Opieka na telefon

W Polsce

|

GN 45/2006

publikacja 02.11.2006 13:50

Osobisty System Wzywania Pomocy umożliwia wezwanie karetki, kiedy osoba potrzebująca pomocy nie ma siły podejść do telefonu. Wystarczy nacisnąć przycisk alarmowy, który chory zawsze ma przy sobie

Opieka na telefon Marek Piekara

Służba Zdrowia. Osoby starsze lub niepełnosprawne mogą liczyć na szybką pomoc dzięki Linii Życia. Jest to jedyny ogólnopolski Osobisty System Wzywania Po-mocy. Powstał z myślą o osobach starszych, niepełnosprawnych, przewlekle chorych, po wypadkach, zawałach, wylewach, mieszkających samotnie, kobietach w ciąży, dzieciach i wszystkich, którzy chcą mieć stale poczucie bezpieczeństwa we własnym domu.

W razie złego samopoczucia czy zasłabnięcia wystarczy nacisnąć czerwony przycisk alarmowy, który każda z osób znajdujących się pod obserwacją nosi na szyi lub na ręce. Aby założyć w domu Linię Życia, czyli specjalny terminal i nadajnik, wystarczy mieć stacjonarny telefon i niezastrzeżony numer. Osobisty System Wzywania Pomocy umo- żliwia wezwanie karetki, kiedy chory nie ma siły, aby podejść do telefonu. Jednocześnie powiadamiani są sąsiedzi oraz osoby bliskie pacjentowi.

– Po naciśnięciu przez pacjenta przycisku alarmowego na monitorze w Centrum Alarmowym pojawia się informacja, kto wywołuje alarm, gdzie mieszka, na co choruje, ile ma lat, jak ma dojechać zespół ratunkowy do miejsca zamieszkania tej osoby – wyjaśnia działanie Linii Życia kierownik Centrum Alarmowego Karol Karłowski. – Jeśli potrzebna jest pomoc pogotowia ratunkowego, my kontaktujemy się z najbliższym pogotowiem dla miejsca zamieszkania osoby, która wywołała alarm. Te wszystkie informacje mamy już w systemie – dodaje.

Teleopieka nie jest bezpłatna. W najtańszej wersji miesięczny abonament kosztuje 59 złotych. Więcej informacji o Linii Życia można znaleźć, telefonując pod numer 0 801 001 002.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.