Nieprawdziwe informacje na temat „Gościa” opublikował dziennik „Rzeczpospolita” (nr 34 z 9–10 lutego 2008 r.). W artykule Agnieszki Rybak „Nowy format pomnika” „Rzeczpospolita” zaliczyła nas do tych pism katolickich, które sprzedają się na nierynkowych zasadach.
Według „Rz”, parafie kupują pisma katolickie „na pniu” i nie mają prawa do zwrotu egzemplarzy niesprzedanych. To nieprawda. W rzeczywistości „Gość” sprzedaje się na zasadach w pełni rynkowych.
Parafie zamawiają u kolportera określony przez siebie nakład i płacą tylko za sprzedane egzemplarze. Niesprzedane egzemplarze kolporter odbiera w następnym tygodniu. System ten działa sprawnie od 16 lat. Ale nawet przed 1992 rokiem dokonywanie zwrotów było możliwe.
Rozpowszechnianie fałszywych informacji na temat naszego systemu dystrybucji uważamy za poważne działanie na naszą niekorzyść. „Rzeczpospolita” odmówiła opublikowania naszego sprostowania, więc jesteśmy zmuszeni zamieścić je sami.
Przypominamy, że sprzedaż „Gościa” jest badana przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Według najnowszych danych ZKDP z grudnia 2007 r., ze sprzedażą 136 749 egzemplarzy zajmujemy trzecie miejsce wśród tygodników opinii, za pismami „Polityka” i „Newsweek”, a przed „Wprost”.
To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.