Prasa. Tylko „Gość Niedzielny” i „Tygodnik Powszechny”, jako jedyne wśród tygodników opinii w Polsce, zanotowały wzrost sprzedaży w czerwcu 2009 roku, w porównaniu do czerwca roku poprzedniego.
Sprzedaż „Gościa” na poziomie 132 287 egzemplarzy tygodniowo zapewniła ponad 6-procentowy wzrost. Średnia sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” wyniosła 19 225 egzemplarzy.
Sprzedaż „Polityki”, która nadal jest liderem wśród tygodników opinii, wyniosła 139 818 egz., czyli o 4,5 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku. Najwięcej – aż 24 proc. – stracił „Przekrój” – wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (sprzedaż ogółem).
Jeżeli wziąć pod uwagę porównanie I półrocza bieżącego roku do I półrocza ub.r., „Gość Niedzielny” zanotował wzrost sprzedaży o 5,36 proc. – sprzedawał średnio 136 779 egzemplarzy. Był to jedyny wzrost sprzedaży wśród tygodników. „Przewodnik Katolicki”, ze sprzedażą w I półroczu na poziomie 28 364 egz., zanotował spadek sprzedaży o 0,9 proc.
Sprzedaż „Tygodnika Powszechnego” wynosiła średnio 19 393 egz., co daje ponad 8-procentowy spadek w porównaniu do I półrocza 2008 roku. Tygodnik „Niedziela” nie udostępnia danych sprzedażowych, dlatego nie znalazł się w niniejszym zestawieniu.
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.