Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • Maluczki
    11.01.2016 15:17

    "Dlaczego nie walczę z WOŚP?"

    Bo widocznie odpowiada mi demoralizowanie dzieci i młodzieży przez działalność ludzi z tym związanych i finansowanie ich balangi z publicznych środków.
    • passenger
      11.01.2016 17:50
      Maluczki, wstań już sprzed telewizora, odstaw chipsy, wyjdź na dwór, ogarnij swoje podwórko, napraw rynnę, pomaluj płot... Twój świat od razu stanie się piękniejszy a Ty przestaniesz tak nieustannie zrzędzić na wszystkich w około :-)
      doceń 13
      • Maluczki
        11.01.2016 19:22
        Przed telewizorem nie siedzę wcale, a o moje podwórko nie musisz się martwić.
        doceń 4
        0
    • Soul33
      12.01.2016 12:24
      Soul33
      Jakieś przykłady tej demoralizacji? To bardzo ciekawe.
      • Maluczki
        12.01.2016 14:17
        Zobacz relacje z Woodstoka i programy Owsiaka.
        Nie wiem czy wiesz co to jest moralność.
        Moralność, jest to zachowanie się zgodnie z wymogami miłości, czyli bycia sprawiedliwym i miłosiernym.
        doceń 3
        0
    • Wolontariuszka
      12.01.2016 18:22
      Ach ten stereotyp Woodstoka... Może podaj dokładniejsze przykłady? Chodzi Ci o narkotyki, które na tym festiwalu są zabronione i specjalne służby to kontrolują? Sławne "orgie w błocie" z czego tak naprawdę tego błotka jest bardzo mało i zabawa w nim nie ma nic wspólnego z tymi niegodnymi aktami? A może o karetki, w których w trakcie festiwalu tysiące osób oddaje krew, która ratuje ludzkie życia?

      Kiedy kilka lat temu razem z znajomymi zostałam wolontariuszką, zauważyłyśmy, że naprawdę warto pomagać. Staliśmy na mrozie przez kilka dobrych godzin, ale uśmiech nie znikał nam z twarzy. Kiedy kilka miesięcy później byłam w szpitalu na oddziale dziecięcym i zobaczyłam, ile sprzętu ma na sobie serduszko WOŚP, jakoś tak cieplej zrobiło mi się na sercu. Wtedy już byłam pewna, że nawet jeśli gdzieś tam są jakieś nieprawidłowości, zrobiłam coś naprawdę dobrego. Tak jak wielu innych przede mną - tych, którzy tak jak ja marzli i spędzali cały dzień na bezinteresownej pomocy, jak i tych, którzy dołożyli swoją cegiełkę wrzucając choćby grosz. I tak jest to grosz to przodu.

      W tym roku też byłam wolontariuszką i też uśmiech nie nie schodził mi z twarzy - być może niedługo sama będę miała dzieci i będą "korzystać" z tego sprzętu? W końcu to dzięki WOŚP wszystkie noworodki we wszystkich polskich szpitalach mają robione badanie słuchu, czego wcześniej nie było.

      Wiem, że jest wiele kontrowersji wokół Wielkiej Orkiestry i staram się wszystko śledzić, aby być tego w pełni świadoma, kiedy znów staję z puszką na ulicach mojego miasta, jednak nie widzę tutaj nic co demoralizowałoby dzieci i młodzież - wręcz przeciwnie - ja i moi znajomi, po zostaniu wolontariuszami, zaczęliśmy dostrzegać ile można zrobić dla drugiego człowieka i jak potrafi odmienić czyjeś życie. Od czasu 21. Finału (w którym byliśmy po raz pierwszy wolontariuszami) angażujemy się w wiele akcji charytatywnych, chętniej i "bez wstydu" pomagamy na co dzień.

      I skoro piszesz, że "Moralność, jest to zachowanie się zgodnie z wymogami miłości, czyli bycia sprawiedliwym i miłosiernym.", to między innymi miłosierdzia nauczyło nas bycie wolontariuszami - wtedy byliśmy młodzi, buntowniczy i głupi, a ten pierwszy raz w wolontariacie pomógł nam przejrzeć na oczy ;)
      doceń 4
  • gut
    11.01.2016 15:56
    Ja uważam, że ta sprawa w kwestia sumienia tym bardziej, że w akcję WOŚP włączają się ludzie, który popierają PiS, więc to pokazuję, że to jest kwestia jakoby indywidualna, ja nigdy jakoś nie dałem na tę akcję - ale - nie przeciwstawiam się.
    doceń 5
  • renata155
    11.01.2016 16:27
    renata155
    A wystarczyłby jeden jasny przekaz Episkopatu Polski odnośnie tematu,dlaczego kościół hierarchiczny tchórzy?...bardzo chciałabym poznać stanowisko Kościoła.zamiast różnorodne.często wzajemnie i sobie przeczące wypowiedzi ksiezy///w tym roku bylo ciszej.wiele osób nie wchodzi juz w dyskusje.albo sie w WOSP.włącza albo nie...osobiście jestem jak najbardziej ZA
    doceń 5
  • c-a
    11.01.2016 16:39

    ... WOŚP pomógł wielu ludziom ... " , a ilu zdeprawował ? Chodzi mi o przeznaczenie zebranych środków. A Jezus powiedział ,, Biada światu z powodu zgorszeń ! Muszą wprawdzie przyjść zgorszenia , lecz biada człowiekowi , przez którego dokonuje się zgorszenie ".( Ew.wg św. Mateusza  ) Dopóty nie mam pewności co do meritum sprawy , to argumenty , że inni się angażują , do mnie nie przemawia . PZPR też miała zwarte i liczne szeregi i co z tego ? Czy jej członkowie , głosząc wówczas szczytne hasła mieli rację ???

    Nie trafiają też do mnie argumenty , że mogę korzystać ze sprzętu WOŚP . Dobre sobie , żebym swój los uzależniała od J. Owsiaka !!!

     

     

    • jur
      11.01.2016 17:24
      Sknerstwo i egoizm można tłumaczyć na wiele sposobów - proszę tylko o jedno: niech c-a powołuje się na swojego posła Pięty a nie na Jezusa.
      doceń 7
  • jur
    11.01.2016 17:19
    A może odpowiedź na pytanie : dlaczego nie popieram WOŚP?
    doceń 0
  • Anonim (konto usunięte)
    11.01.2016 17:24
    Ja osobiście nie walczę z WOŚP, ale trzeba obalić jeden mit, "zbiórka na WOŚP jest dobrowolna", nieprawda, statystycznie odbywa się co roku około 100 finałów WOŚP w różnych miastach, i ten koszt ponoszą miasta z publicznych pieniędzy, czyli również z moich. Jeden finał kosztuje około 50 tysięcy złotych, czyli z naszych podatkowy na prywatną fundację państwo wydaje kilka milionów złotych. Oczywiście, jeżeli WOŚP zbiera 50 mln zł, państwo daje kilka milionów, zbiórka kosztuje również kilka milionów, to dalej lwia część pieniędzy przekazywana jest na szlachetny i słuszny cel.
    Pytanie, gdyby Państwo, tym bardziej za rządów PiS opłaciło sto finałów fundacji Telewizji Trwam, i koszt ten wyniósłby kilka milionów złotych, nie byłoby fali krytyki i pieniactwa?.
    doceń 11
    • kuba
      11.01.2016 17:47
      a ja jakoś nie słyszałem o istotnym zaangażowaniu publicznych pienieniędzy w WOŚP. Może jakieś konkretne przykłady i kwoty? Jeśli mówimy o kilku milionach złotych to proszę o fakty.
      Owszem niektóre instytucje (np. policja, wojsko, itd.) wpierają różne akcje przy okazji finału ale jest to udział raczej osobowy i rzeczowy niż finansowy. Nie słyszałem też o tym aby jakieś miasta przeznaczały duże środki na organizowanie takich finałów - bo chyba nie mówimy o udostępnianiu np. domu kultury w jakimś mieście. WOŚP pracuje z różnego rodzaju sponsorami, którzy podłączają się pod 'medialną szopkę' związaną z finałem WOŚP i znaczna część kosztów tej akcji (zresztą podobnie jak Przystanek Woodstock) jest pokrywana przez sponsorów.
      • Maluczki
        11.01.2016 19:28
        Choćby promocja WOŚP w radiu i telewizji! Czy WOŚP wykupuje czas antenowy w tych środkach przekazu? Jeżeli dostaje go za darmo, to to przecież są publiczne pieniądze i to grube.
        Innych akcji charytatywnych w radiu i telewizji nie promują.
        doceń 7
        0
      • Anonim (konto usunięte)
        11.01.2016 20:59
        Kuba
        Wystarczy wpisać w google koszt finału wośp w(podajesz nazwę miasta)

        Przykładowy koszt z Wrocławia, to 65 tysięcy złotych. Koszt poniesiony przez nas podatników oczywiście.
        link
        http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/9262290,ile-kosztuje-wosp-we-wroclawiu-odslaniamy-kulisy,id,t.html

        doceń 7
        0
      • kuba
        11.01.2016 21:45
        Marcin, dzięki za informacje. Myślę, że skoro wszystko jest oczywiste i czarno na białym to każdy (np. Ty) może o tym otwarcie mówić. Tobie ten koszt się nie podoba i będziesz głosował na radnych, którzy nie będą wydawać na to pieniędzy a dla mnie jest to koszt jak najbardziej warty poniesienia.
        Jeśli chodzi o wydanie publicznych pieniędzy na fiestę (bo to słowo bardziej pasuje mi niż zwykła impreza) to w moim subiektywnym odczuciu mamy coś więcej niż tylko finansowanie WOŚP. Dla wielu ludzi jest to przede wszystkim okazja do rozrywki. Równie dobrze możemy zapytać się dlaczego miasta organizują plenerowe imprezy sylwestrowe albo ozdabiają miasta tysiącem lampek na zimę?
        Jeśli ludzie mają ochotę się bawić to miasto ma prawo taką imprezę zorganizować. Jeśli nie mają ochoty to wybierają sobie innych radnych, którzy nie będą wydawać na to pieniędzy. Dość proste (i to naprawdę działa w większości samorządów w Polsce).
        Myślę, że cały problem z nagonką na WOŚP polega na zwykłej zazdrości o tak dużą popularność. Trudno mi sobie wyobrazić, że w jakimś mieście radni (nawet najbardziej prawicowi i sceptyczni do WOŚP) odmawiają organizacji finału w ich mieście i tłumaczą ludziom, że cała Polska się bawi a my nie!
        Fenomen Owsiaka polega na tym, że potrafi zachęcić ludzi do wspólnej zabawy przy okazji akcji charytatywnej. I możemy dużo na ten temat dyskutować ale jakby nie patrzeć jest to fenomen na skalę światową.
        doceń 7
        0
      • kuba
        11.01.2016 22:11
        Natomiast finansowanie z publicznych pieniędzy to jak widzę nie wyłączna domena WOŚP. Inne fundacje też dostają pieniądze publiczne. Caritas dostaje pewnie kilkukrotnie więcej niż wszystkie publiczne koszty organizowania finałów WOŚP. Tak długo jak jest to przejrzyste tak długo ja nie mam z tym żadnego problemu. Na szczęście są ludzie (tak jak Ty), którzy patrzą fundacjom na ręce.
        doceń 8
        0
  • Jacek
    11.01.2016 18:00
    "Przez wzgląd na swoje miejsce w świadomości społecznej i ogromne sumy przekazanych przez społeczeństwo pieniędzy - organizacja tym bardziej jest zobowiązana do przejrzystej polityki informacyjnej" - Panie Redaktorze, zachęcam Pana do wykonania swojego dziennikarskiego obowiązku i przejrzenia wszystkich publicznie dostępnych danych nt WOŚP, ich sprawozdań, oświadczeń, itd. Jeśli w toku swojego rzetelnego dziennikarskiego śledztwa (a nie w oparciu o kościelno-prawicowe manipulacyjne pomówienia) faktycznie uzna Pan, że nie wszystko w WOŚP jest jasne i przejrzyste to proszę wrócić i zacząć sugerować, że Jerzy Owsiak i WOŚP są traktowane jak "święte krowy".
    Nie znam innej organizacji charytatywnej, która jest tak mocno krytykowana a przez to nieustannie prześwietlana i zmuszana do dokładnego tłumaczenia się ze swojej działalności i wydatków.
    • poczytaj Wielguckiego
      11.01.2016 22:15
      Nie znalazłem przekonującej odpowiedzi ze strony WOŚP na zarzuty Piotra Wielguckiego (którego stylu pisania osobiście nie lubię) ze strony kontrowersje.net. Przed prześwietlaniem nawet w sądzie WOŚP się broni, a tłumaczenie zwykle odwołuje się do emocji, a nie do faktów.
      • Jacek
        12.01.2016 12:35
        Czytałem wielokrotnie Wielguckiego. Dla mnie jest to ktoś kto ma z góry ustawioną tezę ("Owsiak to oszust") i pokazuje jakieś wycinki informacji, które próbuje ubrać w jakąś historię, a które tak na prawdę o niczym nie świadczą. No bo co to jest za zarzut, że Owsiak pobiera kilkunastotysieczna pensję skoro sam Owsiak wielokrotnie o tym mówił (ja osobiście uważam, że jak na taką skalę przedsięwzięcia to jego wynagrodzenie jest koszmarnie niskie). Albo, że do obsługi różnego rodzaju imprez wykorzystuje podmioty, które są prowadzone przez rodzinę. To nie są jakieś tajne informacje i Owsiak wielokrotnie o tym mówił. Wydatki fundacji były wielokrotnie kontrolowane przez państwowe instytucje zarówno za rządów PO, SLD jak i PiS, które jak nikt inny ma ochotę udowodnić, że Owsiak to oszust. Teraz PiS znowu ma wszelkie narzędzia aby tego dowieść (jeśli to prawda). Jak do tej pory nie słyszałem aby wykryto jakiekolwiek nieprawidłowości (nawet PiS nic nie wykrył). Jeśli Wielgucki ma dowody na oszustwa Owsiaka to powinien pójść do prokuratury. Widać nic nie ma, więc zostaje mu jedynie oczernianie na blogu poprzez manipulowanie danymi (zresztą jak w każdym innym temacie - taki styl). Nie dziwię się wcale Owsiakowi, że nie wchodzi z nim w żaden dialog. Ty byś tracił swój czas na takiego gościa?
        doceń 6
        0
  • bogist
    11.01.2016 19:43
    A ja nie daję na WOŚP głównie ze względów estetycznych. Po prostu nie lubię stylistyki WOŚPu, czyli hałasu i wrzasku.
    Staram się w ten dzień przeznaczyć kilka złotych na inny cel charytatywny.
    Można powiedzieć, że WOŚP ostatecznie działa na mnie pozytywnie :-)
    • Daje
      15.01.2019 11:36
      I bardzo dobrze,kierujmy się sumieniem a nie głosami hejterów i polityków
      doceń 0
  • Yanosh
    11.01.2016 22:15
    Zdaje się, że w dyskusji nie dosięgamy sedna sprawy WOŚP. Wyroki przyjęte i ogłoszone przez sąd na pozew "Matki Kurka" - czyli pana Wielguckiego dotyczą nieprawidłowości i braku dokumentacji Fundacji Pana Owsiaka. Czyżby niezawisły sąd RP nie miał racji zobowiązując pana Owsiaka jak wszystkie organizacje pozarządowe, organizacje pożytku społecznego w tym fundacje (np. Fundacja Anny Dymnej, św. Brata Alberta itd do przedstawiania takiej dokumentacji? Dlaczego zatem p. Owsiak stawia się ponad prawem i nie chce - a wręcz unika przedstawienia dokumentacji ignorując sąd w jakiejś tam Złotoryi czy innym mieście !!! W życiu etycznym i moralności walczymy raczej zdecydowanie z dewizą: "cel uświęca środki" a tu tymczasem (także w artykule!!!) mamy do czynienia z "wytłumaczaniem" pana Owsiaka (oraz ocen w postach), że nieważne że są jakieś {???} nadużycia - ale w I niedzielę Roku dzieje się tyle dobra , że ho, ho !!! że trzeba przymknąć oko na zło!! No i witajcie w ojczyźnie relatywizmu - którą lansuje także Redaktor "GN". Pan Owsiak skoro dysponuje pieniędzmi społecznymi powinien być jak żona cezara - poza wszelkim podejrzeniem, - i dopóki to się nie wyjaśni, tysiące ludzi, których poglądy kształtuje Ewangelia, także za pomocą "GN" - nie da grosza !!! A ze strony p. Owsiaka wystarczy tak mało !!!
    doceń 7
  • ja
    12.01.2016 11:09
    bylabym ostrozna z tymi tysiacami wolontariuszy. Duza czesc tych "wolontariuszy" po prostu MUSI w niedziele isc do pracy, bo tak zdecydowal dyrektor placowki (szkoly) czy urzedu. Bo osoba stojaca na czele instytucji zdecydowala, ze wspiera, to i ci, ktorzy woleliby pobyc w domu z rodzinami - tez staja sie takimi "wolontariuszami"....
    doceń 3
  • Adam2
    12.01.2016 11:18
    Wielkie dzięki za działalność charytatywną, a co z szerzeniem satanizmu , i "róbta co chceta"?

    Czy P.Owsiak wyrzeka się deprawacji i demoralizacji młodzieży?
    • Soul33
      12.01.2016 12:20
      Soul33
      Tak, tak, i sam jest wyznawca Szatana. Widać po owocach, prawda?
      • Adam2
        12.01.2016 21:34
        @Soul33
        Przykro mi, ale widać.
        doceń 2
        0
      • Slezan Polsko
        13.01.2016 12:28
        Adam 2, widzisz te "owoce szatana" w inkubatorach dla wcześniaków czy po innym sprzęcie ratującym ŻYCIE?
        doceń 3
        0
  • Ikar
    12.01.2016 20:42
    Najbardziej nie podoba mi się przymus WOŚP. Niestety ją też należę do osób, które kiedyś musiały brać udział w tym przez polecenie służbowe. Jeżeli jednak ktoś chce brać udział, to niech bierze. Denerwuje mnie też to, że każdakrytyczna opinia o WOŚP to świętokradztwo dla niektórych.
    doceń 3
  • Adam2
    13.01.2016 19:56
    @Slezan Polsko

    satanizm widzę w sektach, deprawacji demoralizacji, najmłodszego pokolenia i uczelni akademickich.
    Piszę to na podstawie znanych i osobiście faktów.
    doceń 0
  • Anna Panna
    13.01.2016 20:44
    Wystarczy prawidłowo działająca służba zdrowia i żadne WOŚPy nie będą nikomu potrzebne.

    A z WOŚP nie trzeba walczyć - wystarczy zignorować.
    doceń 1
  • Winky
    16.01.2016 01:18
    pomijając kwestie światopoglądowe a koncentrując się na owocach WOŚP nigdy nie zapomnę rozmowy z główną księgową jednego z większych szpitali na Podkarpaciu - rok co rok obdarowywanego przez Orkiestrę sprzętem - po pierwsze szpitala nigdy nie byłoby stać na zakup w takiej ilości jak otrzymał, po drugie szpital co roku może liczyć na konkretne wsparcie w wyposażenie ratujące ludzkie życie i po trzecie, to życie jest tam faktycznie dzięki podarowanemu sprzętowi ratowane.
    Zgadzam się , że finanse WOŚP powinny być transparentne, szkoda,że nie wyświetla się jasno kwestii spornych a pytania merytoryczne odbierane są jako ataki personalne. Uczciwie rozliczana organizacja nie powinna się obawiać rzetelnego audytu
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Wojciech Teister

Redaktor serwisu internetowego gosc.pl

Dziennikarz, teolog. Uwielbia góry w każdej postaci, szczególnie zaś Tatry w zimowej szacie. Interesuje się historią, teologią, literaturą fantastyczną i średniowieczną oraz muzyką filmową. W wolnych chwilach tropi ślady Bilba Bagginsa w Beskidach i Tatrach. Jego obszar specjalizacji to teologia, historia, tematyka górska.

Kontakt:
wojciech.teister@gosc.pl
Więcej artykułów Wojciecha Teistera

Zobacz także