W najnowszym, jubileuszowym „Gościu Niedzielnym”: Sylwetki redaktorów i kulisy pracy redakcyjnej

06.09.2023 15:22 GOSC.PL

publikacja 06.09.2023 15:22

Polecamy także specjalny dodatek przygotowany na beatyfikację rodziny Ulmów.

W najnowszym, jubileuszowym "Gościu Niedzielnym" nr 36/2023
Gość Niedzielny

Według najnowszego raportu Polskich Badań Czytelnictwa średnia sprzedaż drukowanego wydania „Gościa Niedzielnego” w drugim kwartale 2023 roku wyniosła 63 541 egzemplarzy. Najwięcej w Polsce. Druga jest „Polityka” – 56 869 egzemplarzy, trzeci „Newsweek” – 45 843. Jeśli uwzględni się także sprzedaż cyfrowych wersji tygodników – „Gość” jest trzeci. Pozycja lidera wydania papierowego praktycznie nie zmienia się od kilkunastu lat. Piotr Legutko sprawdza, jak to się stało, że stulatek jest w XXI wieku jednym z najchętniej czytanych tygodników w Polsce. „Jaki jest przepis na dobry tygodnik? Składniki: dobry reportaż, ciekawe wywiady z rozmówcami mającymi coś do powiedzenia, publicystyka w sprawach aktualnych, mocne działy zagraniczny, naukowy i kulturalny, sporo praktycznych porad. O jakości dania decydują oczywiście proporcje, przyprawy, no i rzecz jasna autorzy. „Gość” zbudował świetny zespół złożony z osobowości o zróżnicowanych zainteresowaniach, temperamentach, oryginalnych stylach pisania. Udało się ten zespół utrzymać w trudnych realiach rynkowych, mimo że największe gwiazdy „Gościa” budowały równolegle własne projekty medialne, pisały książki, kręciły filmy, realizowały programy telewizyjne. Nie odbywało się to jednak kosztem tygodnika, przeciwnie udało się uzyskać efekt uczenie zwany synergią. Autorzy, rozwijając skrzydła, także na te łamy owoc przynosili coraz obfitszy” – pisze Piotr Legutko.

W powiększonym, jubileuszowym wydaniu znajdziecie również: