jest dzisiaj uciułanych na Krakowskim Przedmieściu a ilu uciułanych na miesięcznicach smoleńskich, to to dzisiaj chyba więcej uciułali.
    doceń 8
  • Soul33
    18.07.2017 22:18
    Soul33
    Czy wy w tym GN naprawdę nie rozumiecie, że Partia nie może rządzić wszystkim? Trzeba wam encyklikę JP2 cytować, czy tylko historii lepiej nauczyć?
    doceń 14
  • Gość
    19.07.2017 00:16
    Stwierdzam z przykrością, ze GN nie rozni się od wychodzacej w czasach komuny Trybuny Ludu. Tyle tylko, ze Trybuna Ludu nie udawała, ze jest katolicka.
    doceń 13
  • Gość
    19.07.2017 00:31
    Wiem, że boicie się prawdy. Ale nie wycierajcie swoich mord zdradzieckich pamięcią mojego świętej pamięci brata. Zniszczyliście go, zamordowaliście, jesteście kanaliami! - powiedział prezes PiS Jarosław Kaczyński do opozycji.
    doceń 0
  • Gość
    19.07.2017 09:23
    Ilekroć czytam artykuły p. Kucharczaka, poraża mnie bijąca z nich pycha redaktora i lekceważący ton wobec ludzi myślących inaczej niż on. Skąd taka postawa u chrześcijanina? Tym bardziej jest to smutne, że poznałam przed laty ojca pana redaktora - człowieka wielkiej kultury i szacunku dla drugiego człowieka i raczej tego spodziewałabym się po jego synu.
    doceń 18
    • Kri
      19.07.2017 15:14
      Brawo Panie redaktorze. W Pańskim tekście nie dostrzegam żadnej pychy, lecz krótkie esencjonalne nazwanie tego co widzimy. Osobiście, cieszę się, że grupy oderwane od koryta protestują to ich święte prawo. Rządzący mają robić to co obiecali. Tak trzymać. Dyrdymały o niszczeniu itd. może opowiadać Tusk w Brukseli, ale nie redaktor poważnego pisma. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
      • Gość
        19.07.2017 20:43
        czy aby ten sam artykuł czytalismy?
        doceń 7
        0
  • Fidel Castro
    19.07.2017 11:01
    Ludzie protestują przeciwko ustawie o sądach.Podobno nie mają racji i ustawa jest dobra.To dlaczego Prezydent, który jeszcze niczego nie zavetował,nagle oświadcza że nie podpisze tej ustawy ? Nie podpisze bo lubi opozycję ? Coś tu nie gra.....
    doceń 12
  • Piotr z Gostynina.
    19.07.2017 11:12
    Mądre słowa. Szczerze powiedziawszy to mam dosyć rządów PO ( z PSL)! choć, PiS oczywiście też nie jest doskonałe, ale wiele lepsze od PO. Mam dosyć państwa teoretycznego. Na koniec. Lepsze ( niż PO) już były rządy SLD, PO to kompletne dno.
  • Karol
    19.07.2017 12:34
    I co dużo nas było wczoraj, czy mało? Był ktoś z GN, bo nie widziałem? Na oko jakieś 15-20 tyś. uciułaliśmy, byłoby więcej, gdyby policja nie pozamykała dróg dojścia. Ale policja zachowywała się wzorowo, uczestnicy też, atmosfera wspaniała. Warto tam było być. Poza najostrzejzymi przemówieniami, które pojawiają się w spotach był czas na mądre refleksyjne spojrzenie na sprawy. W tym wszystkim przemówienie Ostaszewskiej, która z szacunkiem odniosła się do ludzi o poglądach prawicowych, wierząc, że wielu jest idealistami. Więcej takich głosów, więcej dyskusji z tymi, którzy dali się omamić. Naród trzeba jakoś pogodzić, oni też są potrzebni w budowaniu zgody..
    doceń 15
    • bart
      20.07.2017 02:01
      Na oko policyjnych dronów było Was ok. 4 tys... no ale nie będę się spierał kogo oko lepsze... Zgadzam się jednak, że do budowania zgody potrzebni są wszyscy. Pytanie czy zganianie tysięcy ludzi na uliczne protesty to na pewno najlepsza droga do budowania zgody? Na pewno drogą do tego jest traktowanie każdego z szacunkiem. I cieszę się, że jeszcze część internautów (o różnych zapatrywaniach politycznych) na ten szacunek jeszcze stać. Pozdrawiam wszystkich
      • JAWA25
        20.07.2017 11:31
        ktoś kogoś zgania?
        doceń 5
        0
  • Gość
    19.07.2017 22:22
    Partia z narodem , naród z partią
  • Obserwator ć
    11.08.2017 07:54
    Nie jestem fanem ani po, ani gazety wyborczej, ale obecnej władzy bardzo daleko do Boga czy prawa i sprawiedliwości. Ponieważ swoją wiedzę czerpię z relacji bliskich zajmujących ważne stanowiska w Polsce, a sam znam się trochę na makroekonomii, jestem pewien, że piszący te słowa za kilka lat ich pożałuje. Wystarczy posłuchać wieczornych wiadomości, żeby stwierdzić, że używa się przeciwko Polakom propagandy, która z prawdą się mija. Sam dostaję 500+ i to podwójne, ale za kilka lat gospodarka będzie w opłakanym stanie, i to nie będzie wina obecnej opozycji. A wstawianie swoich kolesi bez wykształcenia na kluczowe stanowiska przez PiS na taką skalę nigdy nie miało miejsca (chyba, że w Nigerii). Niestety tym razem Michnik ma rację, a zakładanie że nie ma bo jest z GW jest niezbyt mądre.
    doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także