Nowy numer 17/2024 Archiwum
  • opinia
    29.01.2016 15:38
    jestem ciekaw jak daleko mogą sięgać hymny pochwalne panów redaktorów GN na temat aktualnej władzy. Powoli mi to przypomina Trybunę Ludu. Ale co się dziwić skoro babcie z Kół Radia Maryja wszystko kupią nawet zastanowienia się nad temaem
    doceń 32
    • krut00
      29.01.2016 19:20
      GN doskonale wypełnia swoją funkcję pochwalając tych, którzy mówią prawdę, a potem trzymają się tego co mówili. Wypada się cieszyć że dotyczy to aktualnej władzy. Do tej pory raczej rzadko się to nam, wyborcom, przytrafiało.
      @opinia - wiedz o tym że hymny pochwalne śpiewają nie tylko redaktorzy GN ale i wielu zwykłych ludzi. Robimy to po cichu, żeby woda sodowa nie uderzyła władzy do głowy. Jak daleko sięgają te hymny pochwalne? Docierają do samego Boga. Myślisz że to Koła Radia Maryja wymodliły nareszcie dla Polski tę łaskę, jaką jest prawdziwy gospodarz (w przeciwieństwie do najemnika) ? Jak tak, to muszę się zapisać - warto! Pozdrawiam
      doceń 32
    • Scott
      29.01.2016 22:21
      Ale czemu nie cieszyć się z czegoś dobrego? Mamy narzekać na PiS jak Tusk z trybuny sejmowej, obarczając PiS winą za przymrozki które zmniejszyły zbiory jabłek? Bądźmy poważni. Osobiście nie miałem ochoty dawać ani grosza na gender czy in vitro z moich podatków. A szło dużo...
      doceń 28
    • operator
      30.01.2016 21:07
      @ opinio droga ale tak konkretnie, odpowiedz czy dobrze że wielodzietne rodziny zostana wspomożone przez państwo dzięki czemu wielu ojców wróci z zagranicy gdzie z braku mozliwości utrzymania swoich rodziny musieli wyjechać? i czy moralne jest wprowadzenie podatku od obrzydliwie bogatych bankierów i właścicieli potężnych sieci handlowych żeby wspomóc polskie wielodzietne, często zyjące na granicy ubóstwa rodziny?
      A to specjalnie dla Ciebie piosenka o niektórych babciach z Kół Radia Maryja
      https://www.youtube.com/watch?v=0_dXncXlMdA
      doceń 14
      • dellfia
        31.01.2016 10:20
        drogi operatorze tatusiowie którzy pracują zagranica nie wrócą bo z zagranicy dostają więcej na dziecko niż te 500 zł.
        doceń 7
        0
      • złośliwiec007
        02.02.2016 16:42
        złośliwiec007
        @dellfia
        Nie oceniaj Polaków wg swojej podłości.
        Tatusiowie wrócą, bo im zależy na rodzinie a nie na pieniądzach tak jak Tobie.
        doceń 1
        0
    • Maks
      01.02.2016 10:10
      Argument o "babciach z Kół Radia Maryja" zwala z nóg.

      A swoją drogą to ciekawe jest to, że tak durny komentarz zebrał tu chyba największą ilość plusów.

      Zrozum, że GN będzie zawsze wspierał PiS ponieważ jest jaki jest, ma wiele wad, ale jednak jest chyba jedyną większą polską partią, która nie ma zamiaru z Kościołem walczyć. Wybór każdej innej partii oznacza wsparcie ludzi, których zadaniem głównym (tak chyba ostatnio otwarcie powiedział Sierakowski) jest rozbicie Kościoła. Żyjemy w świecie politycznym. Brednie o apolityczności i neutralności światopoglądowej zostały stworzone przez bardzo konkretnie politycznie umocowanych ludzi.

      A przyrównywanie GN do Trybuny Ludu wskazuje na bardzo złe intencje.
      • złośliwiec007
        02.02.2016 16:46
        złośliwiec007
        @Maks
        Przyrównywanie dobrego do zła jest taktyką redaktorów Trybuny Ludu - na przykład: "Zaplute karły reakcji" (o żołnierzach wyklętych). Tak, że tu akurat nic świeżego nie wymyślono (u tego typu ludzi w ogóle jest ogromny problem z samodzielnym myśleniem).
        doceń 1
        0
  • passenger
    29.01.2016 15:46
    Panie Redaktorze, a może od czasu do czasu napisałby Pan coś nowego? Ileż razy można w kółko uświadamiać nam czytelnikom, że jest Pan zaślepiony miłością do PiS i nienawiścią do opozycji. To już wszyscy wiemy od dawna!
    Wiemy doskonale, że cokolwiek zrobi nowa władza to wg Pana jest to najlepsze na świecie a cokolwiek zrobi opozycja to Pan z marszu to skrytykuje. Ba, wiemy nawet, że jeśli opozycja niczego nie zrobi to Pan też to potępi.
    A przecież Pan jest mądrym człowiekiem, wierzę w Pana!
    doceń 29
    • krut00
      29.01.2016 19:36
      @passenger - artykuł był o tym że aktualna opozycja w Polsce jest destruktywna, nie dla PiS, a dla narodu i państwa polskiego. Warto to rozróżnić. Wygląda też na to że prawdziwą opozycją jest jedynie Kukiz15, zaś Platforma i Nowoczesna to jedynie agendy obcych wpływów żywotnie zainteresowane niszczeniem wszystkiego co robi PiS. Nie myślę że PO robiła wszystko co złe, ale to samobójstwo które teraz odstawiacie przeszło moje najśmielsze oczekiwania.
      doceń 24
      • passenger
        29.01.2016 21:20
        Ja jestem częścią tego narodu i obywatelem państwa polskiego. Rozumiem, że jako namiętny czytelnik niezależna.pl ma Pan poglądy mocno różniące się od moich. Szanuję je, jednak spory poziom agresji w Pana wypowiedzi zdradza dość dużą niepewność. Nic dziwnego, wbrew temu do czego próbuje przekonać nas PiS, Pan Kucharczak, jak również i Pan, tego typu poglądy nie są podzielane przez większość społeczeństwa. Miłość do obecnej władzy deklaruje trzydzieści kilka procent narodu. Większość narodu polskiego jest mniej lub bardziej ale jednak krytyczna wobec tej władzy.
        doceń 8
        0
      • Maks
        01.02.2016 11:41
        Passenger

        Nie wiem co Cię boli. Że ktoś popiera PiS? Tamta strona nie potrafi pogodzić się z myślą, że ktoś może nie chcieć popierać Platformy i ich kolegów.Co to za jakieś dziecinne wyliczanki z procentami. Takie myślenie powoduje, że żadna partia nie będzie mogła rządzić, bo ktoś policzy, że większość wszystkich z prawami wyborczymi nie oddała głos. Pretensje prosze kierować do partii, która dysponując funduszami UE, przychylnością większości mediów i wsparciem z zachodu przerąbała wszystkie wybory. Nie lepiej sobie zadać pytanie_ dlaczego przegraliśmy_ niż tracić czas na hejting? Wydaje mi się, że wciąż jesteś w szoku, że coś się skończyło. Stąd te infantylne uwagi.
        doceń 2
        0
      • passenger
        01.02.2016 18:11
        Maks, mnie właśnie nic nie boli. Za to mam nieodparte wrażenie, że wszystkich fanatyków PiS, z redaktorem Kucharczakiem na czele boli fakt, że są ludzie, którzy mają odmienne zdanie i mają odwagę je głośno wyrażać. Więc jeśli jest to dozwolone to pozwolisz, że nadal będę otwarcie wyrażał swoje poglądy.
        A wyliczanki z procentami są bardzo ważne bo to właśnie dzięki tym procentom PiS dostał władzę. Nie jest to władza od Boga a od ludzi, którzy głosują. W mojej opinii zarówno PiS jak i wielu zwolenników tej partii zdaje się zapominać o tym fakcie. Ale to tylko moja opinia.
        doceń 1
        0
      • złośliwiec007
        02.02.2016 17:00
        złośliwiec007
        @passenger
        1. Hmmmm... zastanawia mnie FAKT, że chełpisz się obywatelstwem polskim, ale... nick masz buszmeński. Wstydzisz się napisać po polsku?
        2. Skoro obnażyłem Twoją hipokryzję, to dodam, że w dodatku jesteś kłamcą pisząc, że: " ...mnie właśnie nic nie boli." No właśnie boli, skoro tak pragniesz wyrażać swoje zdanie. Czyż pacjent dentysty będzie się wydzierał w czasie zabiegu, gdy go nic nie boli? Umiesz kojarzyć logicznie?
        3. W gruncie rzeczy cieszy mnie szok w jakim żyjesz, z powodu przegranej sprzedawczyków z PO. Im dłużej nie zrozumiesz dlaczego przegraliście, tym większe szanse, że uda się w tym kraju więcej naprawić.
        4. Dlatego nie zamierzam Ci powyższego tłumaczyć.
        doceń 1
        0
      • Maks
        03.02.2016 11:02
        @passenger

        Wybacz, ale jednak Cię to boli, to jest moja opinia. Publicyści GN wspierają PiS, tak jak publicyści TVN, Polsat, do niedawna TVP, GW, Newsweek, Polityka i długo by jeszcze wymieniać, wspierają PO i Nowoczesną. Media, które nie wspierają PO czy Nowoczesnej dopiero się rodzą, tworzą, a to wywołuje szok u ludzi, których przyzwyczajono, że nalezy popierać tylko tych którzy popierani są przez wymienione wyżej, zaprzyjaźnione z władzą PO, jak to powiedział Andrzej Wajda, media. I uwierz mi, ludzie którzy nie mieli do niedawna swoich mediów mogliby słowo słowo przepisać Twój post o tym, że są częścią narodu i że chcą być krytyczni wobec władzy. Tyle, że nie mieli gdzie. I to, że teraz mają to jest zwycięstwo demokracji, nastaje jakaś normalność. Ja na przykład nie chodzę na portal Wyborczej, bo wiem, że tam wspiera się partię na którą ja nigdy w życiu nie zagłosuje. Ty natomiast dziwisz się tym, że ktoś ma własne zdanie i wyraża je w miejscu dla siebie przyjaznym. Każdą formę wsparcia dla nowego rządu nazywa się wazeliną. Czytam piąty raz powyższy artykuł i żadnej wazeliny nie widzę. To wszystko to wynik szoku, minie rok i przyzwyczaisz się do normalności. Pozdrawiam.
        doceń 2
        0
      • passenger
        03.02.2016 12:49
        Ok, niech wam będzie... boli mnie :))) co nie zmienia faktu, że Redaktor Kucharczak jest w swoim wychwalaniu PiS bardziej przewidywalny niż Ryszard Czarnecki i Jacek Kurski razem wzięci. I tylko tego dotyczył mój komentarz bo wg mnie GN jako katolickie medium nie powinno być partyjną tubą jakiegokolwiek ugrupowania.
        A jeśli chodzi o prawicowe media to od lat jest ich pełno, problem w tym, że nikt tego nie czyta. Gdy ze względu na brak sprzedaży bankrutowała Gazeta Polska musiał ją wykupić... Jarosław Kaczyński.
        Złośliwiec, idąc za Twoją logiką jesteś tutaj najbardziej zbolałym człowiekiem bo w dość histeryczny sposób reagujesz na wszystkie niewygodne dla Ciebie komentarze. Bywaj w pokoju!
        doceń 2
        0
    • Maks
      03.02.2016 17:15
      @passenger

      Widzę, że ciężko Ci jednak zrozumieć, że komuś MOGĄ podobać się działania PiS:) I to, że MOŻE je pochwalić. Wiem, tego przez wiele lat nie było, albo chwaliło się PO, Unię Wolności itp. albo nie chwaliło nikogo. Powtarzam, lata patologii medialnej doprowadziła do tego, że wielu ludzi nie umie sobie poradzić z tym, że jakiś publicysta ciepło pisze o PiS. Wtedy jest to wazelina. Jakby redaktor skrytykował PiS, o to ho, ho, to byłby dopiero bezstronny dziennikarz. Masz prawo to krytykować, natomiast nie rozumiem, czemu Ciebie dziwi, że ktoś kto popiera inną niż Ty partię, chce ją za coś pochwalić. Gdybyś jednak zainteresował się prawicowymi mediami, to przeczytałbyś wiele merytorycznej krytyki PiS. Ba, ze strony środowisk bardziej na prawo od PiS, ta partia bywa mocniej kopana niż PO i Nowoczesna razem wzięta.

      Media prawicowe są bardzo czytane i oglądane, tego typu pycha zgubiła PO i najprawdopodobniej doprowadzi ich do upadku. Potraktowanie osób o innych poglądach tylko i wyłącznie pogardą nie daje efektów. media prawicowe sa bardzo różnorodne. Np. W Sieci nie za bardzo lubi się z Do Rzeczy. Mają różne poglądy na różne kwestie, choćby politykę historyczną. To media libertyńskie wykreowały u Polaków wrażenie, że wszystko co się nie zgadza z nimi, to "prawica". To tez ich gubi.

      Naprawdę, szkoda czasu byłoby mi wchodzenie na portal GW i dziwienie się, że tamtejsi dziennikarze zajmują się głównie waleniem w PiS. tak mają, ten typ tak ma, jeśli nastąpi równowaga (a powoli się to dzieje) to będzie wszystko ok. Do tej pory silny głos miały tylko media pro-PO (zresztą bardzo brutalnie dofinansowywane przez rząd - mam nadzieję, że Ciebie tez to oburza), teraz się to zmienia. To chyba zdrowe dla demokracji, czyż nie?

      Co do tego, czy media katolickie powinny zajmować głos w polityce. Mam nadzieję że w końcu kiedyś przestaniemy to wałkować. Katolicy są obywatelami, płacą podatki, mają opinie i są pełnoprawnymi uczestnikami życia publicznego. Skoro jedna partia jest za in vitro, a druga jest temu przeciwna, to kogo mają wspierać katolicy? Owszem są różne metody na to. Ja osobiście RM nie słucham, nie zawsze podoba mi się ich sposób angażowania w politykę, natomiast GN robi to z klasą. Ma do tego prawo. Zapewniam Cię, że jeśli PiS zasłuży to przeczytasz tu krytyczne opinie o tej partii.

      A, i jeszcze jedno. Gość Niedzielny jest znów na pierwszym miejscu wśród tygodników. Czyli nie jest tak, że nikt nie czyta prasy "prawicowej". Pozdrawiam
      • passenger
        04.02.2016 12:12
        Maks, nigdy nie napisałem, że GN ma się nie zajmować polityką. Tak samo uważam, że każdy ma prawo do swojego zdania i bardzo sobie cenię opinię, które różnią się od moich. Jednak od dziennikarza oczekuję bardziej krytycznego podejścia do rzeczywistości.
        W swoim komentarzu zwróciłem uwagę tylko i wyłącznie na to, że przykre jest, jak bardzo niektórzy dziennikarze GN z redaktorem Kucharczakiem na czele są zadeklarowanymi i bezkrytycznym propagandystami PiS. Ja czasem czytuję GW i zdziwiłbyś się ile tam było i jest krytyki wobec rządów PO, czasem bardzo ostrej. Tak samo Do Rzeczy czy Wprost jest też często bardzo krytyczne wobec obecnego rządu. Akurat program 500+ jest najlepszym tego przykładem, gdzie bardzo dużo krytyki wobec tego programu zgłaszają nie "ideowi oponenci" ale właśnie prawicowi dziennikarze i komentatorzy.
        Dlatego życzę podobnego , zdrowego i bardziej krytycznego podejścia redaktorowi Kucharczakowi i tylko tyle. Wyjdzie nam to wszystkim na dobre.
        doceń 0
        0
    • Maks
      04.02.2016 14:29
      @passenger

      To dobrze, że doszliśmy do jakiegokolwiek konsensusu. Nadal się upieram, że w powyższym tekście nie ma żadnej wazeliny, to ocena pewnej polityki pisana przez życzliwego publicystę. Zostawmy już to, bo pewnie i tak się nawzajem nie przekonamy do swoich racji.

      P.S. Żaden katolik nie powinien dotykać Wyborczej po tym, jak ta "gazeta" pomagała 14-letniej dziewczynie usunąć ciążę. Niezależnie co tam piszą, ja tego nigdy nie potraktuję serio.

      Pozdrawiam.
      • Jacek
        04.02.2016 18:25
        Maks, odnośnie Twojego obrzydzenia Wyborczą... nie zastanawia czasem Cię dlaczego Jezus wolał przebywać z grzesznikami niż z faryzeuszami i kapłanami? Jakoś nie odebrało mu to świętości.
        doceń 0
        0
    • Maks
      04.02.2016 19:25
      Jacek

      Wybacz, ale nie mam zamiaru porównywać się z Jezusem. Ja jestem tylko mały Maks, który sam wymaga Jego opieki. Poza tym ten argument bywa często wyrywany z teologicznego kontekstu. Ja mógłbym odpowiedzieć innym, o "wkurzonym" Jezusie wyrzucającym batem handlarzy ze świątyni. Jezus nie uczy nas być letnimi, mamy mówić "tak" albo "nie". Jedyne co mogę zrobić dla ludzi, którzy wzięli wówczas udział w publicznym skrzywdzeniu tego dziecka, to się za nich pomodlić i życzyć im, by kiedyś dotarło do nich co zrobili. Natomiast nie mam zamiaru, dopóki nie wyrażą skruchy za ten czyn, wspierać swoim czytelnictwem ich periodyku, tym bardziej, że nie zeszli na centymetr ze swojej drogi. Dalej opowiadają się za grzechem. Miłosierdzie nie może być ślepe. Pozdrowienia
      • passenger
        05.02.2016 11:14

        Dobrze, że sam zauważyłeś, że Jezus "wkurzył" się dopiero, gdy wyrzucał handlarzy ze... świątyni. Pod rozwagę... 

        doceń 0
        0
  • kolobolo
    29.01.2016 16:02
    kolobolo
    Pan Redaktor nie tyle chwali PiS (do czego się nie odniosę), co Program 500+ (z czym się w całej rozciągłości zgadzam). Należę do tych rodziców, którzy nie mogą się doczekać wsparcia z tytułu wychowywania dzieci i przyszłych płatników podatku i naszych emerytur. Nie mogłem zrozumieć, dlaczego jestem traktowany jak debil ze specyficznym hobby, za które muszę płacić sam, choć pół gospodarki nastawiona jest właśnie na dzieci. Wiecie ile kosztuje wyjście do kina całą rodziną, albo do muzeum, albo na głupią pizzę? I oto może doczekam się nie tylko zrozumienia, ale i realnej pomocy! Trzymam kciuki!
    doceń 40
    • Łukasz
      29.01.2016 20:04
      Proszę iść do pracy albo złapać drugi etat a nie żerować na krwawicy ciężko pracujących ludzi, którym państwo zabiera pieniądze żeby dać tym którym się pracować nie chce.
      • W temacie
        29.01.2016 20:55
        To się dopiero pracuś odezwał! A ile dzieci Ty utrzymujesz? Niech zgadnę: 0!

        Pamiętaj, że ktoś będzie musiał na różnych starych singli kiedyś pracować, choć nie wnosili nic do społeczeństwa - poza roszczeniami oczywiście i wyciąganiem kasy na mieszkania.
        doceń 12
        0
      • p2p
        29.01.2016 22:13
        Tylko co wyborca lewicy (PO, Nowoczesna) tutaj robi. Zabłądził? GPS się zepsuł a szkoda taki był dobry, hamerykanski :)
        Z takim argumentami to prosimy o przeniesienie się do lewicowego portalu, tu nikt takiego kitu nie łyknie.
        Ci co chcą mieć dzieci to niby lenie a taki "nowoczesny" Łukasz to pewnie ma dzieci w planach po 50-ce (in vitro cy cuś?)...
        doceń 11
        0
      • karolina
        29.01.2016 23:18
        Ale co, opieka nad dziećmi to żerowanie i siedzenie w domu? Myślę, że źle Pana zrozumiałam.
        doceń 6
        0
      • Klarcia
        30.01.2016 05:04
        Klarcia
        @Łukasz
        Powiedział co wiedział.
        Te pieniądze, które zostały teraz przyznane na dzieci, to przecież nic innego, jak zwrot podatku VAT, który płacą rodzice.
        Jest chyba klar, iż osoby samotne kupują mniej, nie kupują artykułów dziecięcych, więc i na VAT wydają znacznie mniej.

        Poza tym - jeżeli nie poprawi się demografia w Polsce, to nie tylko nie będzie środków na wypłatę emerytur, nie będzie komu zająć się osobami w podeszłym wieku, ale i wyludniony kraj zasiedli inna kultura.
        doceń 24
        0
      • Łukasz
        30.01.2016 07:58
        @Klarcia.

        Nie, nie jest klar, że osoby samotne wydają mniej niż osoby z dziećmi. Jest tylko inna struktura wydatków. Niekoniecznie niższa.

        I nie można uznać tych 500 zł za zwrot VAT. Zwrot byłby dopiero po dokonaniu konkretnych wydatków. I to pewnie wydatków na konkretne produkty. A te 500 zł to jest zasiłek na cokolwiek. Zatem można sobie za to kupić buty dziecku na zimę, ale też IPhone6 albo iść do restauracji albo wódkę i nikt tego nie kontroluje.

        Natomiast takie rozdawnictwo sprzyja tylko i wyłącznie bierności społeczeństwa, chciejstwu i uzależnieniu ludzi od państwa.

        Widząc ten pomysł o 500 zł niejeden z socjalistyczno komunistycznych aparatczyków z czasów minionych biłby brawo na stojąco.

        I zgadzam się w jednym - że trzeba coś zrobić żeby zastopowac tę kurczącą się demografię. Ale to nie poprzez rozdawanie pieniędzy w ten sposób bo to sprzyja apatii społeczeństwa i nie rozwija nas, tylko poprzez ulgi podatkowe, darmowe usługi związane z wychowywaniem dzieci, zachęcaniem do podejmowania lepiej płatnej pracy przez rodziców itp. To niech rodzice biorą odpowiedzialność za dzieci a nie państwo.
        doceń 10
        0
      • Jola
        30.01.2016 20:40
        Aby wychować dzieci trzeba mieć dla nich czas. Więc nie wysyłaj ojca dzieci do drugiej i trzeciej pracy bo nie będzie miał czasu żeby wychować swoje dzieci. Musi mieć czas żeby wyjść z rodziną do teatru, do kina czy na pizzę. pieniądze same w sobie nie są celem, lecz środkiem służącym do bycia w pełni rodzicem.
        doceń 11
        0
      • Magda
        01.02.2016 14:07
        Łukasz, ciągle nie odpowiedziałeś na pytanie: ile dzieci wychowujesz?
        doceń 2
        0
      • złośliwiec007
        02.02.2016 17:05
        złośliwiec007
        Nie, nie. Niech Łukasz zostanie tu ze swoją teorią. Tu jego bezmyślność nikomu krzywdy nie zrobi. Im dłużej tu będzie siedział, tym mniej czasu będzie mógł poświęcić na opowiadanie głupot gdzie indziej, gdzie, być może jego złe nasienie mogłoby trafić na podatny grunt.

        Zatem Łukaszu. Pisz tu ile wlezie!!! Zachęcam gorąco!
        doceń 1
        0
  • MP
    29.01.2016 17:25
    Proszę zauważyć,krytycy mówią, że pieniądze miały być na każde dziecko, a nie tylko na 2 i więcej. Ci co mają tylko jedno dziecko, a głosowali na PIS mogą się czuć oszukani. Nie dość, że nie dostaną 500 zł to jeszcze zostanie zlikwidowana ulga na dzieci (ok 1100 zł/rok). Dodatkowo, program ten zostanie sfinansowany częściowo przez podatek od "sprzedaży detalicznej". Zatem przy wzroście cen o ok 2,5% (a proszę mi wierzyć taki będzie) i wydatkach miesięcznych na żywność i inne artykuły ok 2500 brutto, da to kolejną stratę ok 63 zł/mc, rocznie 750zł. Inaczej mówiąc zamiast 6000 rocznie na plus będzie 1850 na minus, nadal Pan nie widzi kłamstwa?? Średnio może wyjdzie lepiej,jednak niech Pan to wytłumaczy tym co mają jedno dziecko.
    doceń 20
    • kuba
      29.01.2016 18:15
      MP, co Pan tutaj jakieś dyrdymały wypisuje! Przecież nikt nie będzie nam wmawiał, że "czarne jest czarne a białe jest białe"!
      doceń 16
    • p2p
      29.01.2016 22:01
      Jasne a Pan głosowałeś na Pis...
      Tylko mam pytanie, to ten Pis z Budką i Neumanem czy ten Pis z Petru?
      Po prostu wstrząsające argumenty, prezydent Duda chyba szykuje dymisję a premier Szydło ucieka za granicę! APOKALIPSA!!!
      Dla tych co rzeczywiście kalkulują to może czas pomyśleć o drugim dziecku?
      doceń 4
    • Hydrus
      30.01.2016 09:57
      To niech postarają się o drugie i następne....
      Choć osobiście uważam, że zamiast dawać po pięćset złotych, trzeba było wprowadzić zerową stawkę VAT na artykuły dla dzieci. I wtedy rzeczywiście skorzystali by wszyscy. I nie trzeba by było rozbudowywać aparatu administracyjnego, by miał kto wypłacać te zasiłki.
      doceń 10
    • złośliwiec007
      02.02.2016 17:08
      złośliwiec007
      @MP
      Jeśli o mnie chodzi, to Ty możesz do mnie dopłacać stosując swoją arytmetykę.
      Ja jednak wiem, że podawanie kwot w brutto, to tak jak podawanie rozmiaru męskości wraz z długością kręgosłupa.
      doceń 1
  • gut
    29.01.2016 18:20

    Ludzie mają prawo do wsparcia. Pierre Telihard De Chardin: >>> Nigdy człowiek nie zgodzi się na to, by pracować jak Syzyf. <<<

    doceń 8
  • gg
    29.01.2016 18:54
    Panie Kucharczak
    Jest dobra nowina, odliczanie trwa.
    Dziękujmy Bogu, PIS ma jeszcze 3,5 roku.
    doceń 12
    • krut00
      29.01.2016 19:44
      @gg - myślę że trochę więcej niż 3,5 roku, to dopiero 3-ci miesiąc PiS. A tu proszę - już prawie można oglądać TVP.
      doceń 23
      • ezdro
        29.01.2016 21:11
        Dobry żart tynfa wart :-)
        doceń 5
        0
      • gg
        29.01.2016 21:52
        TVP nie oglądam(oprócz Sulejmana,Bonda)dla mnie mnie ma tam nic interesującego.Seriale typu miłość jakaś tam ,dla emerytek, programy publicystyczne też nie. TVP mogłaby nie istnieć co nie zmienia faktu że muszę płacić haracz na nią.I to niezależnie czy rządzi PIS czy PO.
        Pan Kucharczak ma swój system sprawiedliwości, PO kłamię -to należy to wytknąć i wyśmiać , Pis kłamię -o tym się nie wspomina bo to dla dobra narodu.
        Szydło na konf.prasowej przed wyborami mówiła-500 zł na KAŻDE dziecko. Trzeba rozumieć co się mówi, każde oznacza że nie ma wyjątku.
        Teraz wyjątek jest, więc jak się skłamie w rzeczy małej to............
        Jednak Bóg widzi każde kłamstwo by dorwać się do władzy i każdego z nas rozliczy.Ostatnio się uśmiałam bo niejaki Morawiecki zaapelował by bogaci nie szli po pieniądze. Ten człowiek jest niepoważny żeby nie użyć ostrych słów.My wam obiecaliśmy ale jak nie musicie to nie bierzcie-to jego dewiza.Nie mam drugiego dziecka(są dorosłe)i nie jestem bogata ale gdyby było inaczej pierwsza poszłabym po kasę-----dla zasady


        doceń 6
        0
      • Klarcia
        30.01.2016 05:07
        Klarcia
        "już prawie można oglądać TVP."

        Dokładnie, tak - nareszcie TVP Info stała się strawna, chociaż w jednej stacji informacyjnej zaprzestano wciskania propagandy, czyli informacje są przekazywane obiektywnie.
        doceń 20
        0
  • zielar
    29.01.2016 22:44
    Panie Redaktorze Kucharczak, proszę przeczytać co o wdrażaniu programu 500+ pisze burmistrz z Nowej Soli
    ..." Bezczelność ministra Szałamachy dzisiaj sięgnęła zenitu. Na konferencji prasowej odesłał on rodziców dzieci po 500 zł do wójtów, burmistrzów i prezydentów, którzy mają "zapędzić swoich urzędników do roboty". Do jakiej roboty? Do roboty Pan minister finansów niech najpierw zapędzi swoich kolegów partyjnych i swoich urzędników. Do dziś rząd nie przedstawił ostatecznego projektu ustawy, nie ma konkretów, nie ma pieniędzy w gminach, nie ma wytycznych, nie ma stanowisk do obsługi interesantów, nie ma sprzętu i nie ma systemu informatycznego do obsługi milionów ludzi... Jak mawia klasyk: "nie ma niczego". W gminach mamy ZERO! A trzeba będzie wydać miliony decyzji administracyjnych, rozstrzygnąć spory między skłóconymi rodzicami, przelać pieniądze, wypłacić do ręki.... Panu wicepremierowi coś się pomyliło, rząd to rząd, a samorząd to samorząd. Wypłata tych pieniędzy nie jest zadaniem własnym samorządów, a co najwyżej zleconym. które trzeba przygotować i sfinansować..."
    doceń 16
    • Klarcia
      30.01.2016 05:24
      Klarcia
      "burmistrz z Nowej Soli"

      A ów burmistrz, to z jakiej opcji partyjnej jest?
      doceń 11
    • Hydrus
      30.01.2016 09:59
      A gdzie to można przeczytać? Gdzie opublikowano tę wypowiedź?
      doceń 5
  • jan
    30.01.2016 04:34
    To dla niektórych straszne że rodziny mające więcej niż jedno dziecko dostaną sporą sumę pieniedzy każdego miesiąca. Dlaczego straszne? Bo te pieniądze otrzymają z inicjatywy rządu PIS-owskiego a wiadomo że przecież stoi za nim ten straszny, okropny Kaczor. Jak z tym żyć?
    • gg
      01.02.2016 15:14
      PIS tym ludziom nic nie daje, chyba że da z pieniędzy partyjnych na co się nie zanosi. Swojego nie ruszą.
      Społeczeństwo oprócz masy podatków które płaci, począwszy od lutego 2016 będzie dodatkowo opodatkowane.Będzie płacić na innych.Chyba że wcześniej system finansowy się zawali bo czeka ich jeszcze wiele obietnic do spełnienia.
      Chyba w tym roku nie pojadę do Grecji bo Grecja będzie w Polsce.
      A niejaki Kaczor jest dla mnie obojętny.
      doceń 2
  • krzyk ciszy
    30.01.2016 09:43
    Dla tych, którzy mają jedno dziecko i "czują się oszukani" właśnie ów program 500+ powinien być motywacją do urodzenia (jeśli nie mogą to adoptowania) kolejnego dziecka (kolejnych dzieci) i wtedy też dostaną pieniądze. Taka właśnie jest główna idea tego programu. Nie chodzi w nim o pieniądze, ale o to żeby było więcej dzieci, by rodzice chcieli je mieć bez obaw, że nie będzie ich na to stać.
    • DELLFIA
      31.01.2016 10:03
      Ja mam 2 dzieci i już 46 lat więc sobie dwójki nie dorobie ,żeby dostać po 500 na dziecko bez zastanawiania się czy nie zarobie o 10 zł za dużo.
      • złośliwiec007
        02.02.2016 17:16
        złośliwiec007
        @DELLFIA
        Dopiero w wieku 46 lat zauważyłaś, że to głupota mieć mniej niż troje dzieci? No to najwyższy czas nabrać mądrości i.... zachęcać swoje dzieci do przyjęcia na świat jak najwięcej wnuków.
        doceń 1
        0
  • lila
    30.01.2016 10:26
    Dołączam się do osób, które uważają, że program jest krzywdzący pewna grupę osób. Wyłącza z pomocy rodziców samotnie wychowujących jedno dziecko. Nikt nie wspiera w trudzie opieki i wychowywania samodzielnych rodziców, którzy zazwyczaj żyją w bardzo skromnych warunkach niejednokrotnie uwikłanych w kredyty, ale bardzo ciężko pracujących, aby zapewnić minimalny standard życia swojej małej rodzinie.
    Te małe rodziny najczęściej nie kwalifikują sie do pomocy mopsów, nie dostają darmowych mieszkań, nie maja żadnych przywilejów. Nie ważne, czy przekraczają progi pomocowe o 20 czy 200 złotych, sumy obciążeń miesięcznych sa tak duże, że w praktyce rodzic i dziecko żyją często poniżej minimum socjalnego. Smutne, bowiem często takie pojedyncze dzieci pojedynczych rodziców jako jedyne nie jeżdżą na zielone szkoły, na wakacje, ferie zimowe...
    doceń 13
    • Anonim
      03.02.2016 18:41
      No cóż mam mężaci 4 dzei, obydwoe mam wyższe wyształcene mieszam w warszawe i pracujemy i... nie stać nas na żadne wyjścia rodzinne wakacje czy wyjazdy -żadne.
      doceń 1
  • zypt
    30.01.2016 13:05
    To zabawne patrzeć, jak w sprawie programu 500 zł na dziecko zmienia się retoryka ideowych oponentów obecnej władzy. Jasne, przecież na zielonej łące zawsze pasły się zające. A to była pierwsza zwrotka teraz będzie druga zwrotka. Nie wolno tyko nawet pomyśleć, że czasem siedzi sobie Dudek przy oknie i spogląda przez lupę. Księżyc się wtedy pojawia i wiadomo co pokazuje. Wszystko to zaś nie po to, po to, żeby cokolwiek mądrego powiedzieć, ale by sprawdzić czujność moderatorów dyskusji. Czytają co piszemy czy też mają to tam, gdzie plecy tracą swoją szlachetną nazwę?

    Bo naprawdę, zabawne patrzeć, jak w sprawie programu 500 zł na dziecko zmienia się retoryka ideowych oponentów obecnej władzy.
    doceń 1
  • jp
    30.01.2016 13:09
    To podam na swoim przykładzie jak obietnice PISu okazały się kłamstwem.
    W kampanii wyborczej przekaz był prosty: miało być 500 zł na dziecko. Rozumiałem dziecie - na moim utrzymaniu. Co się teraz okazuje: z moich trzech dzieci, uczących się i pozostających na moim utrzymaniu - dwoje zostaje z założenia wykluczone (bo już ma ponad 18 lat - choć jak powtarzam dalej się uczy i pozostaje na wyłącznym naszym tj. zony i moim utrzymaniu), a trzecie nieletnie także nie jest objęte bo pracując razem z zona osiągamy większe dochody niż przewiduje ustawa (choć nie są to żadne kokosy).
    Skutek - skoro pieniądze nie rosną drzewie (choć niektórym politykom i redaktorom tak się wydaje) to zapewne z moich podatków i zwiększonych wydatków Rząd sfinansuje ten program - 500+. Zapewne za pieniądze przeznaczone na program można by sfinansować wiele innych rzeczy np. wprowadzić różnego rodzaju ulgi i dofinansowania dla młodych wchodzących na rynek pracy (za kilka lat właśnie moje dwoje dzieci będzie szukało pracy), ułatwić wychowanie dzieci itp. .......
    doceń 19
    • Ryszard
      31.01.2016 12:41
      @jp Mój syn (też skończył 18 l.)aby podjąć studia niestacjonarne musiał zacząć pracować zawodowo i nie jest na wyłącznym moim utrzymaniu. Źle się jedynie stało że to Platforma wcześniej nie umożliwiła takich warunków co obecny rząd,bo wówczas może podjąłby studia dzienne
      • jp
        31.01.2016 19:29
        Nie dlatego zle się dzieje, ze takich programów wcześniej nie było. Zle, że sa one nieprzemyślane i populistyczne. Jest dokładnie jak pisze Redaktor: komus się na pierwszym wiecu wyrwało 500 na dziecko. ładnie brzmi, ludzie to kupia i zagłosują. A teraz niestety ten dziwny projekt - ogromnie kosztowny i nie wiadomo co w zasadzie majacy dać (oprócz zwykłych zasiłków) jest realizowany
        doceń 8
        0
  • gość
    30.01.2016 17:06
    gdyby Polacy zarabiali normalnie i nie byłoby tego niewolnictwa "za 1300"zł to pomoc nie byłaby potrzebna. tu trzeba odbudować silną gospodarkę by była praca i dobrobyt a nie zabierać ludziom kolejne pieniądze w nowych podatkach, bo rząd ma tylko nasze pieniądze, które zdoła nam wydrzeć w podatkach. dlatego ktoś zyska 500 zł ale ktoś inny straci. sprawa nie jest taka prosta.
    • złośliwiec007
      02.02.2016 17:19
      złośliwiec007
      @gość
      Jesteś zupełnie "zielony" z ekonomii - bo na pewno uważasz, że te pieniądze będą odkładane na konto i nikt nic za nie będzie kupował. I dlatego dla Ciebie sprawa nie jest prosta.
      doceń 1
  • Kooper Nick
    31.01.2016 00:10
    Pan Kucharczyk ma w pewnym sensie rację. PiS przed wyborami obiecało program 500+ i opozycja swoimi oskarżeniami "zmusza" PiS do wypełnienie obietnic. Właśnie na tym polega problem Polski. Zły, lewacki, promujący kobiety, które opuściły mężów program 500+ będzie realizowany, bo PiS jest zakładnikiem tego programu. Jedyna nadzieja, że wyborcy prawicy dostrzegą, że za te pieniądze można zrealizować dużo lepszy program - ulgi podatkowe dla rodziców, czy w ogóle obniżenie podatków dla wszystkich. Robię co mogę, aby czytelnicy Gościa dostrzegli, że program wcale nie służy promowaniu wartości chrześcijańskich i rodzinie rozumianej jako DWÓJKA rodziców i dzieci. Jest przecież oczywiste, że kobiety które opuściły mężów, będą miały (przynajmniej na papierze) średnio mniejszy dochód (po zsumowaniu z dziećmi) niż gdyby tego męża nie opuściły. Właśnie one będą premiowane w tym programie. Właśnie taki katolicki dziennik jak Gość powinien obrzydzić Polakom ten lewacki program i tym samym uwolnić PiS od bycia zakładnikiem słów z kampanii, gdy wszyscy w jakiś sposób ściemniali.

    To nie zabawne patrzeć jak PiS realizuje ten program, a opozycja się ośmiesza. Ten program wcale nie jest zabawny.
    doceń 9
  • dellfia
    31.01.2016 09:53
    Ten program jest najbardziej niesprawiedliwym programem jaki mógł powstać. Odebranie pomocy dzieciom uczącym się a mającym 18 lat a właściwie odebranie ich młodszemu rodzeństwu prawa do tych pieniędzy jest niesprawiedliwe po stokroć.
    doceń 14
    • matka
      01.02.2016 09:26
      To prawda, też mam dwoje dzieci i pecha, bo starsze akurat skończyło 18 lat ale jeszcze uczy się w szkole i jest na moim wyłącznym utrzymaniu. Młodsze dziecko w podstawówce. I jesteśmy pozbawieni dodatku 500 złotych. Dlaczego promuje się wyłacznie rodziny z małymi dziećmi, przecież starsze wymagaja więcej nakładów finansowych?
      • sorry
        01.02.2016 09:49
        O matko! Zrozum, że te 500 zł nie jest głównie po to, żebyś miała więcej pieniędzy, tylko żeby Polacy mieli więcej dzieci. Chodzi o rozwój rodzin, o pokazanie, że państwo wspiera liczne rodziny. A że twój syn ma już 18? No przecież jakąś granicę trzeba wyznaczyć - a 18 to już dorosłość, wiesz? Jeśli masz żal, do skieruj go w stronę PO, że nie dała ci pieniędzy , zanim twój starszy syn stał się dorosły.
        doceń 6
        0
    • matka
      01.02.2016 11:42
      @sorry; czyli według Ciebie państwo może wspierać rodziny w których jest dwoje dzieci mających np. 16 i 17 lat, ale już nie może wspierać takich rodzin, w których dzieci mają 7 i 18 lat? Może wyjaśnisz czym się różni moja rodzina, że nie warto jej wspierać? Mówisz,że celem programu jest wspieranie "licznych rodzin", ale jakoś nie zauważyłam, by rodzina z dziećmi w wieku 16 i 17 lat była bardziej liczna od mojej ( 7 i 18), albo rozwój tamtej rodziny bardziej zasługuje na wspomaganie??
      • sorry
        01.02.2016 14:17
        Kobieto, zlituj się. A jaka jest twoja propozycja? Żeby dawać 500 zł na "dzieci" do pięćdziesiątki? Doczytaj, co napisałem wcześniej: Jeśli masz pretensje, to ich adresatem powinno być PO, że nie dała ci pieniędzy, zanim twój starszy syn stał się dorosły.
        doceń 3
        0
      • złośliwiec007
        02.02.2016 17:24
        złośliwiec007
        @sorry
        @matka ma dwoje dzieci z dwoma różnymi ojcami, w dodatku, jest egoistką i marzy o osiedleni się na Marsie. Chyba napisałem bzdurę. Ale nie mniejszą niż @matka.
        doceń 1
        0
  • Adam Nowosad
    31.01.2016 11:17
    w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej czytamy -"Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."- dlaczego w takim razie 2 dziecko jest lepsze od 1 ?... czy pomoc dla 2 dziecka bez ograniczeń nie jest dyskryminowaniem 1 dziecka lub jedynaka?...Czy nie kłóci się to z konstytucją ?...
    doceń 11
    • odpowiedź
      31.01.2016 16:12
      Kłóci się to z Konstytucją i sprawiedliwością, ale polityków to nie interesuje.
      • złośliwiec007
        02.02.2016 17:26
        złośliwiec007
        Otóż program 500 nie kłóci się z Konstytucją.
        doceń 1
        0
  • Stefan
    31.01.2016 15:23
    Mam 3 dzieci czyli 1000 zł. dla mnie.
    Wiele się mówi by ci mający większe dochody jak np. ja zrezygnowali z tych 500 zł.
    Zatem mam pytanie:czy mam łamać prawo związane ustawą? Czy to nie grzech być nieposłusznym?
    A więc czekam na moje/dzieci 1000 zł i podzielę je sprawiedliwie na trójkę - każde dostanie 330 zł kieszonkowego więcej.
    "Niech żyje PIS i wiecznie chwalony Jarosław zbawPolskę" - cieszą się już dzieci.

    Cenzura będzie?
    doceń 15
  • ekonomia
    31.01.2016 16:10

    Typowy keynesizm, zawsze kończy się biedą i kryzysem (niekiedy wojną), ale Redaktorowi chyba o to chodzi?

    • asd
      01.02.2016 12:37
      Wojną grozi zalew Europy przez imigrantów, ten program to obrona polskości. Demografia się poprawi i nikt nam nie będzie opowiadał głupot że imigranci nas ocalą na starość.
      doceń 1
  • adas
    31.01.2016 23:26
    Tak Panie Redaktorze...
    Spełnianie przez Panią Szydło obietnic wyborczych budzi niekłamany, niepohamowany entuzjazm narodu.
    Mogliśmy to obserwować podczas ceremonii medalistów ME w piłce ręcznej w Krakowie.
    Ktoś pamięta, by innego polskiego premiera spotkało tak niezwykle gorące powitanie?
    Wszyscy, wszyscy wierzymy w szczere i dobre zamiary tego rządu!
    • Zet
      01.02.2016 07:51
      Adas, ulżyłeś sobie? Już lepiej? Skoro jednak nie możesz przedstawiać merytorycznych argumentów, żeby zrobić coś ze swoją frustracją, lepiej po prostu czytaj Gazetę Wyborczą.
      doceń 5
  • asd
    01.02.2016 10:28
    Dobry tekst, świetna analiza problemu.

    Oczywiście że projekt 500+ mógłby być lepszy, ale jak na Polskę to jest prawdziwy cud że w ogóle coś takiego się dzieje.

    A dla oburzonych i pokrzywdzonych napisze jak to wygląda w Anglii:
    ok 80F na pierwsze dziecko, 40F na następne. Brak bezpłatnych przedszkoli/żłobków- tylko jakieś 15 godzin a reszta płatna co wychodzi 800F za miesiąc. Dokładnie 800, zera mi się nie pomyliły.
    Płaczecie że dorosłym dzieciom też się należy- W Anglii studia płatne ponad 5tys F za semestr.

    Tak dalej narzekajcie na wasze krzywdy
    • gg
      01.02.2016 11:48
      Państwo nie ma tych pieniędzy, szybko kombinuję nad ich zdobyciem.
      Weźmie je ode mnie i tysiąca innych polaków.Zapłacę większe OC, stracę 1100 zł z US,bank też coś podniesie,nie mówiąc już o wyższych kosztach w supermarketach i na stacjach benzynowych. Rocznie stracę ok. 3 tysiące.Co dostanę w zamian-nic?
      Jedni stracą i to dużo a inni dostaną i to też dużo.
      A zwykłemu Kowalskiemu miało się żyć lepiej?
      • asd
        01.02.2016 12:16
        No przecież o to chodzi by "zwykły Kowalski" miał więcej dzieci. Ty po prostu nie jesteś "zwykłym Kowalskim".

        Ludzi by nie czuli się pokrzywdzeni chyba tylko jakby każdy dostał po te 500zł za każdy miesiąc swojego dzieciństwa, a najlepiej po nieżyjących dziadkach też...
        doceń 1
        0
      • asd
        01.02.2016 12:25
        Zresztą i tak nie masz wyboru. Zapłacisz SOCJAL Polakom albo emigrantom.
        Ja wole Polaków
        doceń 1
        0
      • gg
        01.02.2016 12:49
        SWOJE DZIECI ODCHOWAŁAM, PAŃSTWO MI NIC NIE DAŁO I JA NIE ZAMIERZAM NIKOMU NIC DAĆ
        doceń 0
        0
      • gg
        01.02.2016 13:33
        Zawsze jest jakiś wybór.Gdy pójdę do fryzjera, dentysty czy lekarza -Jak myślisz-czy będę pytać o paragon?Chyba znasz odpowiedź. Nie zamierzam dorzucać się do tego szaleństwa bo te pieniądze i tak pójdą na zmarnowanie.
        doceń 0
        0
  • Ewelina
    01.02.2016 10:35
    Hmmm... Czyli na pierwsze dziecko i tak się nie dostanie jak się jest NORMALNYM obywatelem i się ciężko pracuje itd., za to margines społeczny będzie się rozmnażał jak króliki i oni dostaną. Takiego społeczeństwa chcecie? Bandy meneli, nierobów i leni? No i jeszcze bogacze na każde kolejne dziecko też mają prawo korzystać z tego programu, a przeciętny człowiek i tak musi sobie radzić sam. Przepis powinien dotyczyć każdego dziecka (przede wszystkim pierwszego). Ja chciałabym zostać matką, ale myślę logicznie. "nie może przekraczać 800 zł/osobę", to jakaś kpina. Przecież nawet przy najniższej stawce dla obydwu rodziców przekracza się 800 zł! A żyć z tego nie idzie co dopiero mając małe dziecko. Kpina!
    • asd
      01.02.2016 12:22
      Może i byłbym przeciwny temu programowi ale jak mam do wyboru zwiększenie dzietności polaków albo przywóz miliona emigrantów to wole Polaków, nawet patologicznych
      • gg
        01.02.2016 13:23
        Patologię to mam wokół, ojców mających lewe ręce do roboty ,żyjących z opieki, stojących od rana pod blokiem z piwem.Dostają zasiłki,obiady w szkole, dodatki mieszk,kolonie za free itp...Ktoś to płaci-naiwne państwo.Powinny być przymusowe roboty do takich osób.
        doceń 2
        0
      • Zet
        01.02.2016 14:34
        @gg - patologię masz wokół? To gdzie ty mieszkasz? W więzieniu czy w psychiatryku? Daruj sobie takie gadki, bo to ewidentny udział w kłamstwie. Patologia się oczywiście trafia, ale w każdym przeciętnym środowisku stanowi margines. Uczciwość wymaga, żebyś zauważył, że normalność ma większość - i to ona zostanie wsparta przez program 500+.
        doceń 4
        0
      • gg
        01.02.2016 14:47
        do zet
        W mojej okolicy są aż dwa miejsca gdzie są bloki tzw ''socjalne''.
        To jest właśnie patologia.Czy mój mąż musi ich finansować z podatków.?
        I proszę nie wciskać mi kłamstwa bo dla nich te pieniądze to jak wygrana w totka.
        A naiwni pójdą rano do pracy za 900 zł.
        doceń 3
        0
      • gg
        01.02.2016 15:48
        Czy ci z tzw. patologicznych rodzin będą chcieli w przyszłości pracować na przyszłych emerytów? Wątpię, jak nie będą mieć przykładu z domu.Jak syn nie widzi ojca wstającego rano do pracy to też nie będzie wstawał.Niedaleko mojego
        miejsca zamieszkania są bloki socjalne.Żyją tylko z Mopsu.W to miejsce nawet policja boi się jechać.Osoba która tam była ,zobaczyła taką scenkę.Koło bloku idzie urzędniczka z Mopsu ,podbiega do niej chłopiec ok. 7-letni i mówi do niej-,,jak będę dorosły to też przyjdę po zasiłek".
        Bez komentarza
        doceń 2
        0
  • Paweł
    01.02.2016 11:27
    A może by tak wprowadzić zerowy VAT na artykuły dziecięce i podnieść w końcu kwotę wolną od podatku (to też była jedna z obietnic wyborczych PIS)? Proste rozwiązanie, rzeczywiście wspierające rodziny z dziećmi, a na dodatek nie przynoszące rozrostu biurokracji i kolejnych kosztów administracyjnych.
    doceń 7
  • Maria
    01.02.2016 15:28
    Projekt jest niesprawiedliwy; taki przykład z rodziny, która ma troje dzieci w wieku 18 (w liceum), 19 (na I roku studiów- nie pracuje) i 11 lat i nie dostaną nic, ani złotówki. A obok inna rodzina z dwójką dzieci, bliźniaki 16 letnie i dostają 500 złotych. Gdzie tu jest logika, by pozbawiać tę pierwszą rodzinę wsparcia dla wielodzietnych rodzin? Mają więcej dzieci, ale niestety dwoje jest już "za stare".
    • asd
      02.02.2016 12:03
      W Anglii twoej dzieci też by nic nie dostały a dodatkowo byle jakie studia płatne ponad 5tys F za semestr - przeciętnego Anglika na to nie stać.
      Ale narzekaj dalej
      doceń 1
  • propaganda
    02.02.2016 07:20
    można było powiększyć ulgę na dzieci (wypłacana jest nawet gdy nie ma pokrycia w podatku ) bez problemu można by wtedy wprowadzić próg dochodowy i nie byłoby kosztów obsługi. Ale lepiej wygląda jak się daje niż jak się nie zabiera.
    doceń 4
  • małorolmałolat
    02.02.2016 11:31
    A zbliży się kiedy zmiana ustawy aborcyjnej i invitrowej? Yyyyyyyy? Prodzinna premier stwierdziła, że zapewne (= najprawdopodobniej, nie na pewno) przyjdzie czas (= w nieokreślonej przyszłości), że PODYSKUTUJEMY o tym (pogadać zawsze można). Jestem przekonany, że w Krakowie wygwizdali ją zawiedzeni Polacy-katolicy, właśnie za to.
    doceń 1
  • czytelniczka
    05.02.2016 13:54
    Ten program to jest ściema.
    Reklamowane było tak, jakby rodzina miała dostać na drugie dziecko 500 zł od jego urodzenia czy roku teraźniejszego - aż do 18 roku życia, tymczasem to jest nieprawda. Czuję się oszukana.
    Jak ktoś ma w domu 15-latka i 2-latka, to dostanie 500 zł tylko przez 3 lata.
    To jest ŻE-NA-DA. Rząd naprawdę wierzy, ze to zachęci ludzi do rozmnażania???
    • Plum
      09.02.2016 10:25
      Żenada to jest twój komentarz. Takich przypadków, jak opisałaś jest bardzo mało. Ale nawet gdyby - to trzy lata po 500 miesięcznie to jest nic/ A przede wszystkim: to chodzi o program prorodzinny, a nie o to, żebyś ty miała tak jak sobie życzysz.
      • Kasia
        11.02.2016 10:23

        @ Plum
        Chodzi o to, że nikt nie zdecyduje się na drugie dziecko wiedząc, że pieniądze na nie otrzyma zaledwie np. przez 4 lata.
        Dlatego również jak @czytelniczka uważam, że program jest zupełnie nietrafiony jeśli chodzi o zwiększenie dzietności. Trzeba by mieć trojaczki lub dwoje-troje dzieci rok po roku , żeby w miarę do 18 r.ż. te pieniądza dostawać.
        Nawet mój mąż się nakręcił na trzecie dziecko, bo myślał, że pieniądze dostaniemy wtedy przez całe 18 lat, jak się dowiedział o szczegółach programu, to mina mu zrzedła i zrezygnował zupełnie z tego pomysłu. Z autopsji więc wiem, że ten program nie zadziała na zwiększenie populacji w Polsce.

        doceń 1
        0
    • czytelniczka
      11.02.2016 14:17
      @Plum
      "Takich przypadków, jak opisałaś jest bardzo mało".

      Mało? Ty chyba żartujesz! Mnóstwo ludzi jest w takiej sytuacji.


      doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Franciszek Kucharczak

Dziennikarz działu „Kościół”

Teolog i historyk Kościoła, absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, wieloletni redaktor i grafik „Małego Gościa Niedzielnego” (autor m.in. rubryki „Franek fałszerz” i „Mędrzec dyżurny”), obecnie współpracownik tego miesięcznika. Autor „Tabliczki sumienia” – cotygodniowego felietonu publikowanego w „Gościu Niedzielnym”. Autor książki „Tabliczka sumienia”, współautor książki „Bóg lubi tych, którzy walczą ” i książki-wywiadu z Markiem Jurkiem „Dysydent w państwie POPiS”. Zainteresowania: sztuki plastyczne, turystyka (zwłaszcza rowerowa). Motto: „Jestem tendencyjny – popieram Jezusa”.
Jego obszar specjalizacji to kwestie moralne i teologiczne, komentowanie w optyce chrześcijańskiej spraw wzbudzających kontrowersje, zwłaszcza na obszarze państwo-Kościół, wychowanie dzieci i młodzieży, etyka seksualna. Autor nazywa to teologią stosowaną.

Kontakt:
franciszek.kucharczak@gosc.pl
Więcej artykułów Franciszka Kucharczaka

Zobacz także